MAJ 2006
Hm. Vår tråd hade stängts. Nu börjar vi igen...
Hm. Vår tråd hade stängts. Nu börjar vi igen...
Puff puff på dej själv *bra*
förmodar att alla har mycket att göra. Har precis bokat restaurangen. Väntar på bekräftelse nu och huruvida de skall ha deposition. Nu skall jag snart börja på inbjudan. Måste dock börja föra en lista över inbjudna....
Jag tror att jag kommit in i en liten svacka, men jag i och för sig redan skissat på inbjudan etc. och festlokalen kommer jag att fixa under Kristi Flygare-helgen.
Ska då oxå iväg och prova klänningar för första gången. Är lite nervös för att jag inte ska passa i den modell som jag verkligen vill ha. Tänkte be personalen i afären att plocka ut en modell jag passar i utan att säga vad jag tycker är fint. Får se sen om jag kanske beställer en från nätet eller om jag köper klänningen här i Sverige. Hade ju föredragit det billigare internetalternativet...
Idesprutan: Hoppas att du får lokalen och det till ett bra pris
Jag ska också gifta mig i maj 2006, närmare bestämt den 27:e. Verkar vara ett populärt datum!
Vi har bokat lokalen och väntar på att få hem kontraktet.. känns spännande!
Något annat är inte bestämt, letar lite kyrka, men har inte bestämt oss än. Det finns många trevliga alternativ!
Funderar lite på trycksaker, läser bröllopstidningar och tror vi ska ha färgtemat rött-cerist-rosa.
Det är ungefär så långt vi har kommit!
Jag blir mer och mer stressad över att alla ska gifta sig den 27 maj precis som vi. Inte för att jag tycker att det är konstigt det är ju det perfekta datumet
Jag vågar nog inte vänta tills skatteåterbäringen kommer med att boka lokalen utan jag gör det i morgon när lönen har kommit! Jag tycker att jag har kommit väldigt långt i min planering för jag har inbjudningarna klara(omslagen, innehållet ska skrivas ut när alla tider är bokade) och har även gjort omslag till program och menyer. Klänningen och skorna är köpta och jag har bestämt lokal och var vi ska vigas (Skansen i Stockholm). Jag har hittat en jättefin frisyr på en bröllopshemsida som jag vill ha, bestämt vilken frisör jag vill ha. Fast det är ju ändå mycket som återstår och jag är glad att jag har det mesta klart innan jag börjar jobba igen efter föräldraledigheten.
Ja den 27 är ju Kristi Himmelsfärdshelgen så många tycker väl att det är en käck helg att ha bröllop på.
MiaMia, du har verkligen kommit långt i din planering!!! Hoppas att allt fortsätter att gå bra för dig.
Jag funderar på bukett. Kanske någon har förslag. Jag är lång och då har jag fått i förslag att man kan ha en sk dropp formad bukett, men ajg vet inte om jag tycker att det är fint... jag kanske vill ha något annat annorlunda istället. Några förslag?
Blommor: Syren, pioner, liljeconvalj och ev Calla Swartzwald.
Hej hej! 27 maj ja, det är ett finfint datum.. :) Vi ska också gifta oss då.
Vi har bokat kyrka och restaurang, och så har jag och min frisör pratat ganska mycket om hur vi ska göra med håret. Jag tyckte att vi var så tidigt ute men nu är det ju snart bara ett år kvar! :)
tick tack tick tack tick tack tick tack
:D
beställde tygprover från Lavendar nu. Hoppas att jag får dem denna gången...
388 dagar kvar
Lokalen är bokad! Nästan...de hade inte fått igång bokningssystemet för 2006 ännu men hon skrev upp mitt datum och preliminärbokade det för mig tills dess att systemet kommer igång. Detta gör också att jag slipper betala bokningsavgiften innan systemet kommer igång och kanske hinner få skatteåterbärningen ändå. Det ska bli kul att tala om det för min sambo, nu när lokalen är bokad så kan han inte backa ur Platsen för vigseln kan inte bokas förrän tidigast ett år i förväg så det får jag vänta med en månad. Nu känns det verkligen som det är på riktigt. Jag ska gifta mig!