MAJ 2006
Hm. Vår tråd hade stängts. Nu börjar vi igen...
Hm. Vår tråd hade stängts. Nu börjar vi igen...
Funderar oxå lite på platser som man kan bli fotograferad på. Jag hoppas att fotografen från trakten som vi planerar att anlita har egena erfarenheter och idéer. Har ju lite egna idéer oxå, men det var ett bra tips att åka ut och kolla nu
Min m2b berättade i fredags att han bestämt vilken dag han ska fria! Nu blir jag ännu mer otålig. Fast har han bestämt en viss dag så måste det ju nästan vara någon speciell dag. Jag hoppades lite på idag som ju är Mors dag men det blev inget i morse så nu tror jag mer på midsommarafton eller midsommardagen som var den dagen då vi träffades, eller möjligen den 21 juni som är vår 8-års dag som par. Så det blir väl till att vänta en månad. Men den som väntar på något gott...
Det blir säkert underbart för er vilken dag det än blir. Vad spännande det måste vara att gå och vänta...
mia_maj:
jga vet precis hur det är att gå att vänta på frieriet!! vi hade ringarna liggandes hemma i ca 2 måndare innan han fick tummen ur och friade.. men det va hääärligt när han väl gjorde det :)
majbruttan:
vilken fotograf ska ni anlita?? *nyfiken* vi hade planer på ho i bengtsfors men hon skulle ha så mkt för att åka ner till oss så det blev alldeles för dyrt :( skulle ha gått på ca 10000:- för 5 timmars jobb och resa och det sa vår budget nej till.. men nu har vi hittat ett bättre alternativ ;)
såå nu var lokalen bokad en bygdegård i Sjuntorp.. tors-lör 500:- helt ok pris tyker jag ;)
Ninni:
Har inte bestämt fotograf ännu, emn funderar på hon i Bengtsfors eller någon i Isakssons. Tänkte kolla vilka idéer de har om foto plats och vilka priser de har och sen bestämma. Hade ni tänkt ha fotografering inder hela dagen?
Hurra för din lokal, Ninni
Otroligt bra pris för lokalen. När det gäller sådana har saker är det verkligen ingen fördel att bo i Stockholm. Men både jag, m2b och 90% av gästerna är härifrån så det är ingen idé att ha bröllopet någon annanstans. Dessutom älskar jag denna stad! Det har varit min dröm att få gifta mig på Skansen och nu blir det så.
Nedräkningen har börjat tjejer. Maj är nästan över och det är nu då inga fler maj månader att gå igenom... Hurraaaaaa!
Mina tärnor har nu bestämt vilken stil på klänning som de vill ha så jag skall allt kunna beställa dem till hösten tillsammans med min klänning.
Skall troligen använda samma fotograf som min bror använde på deras bröllop. Mycket svartvitt men väldigt klassiskt. Han är hobby fotograf så det blir förhoppningsvis inte jättedyrt.
mia_maj:
jaaaa, det är verkligen skillnad på priser på lokaler om man väljer en större stad :( vi hade först tänkt oss ha festen här i Göteborg, men ändrade oss fort när vi insåg hur mkt det skulle gå på! nu har vi "massor" med pengar att göra av med på annat sätt än lokalen ;)
majbruttan:
vi hade planer på att ha fotograf ett par timmar på dagen, bland annat när jag gjorde iordning håret och så.. men ångrade oss när vi hittade en annan tjej som ska ha väääldigt mkt mindre i pris :) (alla bäckar små ;) ) men jag hade velat ha henne i bengtsfors om vi hade gift oss "stort"...