MAJ 2006
Hm. Vår tråd hade stängts. Nu börjar vi igen...
Hm. Vår tråd hade stängts. Nu börjar vi igen...
Tja, det blir ett litet bröllop med ganska stort följe. Ni förstår, jag jobbade som aupair i England 93-94 och jag lovade de 4 töserna som jag passade att de skulle bli mina tärnor när jag gifter mig och det har jag hållit. Det blir dock bara en bestman och så min brud tärna, så tjejerna blir en blanding av näbbar och tärnor och de kommer att gå två och två utan manlig partner. Kanske udda men vad göra. Min m2b känner ju inte så många svenskar eller engelsmän som kommer till bröllopet att vi kan ha ytterligare 4 "bestmen"... Vi tager vad vi haver och kokar sopppa på de istället!
idesprutan:
det låter som att det kommer att bli jättebra! så kul att dina "aupairbarn" kommer att vara med.
Hur går det för er i planeringen? Ibland får jag en känsla av att jag ligger för långt fram i planeringen och ibland att jag har missat att göra en del saker. Just nu kan jag ju säga att det inte händer speciellt mycket, men det känns fel... Fast å andra sidan är det ju ett tag kvar.
Har ni som bestämt antalet tärnor/maskalkar frågat vederbörande eller är det bara era egna planer? När är det lämpligt att fråga, nu eller om ett halvår?
majbruttan:
vi ska ha en ordentlig genomgång av alla planer i juli när vi båda har semester.. bestämma datum ordentligt och hur vigseln ska vara och allt annat som behöver bestämmas.. men vi har redan börjat med dekorationerna av festen och börjat fila på inbjudningskorten.. hmm och jag har ju sett min klänning :) mattias ska bara bestämma sig om han ska ha frack eller kostym..
Vi har ju bestämt datum, kyrka, festlokal. Börjat fixa med inbjudningskort, fest- & vigselprogram. Ett färgtema håller på att växa fram oxå. Klänning har jag varit och provat och fått en indikation om vad för typ av modell jag vill ha, men inte bestämt klänning. Skulle vilja beställa på nätet för att få ner kostnaden... Till Björn är vi inne på att han ska ha jaquette. Blir nog lite för fint med frack och för "enkelt" med kostym. Men vi kan komma att ändra oss...
Planeringsdag/weekend till sommaren är nog inte fel. "Problemet" skulle väl kunna vara att min m2b inte tror att man behöver börja planera nu utan att det kan vänta till senare i höst... Därför blir jag en lite "stress-apa" som redan börjat planera
Jag har kommit ganska långt i planeringen men att fråga folk om de vill hjälpa till med olika saker får vänta tills efter min sambo friat som jag skrivit om tidigare. Vissa tänker jag fråga så fort jag får, vi vill ha våra syskon som vittnen och min bror kommer titta på mig som om jag är knäpp när jag ber honom boka ett datum i maj nästa år han vet knappt vad han ska göra om en vecka. De vi tänkt ha som toastmasters kommer jag nog inte fråga förrän till jul för de ska ha sitt första barn i september och har tillräckligt att tänka på.
Jag har klänning och skor, jag har bokat lokal och bestämt var vigseln ska hållas(ska boka i början på juni då det öppnat sina bokningsböcker för maj nästa år) och överhuvudtaget gjort en massa planerade på pappret men inte så mycket i praktiken. Jag håller dessutom på att vid varje tillfälle öva på att göra blomsterdekorationer till borden för de tänkte jag göra själv.
Jag fick just goda nyheter som kommer att göra det lättare att betala för bröllopet. Jag är hemma och är föräldraledig och ska börja jobba igen i augusti. Jag har funderat en del på hur det ska bli med min lön eftersom jag missat två löneförhandlingar. Men idag fick jag hem ett brev från chefen med förslag på min nya lön. Jag får en rejäl löneförhöjning! Skönt att känna att man inte halkat efter när jag varit hemma. Dessutom väntar jag på pengar från skattemyndigheten. Det är skönt att veta att man har mer pengar än man räknat med och att bröllopet nog inte ska bli något problem att betala. Jag vill inte spara in på saker som jag tycker är viktiga även om jag försökt hålla nere kostnaderna.
Grattis, mia_maj2006!!
Som jag brukar säga - alla slantar är BRA slantar Jag tycker att jag sparat en hel del, och det ska nog räcka. Men hellre pengar över efter bröllopet än att knapra knäckebröd efteråt!
Jaaaa, jag skall börja mitt nya jobb på tisdag i nästa vecka. Spännande.... lite mera pengar också vilket inte är fel.
Bekräftade lokalen idag.
Jag har redan bokat min kyrka för nästa år. Kanske är det för att vår kyrka är liten och inte vidare populär.... eller så ligger vi i en väntehög någonstans. Nu skall jag gå och lägga mig.
Idesprutan: Kul med ett nytt jobb. Jag har inget nytt jobb men eftersom jag kommer att ha varit hemma i 15 månader när jag börjar jobba efter mammaledigheten så kommer man verkligen att vara peppad att sätta igång på nytt.
Idag är det ett år kvar tills dess att vi gifter oss! Jag var på Skansen idag för att titta efter bra ställen att fota på. Jag hittade en jättefin äng med en massa blommor.