• Febriaribrud

Februaritråd nr 3!!

Känner mig manad att göra en ny tråd på ämnet. Vart befinner ni er i planeringen?

Lycka till med allt!

• Svar på tråden Februaritråd nr 3!!
  • Pysen

Hörde en sjuuuuuk historia igår!

Ett brudpar som nyligen skulle gifta sig ville ha "Everything I do, I do it for you" med Bryan Adams som utgångsmusik. Till organisten hade de uttryckt detta och sagt att de ville ha musiken i Robin Hood-filmen, vilket organisten lovade att ordna.

Men...

När de står där i kyrkan nygifta och ska tåga ut, så börjar organisten spela musiken ur den TECKNADE!!! : "hoodiladdi hoodiladdi - hoppsan vilken dag, hoodiladdi hoodiladdi - hoppsan vilken dag!"

• Ladynelle

Oj oj oj... ja nu skall iallafall jag vara mer än övertydlig om vad som skall spelas när.
    Men det verkar ju helt osannolikt att man kan missa detta, det är ju så olika musik.

Idag ringde prästen och vi skall på samtal i början på februari. Undrar vad man pratar om då? Mer än hur allt skall gå till menar jag. Måste man förbereda nå´t?

• lokatt

Ladynelle:
    i fall jag förstått det hela rätt pratar ni & prästen om era tankar runt vigsel, er framtid tillsammans... kanske hur ni träffades, varför ni väljer en kyrklig vigsel et c.
    delvis för att ha som underlag för vigselpredikan, delvis (tror jag, kan ha fel dock) för att avgöra om h*n med gott samvete kan viga er - en präst har faktiskt rätt att neka, skyldighet i vissa lägen finns det tom de som anser...

• Ladynelle

anna lokatt:
    tackar, kan vara skönt att veta lite innan vad som väntar.
    Hade frågat prästen själv men det var m2b som tog samtalet..konstigt att han inte tänkte på att fråga;)

Nu börjar det dra ihop sig tycker jag. Sitter just nu och kollar olika tårtor och hur jag vill att våran ska se ut..många bra ideer finns det, hur f*sen ska man kunna välja? Gubben tröttnade efter "bara" 20 st. Kompisens morsa ska baka så jag får välja fritt.

Blommorna är också i princip klara ska till affären i morgon och höra vad de säger.

Sen måste jag nog sola lite också, fick en pik ifrån gubben om att jag måste det eftersom man nästan inte såg vart skorna (håller på att gå in dom ) började å slutade. ja ja det är ju faktiskt vinter haha.

• Ladynelle

Åhh.. har beställt blommorna idag, fick en jättebra känsla, hon verkade fatta precis. Är redan nyfiken.

Å imorgon är det tårtans tur.

• snow

Jag har precis kommit hem efter att ha blivit bröllops-provsminkad av en kompis. Supersnyggt!
    "Allt" är egentligen klart nu förutom ring-eländet som jag bara inte kan bestämma mig om. Det gör inte saken bättre att jag har 10 mil till närmsta guldaffär heller...

• 76Brud

Jag fattar inte att det snart är dags!! Min m2b blev kidnappad i morse! Jag visste vad som skulle hända så jag var beredd men det var ändå omtumlande att ha 15 killar i vardagsrummet kl. 08.00. Stackarn, han som var så stressad över allt han skulle göra på jobbet idag! Vet att det blir svensexa idag, med halkkörning, bastu, middag, utgång samt något hemligt, men också att de kommer och väcker honom imorgon och åker till Paris till på söndagen! Vilken svensexa!

Har själv inte blivit hippad än. Bröllopet är om exakt 3 veckor imorgon så det är inte omöjligt att det sker i helgen men det känns inte riktigt så... Pirrigt!

• Johanna85

Den här veckan har verkligen varit i bröllopets tecken *ler* Blev hippad i lördags, möte med toastmaster i måndags, fick min slöja sydd efter mig i tisdags, hade förmodligen sista mötet med bröllopskordinatorn i går torsdag, var hos sömerska idag på fm med min klänning, tärnans klänning och m2bs kostymbyxor och m2b får sin svensexa i morgon. Det känns verkligen att det börjar dra ihop sig!

• blivande fru strömqvist

Tja!
    Nu börjar det närma sig flickor!!!!!
    Inte änns tre veckor kvar... Har gjort färdigt musiken till kyrkan och håller på att försöka få tag på prästen så att han kan godkänna programmet till kyrkan. Har ringt typ 20 gånger till honom men det går inte att få tag på honom. Annars börjar allt bli klart. Hur går det för er andra?

• Brunkullan

blivande fru strömqvist:

Jag har också det problemet, att jag inte fått vigselprogrammet "godkänt" av prästen......och henne ska vi inte träffa förrän nästa helg!

Men i övrigt är det mesta bokat. Vissa saker kan man ju inte gärna göra hur långt innan som helst, så det blir väl lite att göra sista veckan, hi!!? Ringarna tänker vi lämna in i slutet på denna vecka, sen är det inte långt kvar.......

Svar på tråden Februaritråd nr 3!!