• Hallen brud

Brudar i Jämtland/Härjedalen del 2

Hej tjejer!
    Klok, Cisilla, Ruter dam, Hearts och alla ni andra. Hoppas att ni hittar hit, de hade ju stängt vår gamla tråd så jag öppnar en ny
    För er som eventuellt kommer in som nya så snackar alla vi som ska eller har gift oss i Jämtland eller Härjedalen och delar med oss av den stora dagen.

Idag vill jag speciellt skicka en STOR den STÖRSTA faktiskt kramen jag har till Klok som gifter sig imorgon lördag i Berg!
    Stort lycka till och lova att du skriver snart och berättar hur den stora dagen avlöpte med busungar och allt

Kramis kramis kramis och trevlig helg till alla er andra!
    Hallenbrud

• Svar på tråden Brudar i Jämtland/Härjedalen del 2
  • Brunkullan

Mma:
    Vad roligt med en till vinterbrud!!!

Japp, Rödöns Bygdegård är uppbokad den 4/2!

Vad gäller band så finns det ju en hel del att välja på, beroende på hur mycket det får kosta. Ex: Patriks Kombo, Martin Kjellerstedt (www.kstedt.se), Städut Blakk, Christer Halvarsson & co (www.bronnox.se). Det är dessa jag kommer på just nu.
    Vi har inte ännu bestämt vilket "band" vi ska ha.......

Ska ni också gifta er i Rödöns Kyrka?? Har du bestämt klänning och blommor?? Är nyfiken på blommorna, om du har tänkt hitta några som tål kyla!?

• Syster00

ÅÅÅ vad roligt att hitta hit. Jag ska också bli/stå (eller vad det nu heter) jämtlands brud i okt-05.

• Brunkullan

Syster00:

Välkommen hit!! Var ska ni gifta er, eller har ni inte bestämt än...??

Bor du i Östersund??

• Skidbrud (gift)

Hejsan!

Har gjort lite inlägg här tidigare men har inte presenterat mig ordentligt!

Ska nämligen också gifta mig i Jämtland! Kul att få prata av sig lite och byta erfarenheter och tips!

Ha det bra!

• Klok?

Grattis fru Carlsson! Skönt att höra att ni är lyckliga och nöjda med ert bröllop!

STOOOOOR KRAM från fru Engdahl

Jag kickar efter bild, kul att få ett ansikte på dig vi är ju liksom "gamla kompisar" känns det som. Bär det iväg på bröllopsresa nu??

• Klok?

PS. Om ni kikar in på www.je-online.se (min mans hemsida) om ett tag så kommer jag ha en egen sida där och där kommer jag lägga ut bilder från vårt bröllop sent om sider men bättre sent än aldrig.DS

Jag kan ju i och för sig meddela när jag lagt ut bilderna, blir lite "taggad" nu när ni andra är igång

• Syster00

Hej igen! Jag bor på Frösön och vi ska gifta oss i Frösö kyrka den 29 oktober.

• cissilla

Kul med lite nya brudar här,
    Syster00; jag kommer också från Frösön, vi planerade in Frösökyrka på nyår, men avbokade den och tar istället en resa till teneriffa med giftemål där istället.

Har ni hittat några bra brudaffärer där?

• cissilla

Jag menar ju självklart här i Östersund ;)

HUr gamla eller unga är alla här förresten? Själv är jag snart 32.

• Brunkullan

Jag är 36 år, så det är verkligen på tiden att "bli" gift!!
    Jag vill inte vara alltför rynkig och sliten på mina bröllopskort, hihi!!

Hur är det med er andra då??

• Jämtlandstaus

Jag är årgång -75

• Jonnes brud

Jag är 50 år, gifte mig den 16 juli och kan inte slita mig härifrån

• Mma

Brunkullan:

Ja, det blir Rödöns K:a - verkade mest praktiskt med tanke på bygdegården. Försökte först med Frösö k:a, men trots att vi tyckte vi var ute i väldigt god tid var det bokat kl 15 alla potentiella helger...

Klänningen är på gång, mönster och tyg är inhandlat, en kompis skall sy - och jag skall hjälpa till lite själv.
    Blommor har vi inte alls bestämt, och det där med kyltålighet har jag inte tänkt på - tack för tipset.

Mma

• Syster00

Har lyckats ta datorn före mina barn. Jag är 34 år.

Svar på tråden Brudar i Jämtland/Härjedalen del 2