• Idesprutan

MAJ 2006

Hm. Vår tråd hade stängts. Nu börjar vi igen...

• Svar på tråden MAJ 2006
  • mia_maj2006

Nu är jag friad till. Hans vana trogen så blev det inte speciellt romantiskt men det var mycket mitt eget fel. Jag har pratat mycket om orsaker till att han skulle fria snart och när jag lade fram ett nytt argument i lördags så frågade han bara "Vill du gifta dig med mig?". Men det är klart att jag vill och nu får jag tala om för hela världen att vi ska gifta oss. Vi ska berätta för hans föräldrar helgen efter midsommar då vi ska gå på Skansen för att fira deras 30-åriga bröllopsdag. Vi ska ju gifta oss på Skansen och där hade de sin bröllopsmiddag för 30 år sedan. Vi ska visa dem var vi ska gifta oss och tala om det.

• ninni7805

mia_maj2006:
    åhhhh va kul!!! grattis :)

• mia_maj2006

Tack så mycket, nu håller jag som bäst på och funderar på vem som ska få veta det när och hur. Helt galet, man blir verkligen planeringsfreak av detta. Min pappa kommer väl reagera som när jag sa att jag väntade barn. Jaha, suck... men han är världens bästa morfar så jag kan nog få honom entusiastisk kring detta också. Kommer dit lär han göra i alla fall. Jag har tänkt att han ska videofilma och då har han något att göra under vigseln också Mamma kommer att blir överlycklig och troligen även m2bs föräldrar och syster. Min bror bryr sig troligen inte alls

• mia_maj2006

Nu har jag bokat vigselplats. Vi kommer att gifta ossmed en borgerlig ceremoni i Lusthuset från Djurgården som ligger på Skansen i Stockholm. Eller snarare på trappan utanför lusthuset så att gästerna som står utanför också får uppleva ceremonin. Jag är så glad, nu är det viktigaste klart!

• ninni7805

mia_maj2006:
    åhh va härligt det låter!! kommer ni att ha middagen/festen på skansen oxå?

• mia_maj2006

Nej festen ska vi ha på Söder, gästerna får ta Djurgårdsfärjan över till Slussen efter ceremonin. Själva ska vi åka i någon tjusig bil som min m2b ska beställa. Att ha middagen på Skansen skulle bli lite för dyrt för vår budget eftersom man inte får ta med sig egen alkohol där. Men Söder är närmre hem när man väl ska ta sig hem framåt natten.

• Maj brud2006

mia_maj2006:

OOoooo vad kul stort GRATTIS!!
    Visst är det kul att planera, boka och fundera mysigt på något vis.

Guuu vad mysigt allt låter att ni ska så på trappan vid lusthuset etc.
    Du kan ha talat om det och jag inte har minnet innkopplat men när i Maj ska ni gifta er?

Vi gifter oss den 27 Maj

• mia_maj2006

Vi gifter oss också den 27 maj, det är ju det bästa datumet inte sant
    Vi valde det för att jag vill gärna ha en lite längre fest så vi ska ha fest på kvällen den 25:e som ju är röd dag och sedan presentöppning den 28:e. Dessutom har vi en del gäster som kommer från utlandet och det är ju roligt om de kan vara här lite längre. 25:e är en röd dag även i de länder som de reser från dvs Frankrike och Finland.

• Maj brud2006

Ja 27 Maj är bästa dagen för ett bröllop.

Tänkt att också ha presentöpning men vet inte blir så dyrt med alla som ska övernatta. Vi hade tänkt resa till Turkiet Marmaris 2-3 veckor som bröllopsresa vill ju ha pengar kvar till det.

Apropå pengar guuu vad dyrt det blir är nog redan uppe i 40.000 och då är inte maten inräknad, blir kallsvättig bara jag tänker på det......

Måste vill gå ner 5 kg till bröllpået också att det ska vara så jobbigt med ett bröllop skulle vilja sitta på en stol bara peka på allt jag vill ha så fixar anda det åt mig.: - D

• Lapinette

Härligt att läsa att det inte enbart är jag som är ett planeringsfreak. Hoppas bara att inte just VÅR kyrka och feslokal är bokat den 20 maj! Ett år efter frieri och förlovning. Ska ringa i veckan och kolla med kyrkan. Festlokalen har jag mailkontakt med då jag självfallet har klart med hur själva upplägget ska se ut.

I går (midsommar) satt hela min familj och röstade på brudklänning och de väldigt eniga om en mycket enkel i svepande chiffong. Helt tvärtemot de stora princessbakelser som jag har provat. MEN ...jag tror faktiskt de har rätt. En enkel med en svepande kjol och lite släp det är mer mig. Mer klass. Hittar jag inte har jag den underbara turen att min mamma är utbildad sömmerska. Inte helt fel!

Ni som bor i Stockholm...hur ska ni göra med fotograf? Det är nog den delen av bröllopet som jag just nu tycker är svårast. Vill ta utomhusbilder vid kyrka och slott men vill samtidigt inte behöva betala en förmögenhet.

• Maj brud2006

Det går nog bra ska du se:D
    Själv har jag problem med att hitta en bolero eller mönster till en

Svar på tråden MAJ 2006