• Febriaribrud

Februaritråd nr 3!!

Känner mig manad att göra en ny tråd på ämnet. Vart befinner ni er i planeringen?

Lycka till med allt!

• Svar på tråden Februaritråd nr 3!!
  • lokatt

vi var och provåt menyn i lördags.
    maten var god, inte tu tal om annat, meeeen...
    förrätten var inte helt perfekt, för oss alltså, även om den serverades till full belåtenhet. så medan vi väntade på huvudrätten pratade vi lite löst om att vi kanske ändå borde kolla upp alterativ till förrätt.
    så kommer då huvudrätten in. fint upplagt, ser jättegott ut... men inte skulle det väl vara svamp i såsen? vi börjar trots allt äta, med tanken att det kanske var lite lyxigare sås än vi trott. och såsen är suverän. det är bara det att det snart framstår myyycket tydligt att vi fått trattkantarellsås istället för vår lingon- och cognacssås...
    dessutom serverades det kroketter istället för hasselbackspotatis till, vilket vi tänkte kanske var en standard på restaurangen.
    det visar sig när vi pratar med servitrisen att det blivit en stoooor miss i kommunikationen mellan festlokalens husfar och den ansvarige på restaurangen... vi fick massor av ursäkter, och beskedet att vi självklart fick (måste, mer eller mindre) komma tillbaka så att vi kunde prova den maten vi faktiskt beställt.
    så för ett par minuter sedan pratade jag med husfar om detta, och då visade det sig att även förrätten varit fel! laxtallrik, visst, men inte den laxtallrik vi _skulle_ ha...

så. med mindre än 4 veckor kvar till bröllopet ska vi nu hinna med att proväta menyn en andra gång.
    fast, med så god mat & så härliga lokaler känns det inte direkt som någon uppoffring!

• lokatt

och jag kan ju tillägga att vi kommer att prova en alternativ förrätt den här gången!

• Febriaribrud

Oj då, vart skall ni vara?

• lokatt

i falun, men du menar kanske mer specifikt?
    maten komemr från rådhuskällaren, och festen hålls på bergalid. (vet itne om det säger dig ngt, men iaf)

• Ladynelle

Hoppsan vad mycket saker det börjar bli att ordna.
    Tyckte jag var ganska "klar" men icke.
    Hmm.. jaja kul e det iallafall:) ska åka å köpa tyget till min cape imon å på torsdag bär det iväg till tårtaffären för att handla dekorationer, färger m.m.
    Är helt uppe i varv allt e´ju sååå kul.
    Å imorgon är det bara 1 månad kvar. iiihhh...

• Ladynelle

å nej... inte 1 månad kvar imorgon.. det blir ju i övermorgon..

• bmt

Vart försvann de två senaste månaderna, egentligen?? Plötsligt är det bara EN månad kvar.....

Börjar dock få liiite översikt nu. Vigselförrättaren är bokad till restaurangen, gästlistan (förutom två) är klar, bordsplaceringen börjar bli klar, toastparet gör redan ett lysande jobb, frisör är bokad, programmet börjar ta form. I det stora och hela är jag rätt lugn, faktiskt. Det enda som stressar mig nu är att jag inte hittar bröllopsskor (måste ha de nästa helg när jag har sista klänningsprovingen) och att vi inte har provat (ens) kläder åt fästmannen...

Någon som har några bra idér om skor i Gbg, kanske?

• Febriaribrud

anna lokatt: ahaa.., falun.. hoppas det löser sin för er. Om det är ngn tröst ska vi inte provsmaka maten innan utan det får bli en överraskning;) enligt rykten skall maten vara bra dock..

nu är det näära!!!

• feb.brud

hallå damer!
    håller med om att det börjar närma sig och det känns som om 1000 saker inte är klara. Det mesta färdigt men jag är ju en kontrollfreak och kan inte slappna av

Vi ska provsmaka menyn snart, men har inte bestämt datum. Imorgon hämtar vi våra vigselringar Vi ska inte lämna in våra förlovningsringar för putsning eftersom de är faktiskt ganska nya.
    Tyvärr har floristens mamma (mamman bor på andra sidan jordklotet) fått en stroke och det är lite osäkert om hon kommer att fixa blommorna eftersom hon har åkt iväg, men det ordnar sig säkert!
    för vår del är det 39 dagar kvar och vi längtar såååååååå

• Senvinterbrud-06

Polly71
    bmt - Göteborg
    madelene79-uppsala
    Ladynelle
    Jenny79:
    Idag är det en månad kvar!!! Jippi/Hjälp!
    Nu börjar det bli bråttom med alla småsaker man skjutit framför sig...

Svar på tråden Februaritråd nr 3!!