Februaritråd nr 3!!
Känner mig manad att göra en ny tråd på ämnet. Vart befinner ni er i planeringen?
Lycka till med allt!
Känner mig manad att göra en ny tråd på ämnet. Vart befinner ni er i planeringen?
Lycka till med allt!
Hej!
Har nu fått tag i prästen o han ville att vi skulle skicka kyrkprogramet till honom.
Ni som ska byta efternamn har ni börjat öva på det nya än?
Snart bara två veckor kvar!!! Börjar bli sååå nervös.
Ska prova klänningen en sista gång nästa vecka o min m2b är och provar sina kläder idag.... Hoppas allt går bra!
Måste bara berätta... igår ringde "Bert Karlsson" till mig o sa att han blivit tipsad om mig o frågade om jag kunde sjunga osv... Anade ugglor i mossen så jag spelade med. sen när jag ringde till ett av värdparen så lät hon väldigt skyldig. antar att det kommar att spelas upp på festen. Liten parantes bara men ganska roligt... :)
Bara 17 dagar kvar!
Vi ska laga hela bröllopsmenyn själva och igår hade vi provsmakning för värdinnor och toastmaster. Blev supergott så det känns bra!
Blev möhippad i lördags: Vaknade av ett sms-meddelande från Darth Wader om att det låg ett brev under min säng. Det var en packlista och sen körde m2b iväg mig från Åre mot Östersundshållet. Jag försökte gissa hela vägen var han skulle släppa av mig men plötsligt svänger han in mot flygplatsen på Frösön!! Jag fick en flygbiljett i handen och flögs till Stockholm där mina barndomskompisar från Dalarna väntade tillsammans med Robert Wells(!?) och det blev en riktig toppenhelg.
Hej alla ni som gifter sig den 18:e februari... har ni haft samtal med prästen än? Vår skulle höra av sig, men än har jag inte hört av honom. Ska man ringa och kolla, eller ha is i magen?
Nu börjar dock det mesta andra falla på plats för mig (som fixat det mesta den senaste månaden bara). Känns skönt :) Hur går det för er andra?
Hej Polly71!
Vi har inte pratat m prästen ännu. Han sa också att han skulle höra av sig... Vi kommer nog ha lite is i magen( tror jag) :)Eftersom vi inte bor där vi ska gifta oss, så lutar det åt att vi kommer träffa honom först någon dag innan bröllopet... Det är bara att hoppas att det går bra!
Ska börja att försöka utforma vigselprogram nu, någon som har något att dela med sig av? Har fååt något tips här, men vill gärna ha fler!
Tar gärna också emot lite tips kring vigselprogram! Lägger alla ni ner massa krut på det eller trycker ni bara upp det på vanligt papper i svartvitt?
Vi kommer nog bara trycka ut det i svart/vitt på enfärgat papper(dock inte vitt).
Imorgon har vi bara 2 veckor kvar. Det är såå spännande. Igår var prästen här och pratade, då kändes det ännu närmare. Oj, oj, oj!!
Jag blev hippad igår, på en torsdag!?!? Det var jag verkligen inte beredd på, totalt chockad och överraskad!
Dock så skulle jag ha träffat fotografen på eftermiddagen, så det var bara ringa och boka ny tid!
Bara 16 dagar kvar...
Nej, va kul! Vad fick du göra då? "Nyfiken"
Vi har inte pratat med prästen än men han hörde faktiskt av sig och bokade en tid.
Detta gjorde även fotografen...
Bestämde vilken sorts ros jag ville ha i buketten idag, affären hade tagit hem de två jag velade emellan så jag fick se dem live..en sak till avklarad.
Fick min lilla väska på posten igår och den var helt perfekt.
Nästa grej att ta tag i är:
Hur ska vi ta oss från festen????
Alltid e´det nå´t - som man brukar säga:)
En kort berättelse:
Jag kidnappades och fick en silverprinsesskrona med rosa stenar och rosa och svart tyllslöja, rosa änglavingar och ceriserosa moonboots!! *S*
Vi åkte till Uppsala (annars bor vi i Västerås!!), där fick jag ta itu med lite listiga små lappar och kluriga saker, paket som skulle hämtas här och var. Lunch på ett mysigt café, skridskoåkning som skulle föreställa isdans (träningsvärk idag!) men jag har inte åkte skridskor på tolv år!! Varm choklad efteråt och priser! Fick välja ut chokladpraliner i en underbar chokladbutik, ett besök på Lustgården där jag fick med mig ett hemligt paket.
Sen hem till Västerås på kvällen till en av tjejerna som lagade en jättegod tacosgratäng, musik och tjejsnack. Kvällen avrundades med chokladmousse (chokladfreak, det är jag det! ) och en riktig kultrulle för tjejer i vår ålder/generation - Dirty Dancing!!!
Åh vad vi myste och njöt!!!
En helt underbar och lyckad dag!!!
Inte var det så lätt att börja jobba kl 7 i morse dock, tur att chefen hade blivit förvarnad om händelsen! *s*