MAJ 2006
Hm. Vår tråd hade stängts. Nu börjar vi igen...
Hm. Vår tråd hade stängts. Nu börjar vi igen...
mia-maj: Visst känns det som på riktigt när man bokat lokal! Först då kändes det verkligt för mig också!
Är den 27:e maj 2006 kristihimmelfärds!? Den ligger ju redan den 5:e i år... hur är det möjligt? Blir lite orolig (många vänner deltar i turnerng kring kristi himmelfärds)
Hej, 27 maj är Kristi himmelsfärds helgen 2006, 25 är själva dagen. Detta beror på att påsken var tidig i år och då är Kristi Himmelsfärd tidig, något med att Jesus efter återuppståndelsen vandrade på jorden i 30 dagar för att sedan resa till himlen (rätta mig om jag har fel, jag är inte konfirmerad), nästa år ligger båda mycket senare.
Detta var orsaken till att vi valde det datumet då vi ska ha en fest för våra vänner den 25:e och vi har många som reser från olika delar av Europa och då var det bra att ta en helg då många har en helgdag så de bara behöver ta en dags semester för att fira vårt bröllop i fyra dagar!
Mia_maja: Party hardy girl! Fyra dagar. Hoppas att klänningen håller sig vit och fin till den sista dagen.
Jag har fått svar från Lavendar idag och igår. Hon skall skicka tygprover. Kul kul kul kul. Hade lite strul med lokalen men det verkar ha ordnat sig nu. Vet dock inte längre om vi vill vara där eftersom de inte riktigt var klara med vad som gällde. Vill ju inte bli neg. överraskad på bröllopsdagen att saker och ting ändrats.... Så nu tittar vi på alternativ 2.
Jag ska bara ha klänningen i en dag Jag är vacker i min klänning men att guida runt mina gäster på Stockholms museum i brudklänning känns lite obekvämt. Men man skulle nog dra till sig blickar
De andra dagarna blir det nog mer vanliga kläder. Men det händer bara en gång i livet så jag vill dra ut på firandet.
Mmm, om jag var du skulle jag investera i en liten söt vit sommarklänning. Då kan du ha den under sightseeing etc och förlänga känslan lite granna. Vi skall ha fest här i USA när vi kommer tillbaka från vår resa och då vill jag ha en snygg vit klänning som jag kan ha. Måste ju får visa upp sig lite som brud... heheheheheh Det skall ju förhoppningsvis bara hända en gång i livet..
Idag är det lite pirrigt - ska prova klänningar för 1:a gången!!! Tänkte inte säga till han som har butiken vad jag gillar för modeller utan låta honom välja modellen som passar mig. Lovar att återkomma med rapport senare...
Hur gick det?
Har inte fått mina tygprover ännu. Jag fyller ju år imorgon så det kan ju bli en trevlig present.
Idag tänker jag säga upp mig från jobbet. Skitnervös. Jag gillar inte sådana där konfrontationer. Usch!
Jo då, det gick finfint! Gjorde flera nyttiga upptäckter. Jag ska INTE ha helteneck, INTE "spagettiband", INTE "off-shoulder", INTE långt släp. Däremot blir det (som jag inte hade trott jag skulle passa i) axelbandslöst och sen ett lite mindre släp. Den klänning jag provade var NIXA 411, men jag tyckte den satt finare på mig än på bilden på hemsidan Vet ju inte om det blir just den klänningen eller någon annan, men den modellen blir det med största sannolikhet.
Dessutom var mamma lite intresserad av klänning till sig så vi kanske gör en gemensam beställning på nätet!
Blir oxå nyfiken på att beställa hem tygprover. Är det på Lavendars du gjort det, Idesprutan? Förresten - GRATTIS!!! Hoppas du ätit mycket tårta och att det gick bra på jobbet...
Var förresten och bokade festlokalen idag. Kollade dessutom med antal som får plats och lite hur man kan ställa borden. Tror att det kommer att bli en bra lokal för oss. Ska få menyförslag skickat till mig under våren. Det börjar likna lite planering nu
Kul kul. Vad roligt att du hittat en model som du tycker om. Det är första steget till att hitta en klänning. Nu när du vet modellen så har man bättre förutsikter när man tittar på websidor och sånt.
Jag har beställt tygprover från Lavendar men de har inte kommit ännu. Jag skall ju ha båda brud och tärnklänningar från henne så det blir en stor beställning...
Tack tack. Tårta blev det idag och igår sade jag upp mig. Slutar här den 20 maj och börjar förhoppningsvis på mitt nya jobb den 22 maj. Spännande så.
Vi skall troligen inte vara på Råda Säterit. De har verkligen stulat en hel del så vi kommer nog att gå någon annastans. Det sista man vill ha e ju strul, oavsett om det är en dag eller ett år i förväg...
puffelipuff...