• Idesprutan

MAJ 2006

Hm. Vår tråd hade stängts. Nu börjar vi igen...

• Svar på tråden MAJ 2006
  • m_ia

Hej!
    Nu kan jag äntligen komma med i er gäng! Vi bestämde datum redan i början av januari, men vi sa att vi inte skulle börja boka/planera innan 1 juni. Fast jag har ju fusk startat i planeringen... Men idag så bokade vi kyrka (fick tyvärr inte den tid vi ville ha), har även pratat med de som hyr ut lokalen. Skulle ringa upp senare för de hade inte möjlighet att boka just nu, men datumet var ialla fall inte bokat än. Blir lite nervös när jag läser hur långt ni har kommit..

• mia_maj2006

m_ia: Jag vet precis hur det känns, man är rädd att någon annan som är ett ännu större planeringfreak har bokat före. Jag har inte bokat vigselstället ännu men jag måste hålla mig tills dess att m2b har friat. Men jag hoppas på 21 juni eller midsommar så snart ska det bokas!
    Det är ju helt omöjligt att hålla sig från att planera lite och fundera massvis. Jag kommer på nya saker nästan varje dag och har ett mastodontark i excel där allting hamnar.

• m_ia

Jag ringde igår för att boka lokalen vi tänkt. Men hon jag pratade med sa att styrelsen hade pratat om att sluta hyra ut. De skulle ta upp detta på nästa styrelsemöte i Mars.Så om de bestämmer sig för att inte hyra ut så får vi veta det två månader innan vigseln. Det kändes inte så roligt, så nu har vi bokat en annan lokal. För den får vi betala 3000kr, vi får ha den tors-sön, vi får använda köket där och tallrikar, glas och bestick ingår. Det är ganska stort och de har ett rum med en scen och dansgolv. Låter priset bra? Hur mycket har ni betalat för lokalen?

• majbruttan

Vi ska ha en lokal genom en restaurang så vi betalar "bara" för kuvertpriset och har därför ingen specifik lokalhyra. Vet inte vad en sådan kostnad "borde" vara... Tyvärr!

• ninni7805

m_ia:
    tycker att priset låter rimligt.. beror ju lite på vad det är för lokal iofs. vi betalar ju bara 500:- för vår lokal tor-lör men det är en bygdegård i en litet samhälle. Men 3000:- är inte mkt för en lokal som du har tillgång till tor-sön, tycker du ska vara nöjd med det priset :) visst känns det skönt när lokalen är bokad?!

• majbruttan

Vad har ni andra gjort klart inför nästa års stora fest? Vi har:
    * bokat kyrka
    * bokat lokal
    * bestämt oss för fotograf (ska boka nästa gång vi kommer till staden där vi ska gifta oss)
    Sen snurrar ju en hel del idéer i huvudet som nästan är bestämda, såsom:
    * färgtema
    * skissat på trycksaker (inbjudan + information, vigselprogram, festprogram)
    * provar ett par klänningar och kommit fram till modell och kollar nu efter en klänning som jag ska ha
    * m2b's klädsel

Har säkert glömt något... Känns som att jag borde göra mer i planeringen än vad jag gör med tanke på att det är 11 månader (minus en vecka) kvar

• Maj brud2006

Detta är klart i min planering:

Lokal där vi också ska gifta oss utomhus

Presten är bokad

Min klänning är klar och näbbens och killens

Ringen är klar

Trycksaker ska skriva dom själv

Dekorationer i lokalen

Maten

Gästerna är klara ( inte skickat ut inbjudan än, liiiite tidigt;) )

Tror jag fick med allt, sen har vi ju saker som man inte kan fixa innan månaderna innan

• ninni7805

vi har klart:
    * lokalen för festen är bokad
    * gästlistan är påbörjad och i princip klar
    * vigseln är bestämd hur den ska bli ;)
    * bröllopsresan är bestämd och ska bokas snart
    * menyn har påbörjats
    * klänningsmodellen är bestämd till 90%
    * dekorationerna är bestämda
    * inbjudingskorten är bestämda stil på

har säkert glömt ngt men vi har ju ett tag på oss ;)

• majbruttan

Jo, ninni visst är det ett tag kvar. Men jag är lite rädd för att jag med min (och framför allt min m2b's) optimism ska stå där med skägget i brevlådan och ha glömt en massa viktiga saker...

Maj brud2006
    Oj oj vad duktiga ni varit. Verkar som att ni skulle kunna gifta er nu

• Maj brud2006

majbruttan: Det var tänkt att vi skulle ha gift oss i år på mors dag men så ringde dom från lokalen i sista stund och sa att det blivit dubbelbokning och vi inte kunde vara i lokalen :(

Vi ville gifta oss i Maj så då sköt vi påt 1 år

Svar på tråden MAJ 2006