elefantia:
jag har skrivit inlägg tidigare på denna tråd, så jag tror att jag har redogjort för ungefär det jag har ätit. Ja, jag gick ner i början, sedan har jag pendlat upp och ner 0,5 kg hela tiden, men sammantaget blir det en nergång på 3 kg. jag har dock minskat 4 cm i midjan, men det gjorde jag också i början.
opus:
Jag tror att jag har ätit lite för lite fett med Atkins. Ibland har jag hällt på extra olivolja på grönsalladen för att få i mig mera fett men det gör varken till eller från. Annat fett jag ätit är smör, men endast i samband med matlagning, men oftast har det varit olivolja som varit fettkällan. Har även haft 40%-ig grädde i mitt koffeinfria kaffe (började dricka kaffe - koffeinfritt - efter 6 veckor på dieten).
Jag har INGET sug efter snabba kolhydrater förutom att jag kan vara sugen på choklad (vilket jag inte var någon jätteälskare av innan jag började med dieten). Vitt bröd, ris, pasta och potatis skulle jag klara mig utan hela livet, inga problem där inte.
Ska försöka sätta mig in i SBD nu, då går jag direkt på fas 2 och börjar i morgon med recepten som finns i boken. SBD går väl ut på att man ska försöka undvika socker, vitt mjöl samt vissa kolhydrater? Ska jag fortsätta med grädde i kaffet (kanske dricker högst 2 koppar/dag nu, ibland ingen kopp på flera dagar) eller ska jag köra med mjölk istället? Får man äta havregrynsgröt (fiberhavregryn) i fas 2? Det var min frukost innan jag började med dieten. Under nästan hela min Atkinstid har min frukost bestått av ägg och bacon.