Januari 2006 - del 3!!!
Hallå vinterbrudar!
Såg att de stängt vår tråd så jag kände mig manad att starta en ny. Så Beachy, HHJ, Lonja, Oms, bride no 1 och alla ni andra.. Hur går det för er?
Hallå vinterbrudar!
Såg att de stängt vår tråd så jag kände mig manad att starta en ny. Så Beachy, HHJ, Lonja, Oms, bride no 1 och alla ni andra.. Hur går det för er?
...jag är förresten 27 ochM2B är 32 !
Hej på er!
Heahun: Oj vad spännande heahun, det är ju jättesnart! Åker ni iväg någonstans direkt efteråt? Är du nervös? Jag blev det idag när en tjej frågade när det var dax, NÄSTA vecka!! Känns helkonstigt...
Har precis gjort klart 110 st servettringar, enda grejen vi pysslat med själva, annars har vi beställt allt annat färdigt. Det var kul de första 20... Men nu är det klart! Måste försöka göra klart festprogrammet oxå..
Har ni bestämt vad ni ska dansa brudvalsen till? Riktig vals eller favoritlåt? Är i valet och kvalet på låt nu, tar gärna emot tips! "Våra" låtar passar inte riktigt..
Ha en bra kväll!
ice 13
Jag har varit nervös i vågor, för några veckor sedan hade jag en dag som var jättejobbig men nu känns det rätt bra. Bordsplaceringen är klar och nu ska vi bara träffa fotografen imorgon och gå igenom samt att jag ska prova klänningen. Allt är mer eller mindre klart, det sista som ska göras är att träffa toastmaster på torsdag och gå igenom allting och svara på de sista av hans frågor.
Vi kommer dock inte att fara iväg någonting direkt efteråt. Är universitetsstudenter båda två och känner väl kanske inte att vi har riktigt råd just nu... dock åker vi så snart tillfälle och ekonomi ger tillåtelse till.
Hur är det med er andra? När stundar det? Någon som börjat bli nervös?
Tänk, nu pratar vi dagar innan det är dags för oss alla, och realistiskt många dagar också, inte 298 eller liknande.. ;) Beachy, när är det ni åker? Vet att ni gifter er den 12:e (eller?). Vi gifter oss den 7:e.
Jag har varit nervös för att inte hinna med allt, men nu börjar allt ordna upp sig så det känns bra. Vi har kvar att printa ut och vika vigselprogram, träffa fotografen och ett möte med toastmaster och festlokalen plus lite fixande med musik.
Vi har haft vigselsamtal med prästen. Men vi har inte skrivit något brev om varandra. Däremot fick vi berätta om varandra; uppväxt, intressen, hur vi träffades osv. Samtalet var bra även om vår präst är gammal. Han vikarierar och jag tror att han är upp mot 80 år. Är lite rädd för att han ska glömma, men det får bli som det blir, bara jag blir gift så är jag nöjd!
Vi ska ha en vals, men sen om vi kan dansa till den är en annan sak! Dock har jag börjat släppa alla såna "petitess-saker" ;) nu och försöker att bara fokusera på det som är viktigt den dagen, och strunta i allt annat. Det verkar funka, känner mig betydligt mindre nervös och stirrig nu.
Aprilia, jag har också hört det om riset för fåglarna. Men enligt vissa är det tydligen en myt. Jag vet inte vad jag ska tro, men vi har ändå beställt ris från Calligraphen. Det är bra för det smälter i kontakt med vatten så man slipper skräpa ner så mycket också.
Hej tjejer, och god fortsättning!
Hade vigselsamtal igår, det gick jättebra! Var lite nervös innan, men nu är alla bitar på plats. Prästen sa något som jag tyckte var så himla bra sagt. Han menade att man måste komma ihåg vad man INTE lovar varandra. Man lovar inte att man inte ska bråka, tycka olika och så vidare, men man lovar att man ska hålla ihop, trots detta. Hmm.. ja, han formulerade det så himla mycket bättre, och det var riktigt tänkvärt iaf.
Vi är klara med allting! Sitter bara och väntar på att det ska bli 7 januari. :) Klänning får jag hämta hos sömmerskan på fredag, det ska bli riktigt spännande!
Vi ska inte ha vals. Min pojkvän hatar att dansa över huvudtaget, så vi tar en tryckare, det är svårt att misslyckas med en sådan.
Ang riset så bad prästen oss att ta confetti istället, eftersom han var orolig över fåglarna. Så den myten (?) verkar vara svår att ta död på.
11 dagar kvar.......
heahun
Ja, det måste var lite nervigt nu när det är så kort tid kvar. Du är väl den som är först ut av oss i den här tråden?
Om vi inte hörs, lycka till och ha det så mysigt på er dag!
Oms
Är din dotters pappa också från Gambia (fick jag det rätt nu???)? Så praktiskt nu när ni skall dit och gifta er. Jag delar din "glömma"-noja. Är skiträdd att jag skall glömma något viktigt som ringarna eller brudklänningen eller något!! Allt annat går ju faktiskt att köpa, även om man varken har tid eller lust att springa omkring i affärer när man har kommit fram.
HHJ
Vi åker den 3 jan och bröllopet är alldeles riktigt den 12.
Hur har det gått med din jacka?
Min dotters häst mår dåligt och måste till en klinik. Detta har jag fått ordna med i dag, bara det att tiden jag fick är den 3 (när vi åkt) och mormor kan inte köra hästtransport!! Så nu måste jag ordna en hästtransporttör för tusentals kronor... Kul, kul och det går säkert inte på försäkringen. Varför kan hon inte ha guldfiskar istället????
Annars är allt ganska lugn här i vårt hus. Jobbar lite, men i morgon skall jag fixa och packa det mesta så att jag känner att jag inte behöver stressa så mycket sista dagarna.
Var på rean i dag. Hittade faktiskt ett par snygga tunna beige byxor för 25 kr till min äldsta dotter! Snacka om bra pris! Om hon nu inte kan ha dem så får vi väl ha dem till fönsterputsning....
Halloj!
Vi var på vigselsamtal idag :) Åhh vad nervöst det var nu börjar det verkligen närma sig med stormsteg :):D :D Vi fick provstå framme vid altaret och låtsades hålla i ringen :) Pratade med prästen om hur vi är som personer coh att vi varit tillsammans i 14 år!!!! Då tyckte han det verkligen var dags att vigas :D :D :D Det kändes verkligen jättebra!
Skall åka och prova min klänning imorgon, hoppas hoppas att den passar :)
Ha en trevlig kväll!!!
Beachy
Jo jag tror att jag (vi) är först ut. Är ganska lugn faktiskt. Det är en del saker som strulat i sista stund men det kommer att fixa sig. Imorgon kommer toastmaster och min blivande svägerska och då ska vi prata igenom det sista. Sedan kommer min bror och andra blivande svägerska från Irland ikväll så de ska vi träffa imorgon kväll. Sedan ska klänning, cape och underkjol hämtas imorgon också. Det känns verkligen som om vi kommer få en helt underbar dag och att fotona kommer att bli prefekta (träffade nämligen fotografen igår). Nä nu ska jag snart på stan och få mina ögonbryn plockade (någon som min m2b förövrigt tycker är helt onödigt, hihi). Hinner nog titta in en stund imorgon.
Lycka till alla som gifter sig under nyårshelgen, hoppas er dag blir både perfekt och lite knasig (som en vän sa; vad är det för roligt med en perfekt bröllopsdag? Vad finns då för roligt att berätta? Något måste bli lite fel då blir historierna roligare).
//Helena