MAJ 2006
Hm. Vår tråd hade stängts. Nu börjar vi igen...
Hm. Vår tråd hade stängts. Nu börjar vi igen...
Ja, det är ju gott om tid med 5 månader...Vi har nog tänkt oss 6 månader och be att folk osa senast 3 månader innan bröllopet. Då får ju folk en sjyst chans att arrangera med resor etc.
Hade tänkt mig att skicka inbludan antingen precis före eller precis efter jul- & nyårshelgerna. Tror att det kan bli ganska bra. Då har våra yngre och "fattigare" vänner en juste chans att skaffa ett OK boende utan att behöva ta in på det dyraste rummet på hotellet i stan.
Låter som en bra idé.
Vi kommer informera vår släkt efter jul och sedan får de veta resten när inbjudan kommer...
Vi har dock redan bjudit in en... Min blivande makes kompis från USA. Krävs planering lång tid i förväg! :)
Nixie,
Välkommen till tråden! Hur långt har du kommit i din planering?
Hejsan! Vi tänkte också gifta oss den 27 maj med varsin fest på kvällen den 25:e för våra nära vänner(schlager resp hårdrockskväll så gästerna får välja vilken de ska gå på) och sedan presentöppning med fika den 28:e. Trots att det är så långt kvar så tycker jag att det är jättekul att planera. Tänkte använda de pengar som jag får tillbaka på skatten till att betala bokningsavgift på lokalen så jag är glad att de kommer innan midsommar men samtidigt nervös, tänk om någon "snor" min lokal innan.
WOW slager OCH hårdrocksfest. Vilken kompisgäng ni måste ha!!!!
Dessvärre tappade jag kontakten med de flesta av min akompisar när jag flyttade till USA så det blir ett litet bröllop för vår del, utan disko och sånt. Passar rätta bra ändå för vi kommer väl att festa så det räcker på vår bröllopsresa... då är det väl också tänkt att vi skall försöka bli med barn :D
Min m2b vill att jag slugar med ppiller 6 månader innan bröllopet. Får bara se till att man inte blir på tjongen innan bröllopet...... Så exalterad! Ha velat ha barn ett tag nu så..... :D
Vi har hunnit planera lite faktiskt. Kyrkan är bokad, festlokalen är bokad och det mesta annat är även planerat.
Känns lite tidigt för att kolla på klänning etc. redan
Ja musiksmak är något som jag och min m2b definitivt inte delar. Vi har redan en liten tjej så hon ska var brudnäbb på bröllopet. Får se hur det går, hon kommer bara vara 2 år på bröllopsdagen. Jag ska be min blivande svärmor att sy en klänning till henne men själv har jag redan köpt min drömklänning från USA. Skor är också klart, jag hoppas få klart det mesta kring planeringen innan jag börjar jobba igen efter mammaledigheten för då kommer nog tid att bli en riktig bristvara. Dessutom tycker jag att det är jätteskönt att ha lång tid på sig för då kan man läsa en massa tips och ta till sig de bästa och kanske ändra sig 10 gånger under vägen. Dessutom är det jättekul att ha något att se fram emot.
Visst e de herligt att ha gött om tid på sig. Hela lördagen satt jag och bläddrade i brud tidningar och göttade mig i solen. Mmmmm.
Mia_maj: Du har verkligen kommit en bit i planeringen. Grattis till klänningen. Jag har också hittat min klänning men vill få den uppsydd av Lavendar så jag väntar ett tag till för det verkar vara helt hysteriskt där borta just nu. Alla vår bröllop och så...
puff puff