• Idesprutan

MAJ 2006

Hm. Vår tråd hade stängts. Nu börjar vi igen...

• Svar på tråden MAJ 2006
  • Idesprutan

ja puff puff.

Vi har bokat Villa Odinslund nu. Tackade nej till Råda Säterit. Jag är inte besviken.

Har fortfarande inte fått tygprover men jag fick mammas slöja med posten på min födelsedag så nu kan jag tvätta den och och laga där den gått sönder. Sen skall jag ta foton som jag kan skicka till lavendar så att hon kan använda samma broderi i livet. Såååå spännande...

• majbruttan

Idesprutan

"Grattis" till lokalbokningen. Har hört att Råda är väldigt dyrt... Bor ju själv i Göteborg, men ska inte gifta mig här.

Kul att höra att du fått slöjan. Har kanske missat det, men vad är det för klänning du ska beställa?

Funderar mycket på om jag ska beställa hos Lavendar... Skulle ju vilja prova just den modellen jag vill ha innan jag beställer den. Kanske blir att jag mailar henne och frågar om hon kan sy den modellen (om jag nu kan bestämma mig...) samt ber om tygprover. Det är ju ändå ett tag kvar

• Idesprutan

Ja Råda kan bli dyrt om man dricker mycket vin. Tre rätters med kaffe och tårta kostar ca 800 kr exkl. välkomstdrink och vin eller annan dryck till maten.

Jorå om du går till www.priscillaofboston.com och söker efter model-style 1401. Den vill jag ha, fast med ett annat brodyr på livet. Mammas slöja är lång och oval med brodyr runt kanten så jag vill ha samma brodyr i livet.

Vart skall du gifta dig någonstans?

Veckan efter skall vi ha en välsignelse av vårt giftermål i England och sedan skall vi ha ett party för våra kompisar här i USA. Det blir dyrt detta men väl värt det...

• majbruttan

Ideesprutan

Sååå fiin! Gillade modellen. Det fanns ju en massa fina klänningar på den sidan. Blir ju bara jobbigare och jobbigare att välja *suck*

Så du befinner dig i USA. Ja, vi kommer "bara" att en fest och den blir i Åmål (min hemstad)

Känns som att vi kan börja planera på allvar nu eftersom vi bokade festlokalen i helgen som var.

• ninni7805

Majbruttan:
    ÅMÅL????? jag me därifrån!! vart ska ni ha festen?
    va kul att ngn mer hemifrån finns här :)

• majbruttan

Ninni 7805

Vi ska vara på Forsbacka. Ni då?
    Vem är du? Vad spännande!

• Idesprutan

Majbruttan: Tack. Det tog mig fyra affärer och 15 klänningar innan jag fastnade för denna. Nu kommer jag nog inte att prova andra klänningar för då blir det bara svårare... Jag skall ju beställa från Lavendar.

Nu har jag mammas slöja här också. Tvättade och fotograferade den igår. Hur kul som helst...

• ninni7805

majbruttan:
    pernilla heter jag, är 79:a har simmat i många år i ÅSS.. ring a bell? vem är du??
    vi ska ha festen här nere i göteborg (eller närmare bestämt blir det nog i Göta eller sjuntorp utanför trollhättan).. när gifter ni er?? vi har inte bokat datum riktigt än, men vi vet att det blir i början av maj 2006 :)

kan ju bara säga att min mage börjar pirra lite nu inför måndag när jag, mor och svärmor ska och kolla klänningar.. ska bli såååå kul!

idesprutan:
    jag tänkte oxå beställa från lavendar.. bra n'r man kan spara en slant ;)

• Idesprutan

Jaaaa. min klänning som jag vill ha från Priscilla of Boston kostar 2400 USD :o så jag är glad om jag kan få en liknande modell för ca 200 USD....

Vet du vilken modell du vill ha?

• majbruttan

ninni7805

Jasså du Pernilla - Jennie här som du simmat med. Nu kan du ju gissa vem av alla Jennie som är just jag Kan väl ge dig en liten ledtråd - bodde inte så långt från högstadieskolan... Jo du, visst är det jag! Tänk att vi skulle ses så här. Sist vi sågs så satt du på stationen och väntade på tåget.

Vi ska gifta oss den 6:e maj i kyrkan och sen ha festen på Forsbacka. Vad gör du för något? Kanske kan ta en fika eller så?! Är du med i dessa BT-träffar i Gbg?? Det är inte jag. Ha det så bra

Svar på tråden MAJ 2006