• Tvåbarnsmamman

South Beach 2005

Jaha, nu har jag startat ett bra forum för oss som ska testa SB dieten med start på måndag (annandag påsk)! Nu laddar vi med kött o grönsaker och planerar vår kost ordentligt innan vi drar igång. Vi kan ju försöka begränsa svullandet i påsk också så vi inte ger oss in i några svullorgier bara för att vi ska börja på måndag, eller vad säger ni tjejer .

Andra tips är att ni börjar dra ner på kolisar redan nu, så ni inte hamnar i chocktillstånd på måndag, ät ägg o massor av kyckling i påsk, men begränsa påskgodiset som ju bara är socker. Sedan måste ni ta era mått på söndag kväll, eller måndag morgon då ni väger in er, så stämmer vi av hur vi minskar i både vikt och omfång.

Nu kör vi!

Kram kram

• Svar på tråden South Beach 2005
  • opus

thevovvegang:

Som jag har fattat rekommendationen så är det att välja någon enstaka produkt och prova med en gång om dagen i ett par dagar och sedan vara uppmärksam på hur kroppen reagerar ...m a o om det drar igång något sug! Om inte - fortsätt och lägg såsmåningom till ytterligare något. Alltså tar det ett par veckor att vara i full fas 2.

Opus

• eyescream

Opus

Jag testade den "proteinbaren" med mörk choklad... Ärligt talat var det bland det godaste i "proteinväg" jag någonsin ätit!!! Tänkte att den kanske var FÖR god... Men jag fortsättter kanske med någon ibland!

• opus

Är det den som heter Indulgence någonting?
    Den har jag inte provat, utan den variant som är lite lättare i handen ...lite waferstyp.
    Opus

• Mrs. Robinson

Alltsa, jag tror att om man vill ata bars sa maste man kolla innehallet. Helst 0 gram socker, under 10 g carbs och under 6 % fett, sa ar det som vilken SB "mat" som helst.

Vad det galler att lagga till carbs, sa har jag ocksa forstatt det som att man lagger till lite i taget, precis som thevovvegang sager.

Jag har varit pa fas II i 4 dagar nu, och det enda jag har lagt till ar toast pa morgonen. Jag tror inte att det ar meningen att jag ska ata toast pa morgonen och pasta pa kvallen, antingen eller liksom, nu i borjan. Frukt har jag inte borjat med annu.

• eyescream

Så vad säger ni om proteindrinkar som "tillägg" då? Jag kör någon form av kombinerad SBD med GI och proteinpulver... Jag jobbar natt, så mellisarna blir lätt proteindrink... Men än så länge tror jag det funkar.. Har bokat min utlandssemester snart också, så jag hoppas på att bikinin ska passa... Någon som känner till maten i Egypten bra?

• opus

SB-Helena:

Grattis!!!
    Är du i fas ett, eller två?

Opus

• mimzzie

Hej alla!

Har bara nyligen hittat till detta forum. Jag kör också SB och ska gå över till fas två idag. Har gått ner ca 3.5 i fas ett. Dessvärre så var det ju valborg i helgen och då kunde jag inte hålla stenhårt utan syndade och smakade lite korv! Ett glas cider slank också ner och några glas rödvin. Har läst lite tidigare inlägg här och fått mycke råd och tips!

Men en sak undrar jag över. Är det någon som vet om fil är "bra eller dåligt" i GI sammanhang? Står ju alltid om youghurt men jag är inte så förtjust i youghurt. Nån som vet om fil (tex lättfil eller mellanfil) är sämre och i så fall varför?

Tacksam för svar

• SB_Helena

opus
    Jag är väl inte i någon fas, blandar SB och lågt gi...Äter pasta ibland när jag tränar mycket. Så inte 100 % SB, 80 kanske =)

• SB_Helena

mimzzie
    Gi = Glykemiskt index, mäter hur snabbt blodsocker stiger. Mäts på produkter som innehåller mestandels kolhydrater inte protein. Vad jag vet i alla fall. Kanske någon annan som har ett annat svar, jag är ingen expert=)

Svar på tråden South Beach 2005