• ice13

Januari 2006 - del 3!!!

Hallå vinterbrudar!

Såg att de stängt vår tråd så jag kände mig manad att starta en ny. Så Beachy, HHJ, Lonja, Oms, bride no 1 och alla ni andra.. Hur går det för er?

• Svar på tråden Januari 2006 - del 3!!!
  • Lojna

Lycka till tjejer!

Sitter och är allmänt stressad och nervös nu. Mycket smådetaljer som ska fixas, sitter mest i telefon hela dagarna tycker jag...

Ser fram emot allas bilder och historier sen!

På lördag smäller det!!! :D

• loppalina

Lojna: Det är du o jag på lördag då:)Lycka till!!! Var och i vilken k:a gifter ni er i? Vad skall du ha för färger? Hur ser klänningen ut? Ojdå :o Pellenyfiken poppade upp????

Kram loppalina

• Lojna

loppalina
    Jajemen, du och jag! :) Många lyckönskningar till dig oxå! Är du nervös än då? Jag har varit väldigt pirrig, men nu börjar jag mest bli på dåligt humör, inget roligt alls!! Men det kanske är nervositeten om spökar, hoppas det släpper snart!

Vi åker till Eskilstuna (från Sthlm) idag då vi gifter oss där vi växt upp. Kyrkan heter Fors kyrka, och kl 15.00 är det dags!

Vårt färgtema är midnattsblått, silver och vitt, så klänningen går i de färgerna. Du får se bilder sen!! Och så vill jag se hur du såg ut oxå!!

Snön verkar ligga kvar här iaf!
    Stor kram
    Lojna

• Hnosse

Lycka till allihopa som gifter er i morgon. Själv undrar jag mest om snön kommer ligga kvar på västkusten en vecka till och om vi får tag på organisten nån gång. Hon svarar aldrig i telefon....
    Helgen skall användas till att skriva färdigt beskrivningen av gästerna, vilket hästjobb... tur att min M2B är grym på meningsvrängningar!

• loppalina

Lojna : Tror definitivt att det är nervositeten som spökar för dig. Försök att slappna av så skall du se att det släpper ;) Själv oroar jag mig inte speciellt mycket för någonting, som sagt ringen kom ju igår :o Så nu är jag kav lugn :D

Vi gifter oss i en liten k:a utanför Göteborg som heter Kållereds gamla k:a. 15.30 är vigseln, vi fotas en timme innan.

Min klänning är en Maggie Sottero Dulce vita som jag haft en sömmerska att sy om :) Skall ha en fjäderboa som är aubergine färgad o vit fuskpälsjacka.

Snön håller här med, det kommer några små flingor emellanåt ;)

Det kommer bilder så fort jag fått dem från fotografen ;) Kram loppalina

• loppalina

Hnosse: Tack, tack. Lycka till med beskrivningarna:) Håller tummarna för att snön ligger kvar även för er :)

• ice13

Hej!!!

Underbar dag igår!! Ska iväg på middag nu, men vill bara tacka er för all hjälp och visa några få amatörbilder som jag fick nyss. Berättar allt imorgon!!

Lycka till imorgon Loppalina och Lonja, njut så mycket ni kan, det går väldigt fort!

spaces.msn.com/members/malinochchrisse/

Kram kram

• loppalina

ice13 : Grattis!!! Ni var jättevackra ;)

• HHJ

Åh, stora grattiskramar Ice13! Ni var hur fina som helst, och din klänning var gudomlig!

Lojna, jag känner också igen det där dåliga humöret! Måste helt klart vara stressen, för jag har känt mig stressad nu i två veckor. Imorgon är det i alla fall äntligen dags! Har en hel del kvar att pyssla med, jag berättar sen hur allt har varit. Lycka till ni andra tjejer imorgon!

• loppalina

Halloj!
    Då var man gift nu då :) Bukketten hämtade jag på morgonkvisten och blev glatt överraskad, den var precis som jag ville ha den om inte bättre :) Stort tack till Sven blomma i Surte ;)

Åkte hem o gjorde i ordning mina 2 prinsar och gav dem varsin bok så att jag kunde vänta in min väninna som skulle hjälpa mig. Drack säkert en hel kanna kaffe innan hon hann komma:D :D Lätt nervös?? Nejdå inte alls...!!!(ironisk) :D :D :D

Kvart över tolv var hon här o bröt ihop i en hög på golvet; hon asgarvade åt min klädsel.... Stay ups , avklippta strumpbyxor och en tröja. Fattade ju ingenting :? Jag var ju asläcker :D :D

Hon sminkade mig o fixade håret o jag var jättenöjd!!!

Tråcklade mig i klänningen o väninnan snörade ryggen *kanonbra* (tänk att ha en egen påkläderska).

Mannen fixade sig o vi for iväg för fotografering utanför kyrkan. Poserade i en hel timme(både ute o inne) innan gästerna kom :o Det känndes jättebra. Hoppas bara bilderna blir lika bra :)

Efter kyrkan fick vi njuta av en underbar 3 rättersmiddag som min svägerska ordnat med. Blev väldigt mätt o det smakade alldeles underbart!

Detta var verkligen den bästa dagen i mitt liv, alldeles precis som jag ville ha den.

Kvällen avslutades med tårta o god dryck i goda vänners lag ;)

Trollvinter o Lojna hur gick det för er??

Kram numera fru :D

Svar på tråden Januari 2006 - del 3!!!