MAJ 2006
Hm. Vår tråd hade stängts. Nu börjar vi igen...
Hm. Vår tråd hade stängts. Nu börjar vi igen...
Ihop 5/2 1999 och förlovning 5/2 2005. Haha - ni förlovade er ju på (sim-)Therese födelsedag! Visste du att hon blivit mamma för typ ett år sedan?!
mmm hörde att hon blitt mamma ja. inget sånt på g för er än? ;) här är det inget planerat iaf, men man vet ju aldrig.. hihi
Inget planerat. Tänkte i alla fall vänta till efter bröllopet, så om 2 år... Allvarligt, så finns inga plner mer är att det inte blir före bröllopet.
Samma här, fast min m2b insisterar på att jag slutar med p-pillerna i november så att jag är "ren" från hormoner runt bröllopet - precis som om inte hormonerna skulle rusa runt i kroppen iallafall...
Han vill försöka med barn strax efter bröllopet - för mig innebär det på bröllopsresan... vi får väl se hur det går. Hoppas att man kan bli gravid bara. Man är ju inte speciellt ung längre....
Jag har redan en liten tjej som just fyllt ett år. Hon ska vara brudnäbb är det tänkt om hon vill förstås. Hon kommer väl att vara en helvild tvååring som minst av allt vill se söt ut brevid mamma och pappa när de gifter sig utan hellre springa runt och titta på fåglar och blommor(vi gifter oss utomhus). Men då får hon väl göra det. Jag tycker dock att det verkar lite vågat att sluta med p-pillrena i november, jag blev gravid en månad efter att jag slutat med pillrena. Det gör ju inget om man är gravid när man gifter sig men om det är tänkt att bebisen ska komma 9 månader efter bröllopet så får man nog köra med skydd de p-piller fria månaderna
Jag lovar att tala om vad som händer med frieriet, fast förlovade är vi redan sedan nyårsafton 1999. Fast då var det mer att vi lovade att gifta oss någon gång i framtiden, så nu blir det på riktigt. Om det blir med eller utan ringar får jag väl se men jag har i alla fall talat om hur jag vill att ringen ska se ut och han vet vilken storlek jag har.
Ja, vi skall använda skydd. Jag vill INTE vara gravid under bröllopet och resan.... :D
Jag har små brorsöner och en brorsdotter som jag kunnat fråga om de ville vara med i tåget, men jag har redan 5 tärnor och en bestman så vi är tillräckligt många som det är....
idesprutan:
ojoj, det låter som om erat bröllop blir ganska så stort?? eller är det bara brudföljet som är stort kanske ;) vi skulle ha haft ett stort följe, men nu krånglar allt så vi skippar det helt och hållet och har bara en tärna och bestman.
Idesprutan:
Själv har jag inte bestämt mig än för antalet tärnor än, men det blir inte fler än 2. Trodde att det var så att man "skulle ha" lika många tärnor som maskalkar. Antar att man i slutändan gör som man vill... Några näbar blir det dock inte för det finns inga småttingar i släkten.
Vi ska gifta oss borgerligt så vi ska inte ha tärnor/marskalkar utan vittnen och det blir våra syskon. Jag är glad att vi har ett syskon var så att det inte blir några problem, skulle jag välja tärna skulle jag inte veta vad jag skulle göra. Jag har 6 nära vänner som jag skulle vara tvungen att välja bland.