• Tvåbarnsmamman

South Beach 2005

Jaha, nu har jag startat ett bra forum för oss som ska testa SB dieten med start på måndag (annandag påsk)! Nu laddar vi med kött o grönsaker och planerar vår kost ordentligt innan vi drar igång. Vi kan ju försöka begränsa svullandet i påsk också så vi inte ger oss in i några svullorgier bara för att vi ska börja på måndag, eller vad säger ni tjejer .

Andra tips är att ni börjar dra ner på kolisar redan nu, så ni inte hamnar i chocktillstånd på måndag, ät ägg o massor av kyckling i påsk, men begränsa påskgodiset som ju bara är socker. Sedan måste ni ta era mått på söndag kväll, eller måndag morgon då ni väger in er, så stämmer vi av hur vi minskar i både vikt och omfång.

Nu kör vi!

Kram kram

• Svar på tråden South Beach 2005
  • opus

Det är väldigt låg aktivitet här inne... Är det många som hoppat av?

Själv stretar jag på!
    Har ni några motgångar/framgångar att dela med er av? Recept? Funderingar?
    Opus

• eyescream

Opus

efter en vecka i egypten med tillåtet frossande, så kommer jag hoppa på fas 1 igen imorgon. Hoppas det finns fler här inne!

• mir

Hallå sb:are,
    man kikar in här på sidan nån gång om dan och följer era faser och tips med stort intresse men har lite svårt att svara då man sitter på jobbet med datorn.Men det är så kul att läsa, ge inte upp utan skriv gärna hur det går, det är så bra som motivation!

Har själv tagit mig igenom 2 veckor fas 1, med lite lite fusk i lördags men ändå, godisssuget är borta och efter att ha varit en ritkig sockerråtta så är man förvånad - levde bara på pasta, mackor och smarren förut, så man förstår inte riktigt vad som hänt.
    Men så segt det går med viktminskningen, på dessa två veckor har jag bara tappat ett ynka kilo. Alla andra verkar ju rasa ner i vikt?? ett kilo, man tappar ju hoppet.

Så jag vet inte hur man ska göra, ta fas ett en vecka till och skärpa mig, eller börja med fas 2 och lyfta in lite mer kolisar, havregrynsgröt med kanel, knäckebröd och sånt. Så ligger landet här i dag.

kör hårt tjejer, på playan! och tack för alla tips!

• eyescream

dag 1, i andra omgången av fas 1... vågade inte ställa mig på vågen i morse, ska ta startvikten i morgon i stället... semestern var kalas, men dock så varmt att man inte åt så ofta. men men, det var ju en nackdel, sockersvängarna var vidare, och det man åt blev ju lätt kolisar. nåja, snart tillbaka!

• opus

eyescream:
    Heja, heja! Vänta bara inte ännu längre med vägningen - man ångrar sig sen :)

Opus

• opus

Hurra för mig!
    Idag hade vågen rört sig 2 kilo ner!!! Väger mig en gång i veckan och har stått still i två veckor, men inte vacklat.
    Jättenöjd!
    Opus

• thevovvegang

Hej alla!

För mig går det sakta men säkert neråt, efter att ha stått still under mensen harjag nu gått ner till 56,6. Det känns jättebra. Trist att jag har så dåligt med pengar bara för jag skulle verkligen behöva ett par nya jeans... Men så är det att vara fattig student =)

• wera

Hallå igen!

Jag fortsätter med min blanding av aktins/Sb/GI-variant och på kläderna ser jag faktiskt att jag blivit ett par centimetrar smalare. Dock går det långsamt för jag fuskar med mörk choklad varje dag samt jag äter grädde 40%(nästan varje dag) och ost 30% varje dag. Men jag har hittat en balans. Jag mår mycket bättre efter att faktiskt lärt mig följa GI-modellen.
    Jag längtar inte tillbaka till mitt godis frossande - jag äter istället mörk choklad. Jag äter rågbröd istället för vitt bröd, jag äter äpple istället för banan, jag äter vanlig fil istället för vaniljyogurt med socker, jag använder olivolja och smör istället för margarin.

Min vardag har inte ändrats så mycket så att jag längtar tillbaka till min tidigare kost. Tvärrtom jag gillar denna förändringen. Efter att ha tagit bort socker ur kosten känner jag mer vad maten och frukten etc. smakar.Min hy har blivit finare förutom när jag slarvar med vattenkonsumtionen.

Jag vet att jag bör dricka 1 1/2 liter vatten per dag, men den senaste tiden har det blivit mer kaffe vilket är urindrivande. Jag kan nuförtiden dricka upp till tre koppar kaffe per dag, vilket bidrar till att jag måste dricka mer vatten för annars blir jag uttorkad och får huvudvärk. Men jag har inte ökat min vattenkonumtion i samma utsträckning, vilket lett till huvudvärk en del dagar. Jag ser också på urinen att den är betydligt gulare (förlåt att jag äcklar er)och det betyder att man druckit för lite. Detta är något jag måste ta tag i.

Så jag kämpar på med mina kilon. Är jätte stålt över att jag börjat träna regelbundet. Det har varit lite si och så tidigare. Min vattenkonsumtionen är prioritet ett i dagsläget.

Skönt att höra att jag inte är ensam med att kämpa. Fast jag måste erkänna att jag tycker inte det är så svårt längre. Jag följer min egen variant som bygger på SB, Aktins och framför allt GI-metoden.

• gollings

Hej
    Jag är helt ny på den här sajten och har idag inlätt min första dag på fas 1 south beach diet. Ny skulle jag vilja ha lite tips om hur noga man ska följa måltidsplanen ifrån boken (jag är veg. men äter fisk men kan inte äta allt som står till exempel) och sen om någon har tips på vegetariska alternativ, samt hur noga man ska vara i fas 1. går det att dricka lättmjölk i kaffet etc.

Tack på förhand, ni verkar många ha koll härinne!

Svar på tråden South Beach 2005