Januari 2006 - del 3!!!
Hallå vinterbrudar!
Såg att de stängt vår tråd så jag kände mig manad att starta en ny. Så Beachy, HHJ, Lonja, Oms, bride no 1 och alla ni andra.. Hur går det för er?
Hallå vinterbrudar!
Såg att de stängt vår tråd så jag kände mig manad att starta en ny. Så Beachy, HHJ, Lonja, Oms, bride no 1 och alla ni andra.. Hur går det för er?
GRATTIS ice13 å GRATTIS Loppalina!!
ice 13;
Vilka bilder, så vackra ni va!!
Loppalina;
Låter som en toppen dag det där...
Verkar som om den här dan man planerat i "all evighet" går över väldigt fort!!
Min tur den 28 jan!!
Hej!
Nu har jag skrivit hela vår berättelse samt lagt in några bilder till.
www.brollopstorget.se/Forum-1-23/m1399571.html
Ha det bra!
Uuuuu jag kan inte lägga ut några bilder :( Jag har tyvärr ingen hemsida :( Har någon något bra tips så tar jag gärna emot dem ;)
skaffa ett konto på familjeliv.se och ladda upp bilderna där NU e så nyfiken eller typnic
hugga bugga
5 dagar kvar. Har fått två nervösattacker... Helt appropå, när jag bara gjort ingenting...
När vi stog och skrev ut kyrkprogramen upptäcker vi (tack och lov)... det står 14 januari 2005 på framsidan :-0. Fnisspanik, det hade ju varit snyggt...
Hoho hur ska det gå, men något måste ju gå fel så någon minns vårt bröllop om ett år
Spännande Hnosse! Är ni klara med allt? Jag går fortfarande på små moln sen i torsdags, är kvar i Kiruna tills imorgon men nu har alla gäster åkt hem så man har hunnit landa lite.. Längtar faktiskt lite till vardagslunken nu, få jobba några månader och sen blir det bröllopsresa!
Bride no 1: Har du hittat någon cape? Annars kommer jag sälja min om du är intresserad.
Loppalina: Hur går det med bilderna? Jättenyfiken!! Om du har en hotmailadress kan du skapa ett Space som jag gjorde, det var superenkelt.
fyra dagar kvar idag! Jag är förunderligt lugn. Trots att klänningen inte är klar(min sömmerska, en släkting till blivande maken, sydde klänningen snett!). Nu är den hos en (annan) sömmerska som ska rätta till det värsta. Och så ska vi limma fast kristall på tyll till bordsdekorationerna, samt göra klart beskrivningar av gästerna och några småsaker till. Hur går det för er?
Hej alla! Nu har även jag gift mig och här kommer min berättelse. I lördags, en lite lagom kall och snöig vinterdag var det dags för det som blev den mest fantastiska och underbara dagen (hittills) i mitt liv!
På morgonen åkte jag till frisören där min tärna redan var. Vi blev i ordninggjorda i håret båda två. Jag sminkade mig själv hos frisören och kände att en brud höll på att växa fram. Jag blev jättenöjd med allt, håret, slöjan, sminket, ja jag kände mig jättefin! Ändå var jag väldigt nervös (vilket visade sig vara helt onödigt).
Efter detta var det dags för fotografering. Vi var utomhus och tog blandade bilder, och det var såååå kallt! Men jag tror att det blev fina bilder, vår fotograf var jättemysig och fick oss verkligen att slappna av, trots att det var kallt.
Sen checkade vi in på hotellet och lämnade våra väskor på rummet. Därifrån kom också bilen vi skulle åka med och hämtade oss, en nästan 9 meter lång svart limousine som svärfar ordnat! Riktigt läckert! Vi åkte till kyrkan och blev omkörda av tutande bröllopsgäster hela vägen.
I kyrkan var allt helt underbart. Det var nästan mörkt ute och hur mycket ljus som helst tända. Min mamma hade ordnat så fina blommor i kyrkan, det var fantastiskt vackert. Våra solister sjöng så fint och tårar föll på både min och min mana kind, det var verkligen så känslosamt som jag föreställt mig, plus lite till. Vi kom ihåg våra löften utantill båda två och prästen var mysig och höll ett jättefint vigseltal. Många hade kommit till kyrkan för att titta, inte bara de gäster som var bjudna på festen och det var jätteroligt att se.
Efteråt åkte vi in till festlokalen där gästerna hade samlats. Vi gick in till tonerna av Barry Whites "You're the first, the last, my everything" (Tack Beachy för tipset!) och det var så mysigt. Sen var det en helt gudomlig tre-rätters middag med jättefina och roliga tal, roligt och bra spex, och ja, det var så otroligt lyckat alltihop.
Förutom all egen lycka att gifta mig fick jag en väldigt stark känsla av tacksamhet. Tacksamhet inför våra föräldrar, vår släkt och våra underbara vänner som ordnat så mycket för oss, ställt upp och varit engagerade för vår skull, det känns fantastiskt och blir väldigt påtagligt en sådan dag.
Så till alla er som har er stora dag framför er; NJUT av varenda sekund, det kommer bli den bästa dagen i era liv men den kommer susa förbi jättefort. Efteråt kommer ni ha fantastiska minnen som ni kommer bära med er hela livet, det kommer jag att göra.
Och tack till alla er här inne som kommit med tips, idéer och råd, det har verkligen varit ett bra sätt att planera bröllopet på! Ni måste alla lova att berätta om hur er dag varit också.
Stora kramar från en väldigt lycklig fru!
WHHHAAAARRRGGGGG :[
det är inte min grej tydligen att lägga upp bilder i galleriet :( Det går inte så bra. Skall försöka när jag har lite mer tålamod ;)
Kram