• Idesprutan

MAJ 2006

Hm. Vår tråd hade stängts. Nu börjar vi igen...

• Svar på tråden MAJ 2006
  • ninni7805

www.brollopstorget.se/Forum-1-8/m903434.html kolla in den här tråden om lavendar.... verkar vara en hel del problem med dom just nu :(
    idesprutan:
    det va inte riktigt i den prisklassen vi tänkt oss direkt :( tyvärr, för det verkar vara ett jätte fint ställe! men iofs så får man ganska så mkt för pengarna så när man har ett litet bröllop så kan det nog vara värt det.

• majbruttan

Ninni7805: Har nu varit inne på detta forum och läst. Verkar som att det blivit mer och mer problem med Lavendar... Hade ju inte tänkt att göra min beställning förrän till hösten i så fall. Vad tror du? Hur tänker du göra??

Har nog dock hittat en klänning som jag gillar hos henne. Var först inne på axelbandslöst, men jag undrar om man ser längre ut i en sådan. Min m2b är ite mer än ca 9-10 cm längre än mig, och jag vill ju dessutom ha lite klack på min sko och ändå inte se för lång ut... Vet ni vilka modeller som gör att man ser lång/klumpig/kort ut??

• ninni7805

majbruttan:
    jag ska inte heller beställa förrns i höst och hoppas verkligen att allt löst sig tills dess på lavendar!! Jag har hittat en maggie sottero som hon har i sitt "ordinarie" sortiment som jag verkligen vill ha.. och jag är inte beredd att ge priset i sverige för den :(
    va bra att du påpekade det där om att inte se för lång ut.. jag har samma problem jag.. men jag ska o prova klänningar i maj och då ska jag verkligen fråga om allt sånt! Kan berätta för dig vad dom sa då :)

• ängsklocka

Hej alla brudar!!
    så gamla tråden hade stängts..har tiden gått så fort..det ser ju bra ut om tiden ska gå så här fort

Jag har oxå tänkt beställa av Lavendar, har frågat henne om hon kan sy klänningen jag vill ha. Har sett att det varit en del krångel där nu men jag ska beställa iaf..tänker göra det i slutet av maj , så har jag gott om tid på mig...då har jag ju tid på mig om jag inte skulle bli nöjd.

Idesprutan:
    Vi ska oxå gifta oss 20 maj

• ninni7805

Det här tjaffset om Lavendar är jätte trist! Det förstör lite av våra planer faktiskt :( men som sagt: vi får hålla tummarna att det löser sig!

• Idesprutan

Jag tänker beställa från Lavendar. Om man beställer i tid så han man ju inte mycket att bekymmra sig om. Tänk positivt!!!!

ninni7895: Spana in Odinsvillan. Mycket prisvänligt. Ca 750:- kuvärt och det inkluderar tre rätters, välkomst drink, vin till maten, kaffe med avec, tårta. Stället ägs av några unga människor som nyligen renoverat stället. Mamma hade varit där och besökt, det är lite för stort för våra 30-40 gäster men perfect för 50-70 st.

ängsklockan: Vad roligt! Vart gifter ni er? Hur långt har du kommit med era planer?

• ängsklocka

Idesprutan:

Ja det är alltid kul när det är samma datum
    Vi gifter oss i Hedemora, Dalarna..har inte bestämt vilken kyrka ännu men vi har 2 vi väljer mellan.

Vi har inte kommit så långt. Jag har bestämt vilken klänning jag ska ha, har faktiskt köpt en näbbklänning oxå, kunde inte låta bli vi har bestämt att vi ska ha buffé,och vara på en bygdegård,färgtema.just ja...jag har köpt en tiara oxå ...sen har det ju blivit en hel del kollande på bilder på buketter och frisyrer oxå..längtar tills i maj för då ska vi sätta igång på allvar..

Hur går det för er då?

• ninni7805

Det verkar som om det börjar bli lite ordning på Lavendar igen :) *pustar ut* de flesta tjejerna har fått mail om att deras klänningar börjar bli klara och skickade..

Idesprutan:
    tack för tipset!! ska kolla det när vi kommer hem från Sälen

• Lkpg_Elin

Hej alla maj 2006 brudar. Jag ska också gifta mig då, närmare bestämt den 27:e!

• majbruttan

Hade ju inte tänkt börja med klänningsbestyren förrän till sommaren, men nu har jag skickat en mail till Lavendar's för att få lite detaljer om en klänning hon har och så får vi se om jag beställer den. Hoppas att deras problem löst sig!

Har oxå börjat fundera på tema. Har ni något speciellt??

Svar på tråden MAJ 2006