• Tvåbarnsmamman

South Beach 2005

Jaha, nu har jag startat ett bra forum för oss som ska testa SB dieten med start på måndag (annandag påsk)! Nu laddar vi med kött o grönsaker och planerar vår kost ordentligt innan vi drar igång. Vi kan ju försöka begränsa svullandet i påsk också så vi inte ger oss in i några svullorgier bara för att vi ska börja på måndag, eller vad säger ni tjejer .

Andra tips är att ni börjar dra ner på kolisar redan nu, så ni inte hamnar i chocktillstånd på måndag, ät ägg o massor av kyckling i påsk, men begränsa påskgodiset som ju bara är socker. Sedan måste ni ta era mått på söndag kväll, eller måndag morgon då ni väger in er, så stämmer vi av hur vi minskar i både vikt och omfång.

Nu kör vi!

Kram kram

• Svar på tråden South Beach 2005
  • gollings

Det är det som är konstigt, har aldrig ätit mkt bröd eller pasta innan heller. Dessvärre är jag inte förstoppad utan rejält tvärtom...

• thevovvegang

Hej gollings!

De första dagarna jag körde SB mådde jag svinilla. Och jag hade ätit enligt GI metoden förut. Alla reagerar nog olika, för mig gick illamåendet över dag fyra och andra som har rapporterat att de mått dåligt på nått vis de första dagarna (yrsel, huvudvärk, illamående m.m.) har mått bättre igen efter några dagar.

Nu har jag kört i snart två månader och mår prima!

• gollings

Hej thevovvegang
    Ok, det var skönt att höra. Kanske inte rättan tid för mig att börja nu då jag har tre dagar kvar att avsluta min C-uppsats...
    Två månader, det var inte illa. Är du inne i fas2 nu eller hur har du gjort? Gör du undantag ibland? Jag ska exempelvis på 30-årsfest med middag om en vecka. Hur ska man förhålla sig till det då?

Tack för svar!

Gollings

• Mrs. Robinson

Gollings:

Hej!

Valdigt vanligt med illamaende och dalig mage de forsta dagarna. Det hjalpte mig att dricka. Ha en flaska vatten brevid dig nar du sitter och skriver, ta en klunk varje minut (man mar latt illa om man klunkar i sig mycket pa en gang)

Om du ska pa fest om en vecka ar mitt tips att ata nagonting innan du gar dit sa att du inte ar vral hungrig. Om du maste dricka sa drick, i viktighetsordning) 1. rott vin 2. vitt vin 2. Vodka med nagon osotad blandvatten

Kom ihag ocksa, att for att du inte foljer SB slaviskt 1 dag, sa gar du inte under. Summan av kardemumman ar att man gar ner i vikt av SB for att man ater farre kalorier, SB ar liksom bara medlet. Ta det lugnt med vad du ater dagen efter festen, det kommer att ga jamt ut.

Lycka till och var snall mot dig sjalv. Det ar meningen att det ar en livsomstallning, och du maste kunna leva och vara social.

• gollings

Mrs Robinson
    Tack för jättebra tips! Nu känns det mkt bättre och det är bara att köra på trots jobbig uppsatsskrivande. Det positiva är att man inte känner sig hungrig i allafall.

Ha det fint!

• gollings

Hej igen
    Denna sajt är så bra att mina frågor inte tar slut. När ni som äter SBD, hur smal är den osten då? Räknas 10% som mager och vanlig 4% keso t.ex?

• Mrs. Robinson

4% keso ar bra, enligt SB ska man halla sig under 7% i mejeri. Vad ar det smalaste ni har i Sverige i ost? Jag hade atit 10% om det ar det smalaste ni har, men inte varje dag.

Jag vet att utbudet i Sverige ar snalare, sa hall dig till det lagsta.

Har i USA ar 2% det lagsta man kan komma i ost, och det ar vegetarisk mozzarella, finns i skivor och "sticks". Mozzarella ar snalt i sig sjalvt. Kolla de vegetariska alternativen nar det galler mejeri, och diabetes hyllan ocksa. Dar kommer du sakert i narheten av det du letar efter.

• gollings

Nej, USA är nog bättre på det "smala" än här. Det finns visserligen vanlig ost som är 5-procentig. Är all smal ost ok?

Hur länge har du hållt på med SBD och vad har du åstadkommit so far?

• Mrs. Robinson

Jag har gatt ner 12 kg med SB, fran 75 till 62. Jag ar 173 lang.

Jag gick upp tre kilo under vintern, men gick pa SB for 6 veckor sedan och har gatt ner dem igen. Nar jag gick ner 12 kg var det for 1 1/2 ar sedan och har alltsa varit i fas II sedan dess, och det har hallt sig borta.

Eftersom du ar i fas ett hade jag hallt mig till den lagsta fetthalten i mejeri. Nar du gar pa fas II och III sa kan du ata allt, men inte alltid.

Hur mycket vill du ga ner? Kul for dig att du har hittat SB, det ar verkligen den basta metoden enligt mig, och jag har provat allt. Bara folj schemat sa kommer du garanterat att ga ner i vikt. Det ar viktigt att du ar nitisk i borjan, sa det ar bra att du staller fragor. Snart kommer det att vara det naturligaste i varlden for dig, speciellt nar du borjar se resultat! Lycka till och fraga pa!

• gollings

Tack för trevligt svar!
    Jo, jag har den här boken SBD som nu kommit ut på svenska. Jag äter bara det som man får i fas 1 men däremot inte måltidsplanen exakt då jag är vegeterian. Fortfarande lite svårt att veta vad man får äta. Quorn t.ex? Tänkte göra en "limpa" idag med sojabönor, lök och ägg. Det borde också vara ok? Kom gärna med fler tips. Hur ofta avviker du dieten, vid fest o. likn. ?
    Man måste ju leva också

Hälsn. Gollings

Svar på tråden South Beach 2005