The vovvegang:
Trevligt med svar! :)
Jo, det verkar att folk som har gatt ner innan med SB har svarare andra gangen. Jag gick upp i vikt for att jag blev lat och trodde att jag kunde rakna kalorier istallet. Om jag at chips en kvall sa tankte jag "Ja, men da ater jag bara det en gang i veckan" sen glomde jag bort vad jag hade sagt 2 dagar senare...
Jag har inte sa mycket att ga ner heller, precis som du sager tror jag att det ar svarer om man inte motionerar, som jag HATAR!!! Jag ar 173 och vager 63, jag vill under 60, helst 58. Du vet ju sjalv, det spelar liksom ingen roll vad folk sager, det ar ju vad man kanner sig bekvam med. Men jag ar ocksa nervos pa att ga in i Fas 2, just av samma anledning som du sager, att man ska ga upp. Vet inte riktigt hur jag ska gora pa mandag. Jag ar liksom radd att nar jag borjar ata frukt eller brod igen att suget ska komma tillbaka.
3 servings av dairy ar t e x, 1 ostskiva med lag fetthalt (har i USA har vi fettfri, jag vet inte om ni har det i Sverige), men Mozzarella brukar vara valdigt lag fetthalt. Alltsa, 1 ostskiva + ett glas mjolk + 2 mateskedar av tex sourcream (low fat) ar 3 servings. Sen kan du ju kombinera det hur du vill. Jag sjalv ater ost, sour cream till maten samt att jag har mjolk i kaffet. Det blir nog inte riktigt 3 servings, men jag kanner iallafall att jag far mig i det.
Tarz: Jag vet inte hur det ar med den produkten du sager, men kolla innehallet. Kolla att fetthalten ligger under 6 g samt att det inte innehaller socker. Ar det lag carb (socker eller kolhydrater) innehall (under 4 g) sa ar det inga problem.
Har kommer fran hemsidan ett utkast om dairy i Fas 1:
MILK/DAIRY
(2 cups allowed daily, including yogurt)
Low-fat milk (fat-free and 1%)
Fat-free 1/2 & 1/2 (less than 2 tablespoons)
Low-fat plain, vanilla, or sucralose-containing soy milk (4 grams of fat or less per 8 ounce serving). Be sure the product does not contain high fructose corn syrup
1% or fat-free buttermilk
Fat-free plain yogurt
Lycka till allesammans och ni ar valdigt duktiga!