• Tvåbarnsmamman

South Beach 2005

Jaha, nu har jag startat ett bra forum för oss som ska testa SB dieten med start på måndag (annandag påsk)! Nu laddar vi med kött o grönsaker och planerar vår kost ordentligt innan vi drar igång. Vi kan ju försöka begränsa svullandet i påsk också så vi inte ger oss in i några svullorgier bara för att vi ska börja på måndag, eller vad säger ni tjejer .

Andra tips är att ni börjar dra ner på kolisar redan nu, så ni inte hamnar i chocktillstånd på måndag, ät ägg o massor av kyckling i påsk, men begränsa påskgodiset som ju bara är socker. Sedan måste ni ta era mått på söndag kväll, eller måndag morgon då ni väger in er, så stämmer vi av hur vi minskar i både vikt och omfång.

Nu kör vi!

Kram kram

• Svar på tråden South Beach 2005
  • opus

Golling:
    Välkommen hit! Hur noga man följer måltidsförslagen beror på hur man är som person. Man kan följa den helt förstås eller använda den mer som ett uppslagsverk över livsmedel.
    Om du äter fisk och skaldjur så kan du ju kmplettera med protein från böner mm. Äter du ägg och ost mm? Då har du mycket at välja på. Ja, iallafall minimjölk i mindre mängder. Lycka till!
    Wera: Har du lust att berätta hur du kombinerar de tre "dieterna"? Vad har du tagit fasta på i var och en, och hur har du tänkt? Lite nyfiken bara. Jag tror att vi var och en är helt rätt ute när vi slutar att uppleva det nya sättet att äta som en kamp.
    Ha det gott allihop!
    Opus
    Opus

• gollings

Tack för tips. Jag håller mig till måltidsplanen så gott det går och om jag inte gör det så äter jag mat från recepten till fas 1. Det borde vara ok.
    Ost och ägg äter jag så det finns lite att välja mellan. Minimjölk är helt ok alltså. Går även yoghurt lätt naturell bra? Har ngn annars tips på desserter som inte innehåller ricotta? och var inhandlar man sockerfri géle?

Ha det fint?

• gollings

Ingen som är i början av fas 1 och kan bygga upp lite gemensam peppning? Det är alltid ett bra tidsfördriv att sitta vid datorn

Hej hej

• elefantia

Va duktiga ni är allihop!
    själv är det säkert en vecka sedan jag var här inne men jag tragglar vidare och det går långsamt.
    Du Wera hur gör du och vad går du ner ca i veckan? en bland variant verkar sjysst tycker jag!
    är halvt i fas 2 vågar inte ta steget fullt med bröd pasta och så vidare.
    men fan vilket fusk jag kör ibland men det funkar ändå! Vi hörs!

• gollings

är det nån som har tips på south beach recept med sojabönor förutom det som finns i den svenska boken?

tack tack!

• gollings

Tack för tips om bar länk, tyvärr inget med sojabönor, men det ska vara ok att använda ändå.

• gollings

Hej igen!
    Nu är jag inne på min 3:e dag i fas 1 och måste bara fråga hur ni andra varit i magen? Jag har varit jättedålig i magen både igår och idag, kan det ha med den nya kosten att göra?

Gollings

• opus

golling:
    Om du äter väldigt annorlunda nu, mot innan så är det inte konstigt om magen reagerar. Jag rekommenderar lite krossat linfrö varje dag mot förstoppning!
    Opus

Svar på tråden South Beach 2005