• Tvåbarnsmamman

South Beach 2005

Jaha, nu har jag startat ett bra forum för oss som ska testa SB dieten med start på måndag (annandag påsk)! Nu laddar vi med kött o grönsaker och planerar vår kost ordentligt innan vi drar igång. Vi kan ju försöka begränsa svullandet i påsk också så vi inte ger oss in i några svullorgier bara för att vi ska börja på måndag, eller vad säger ni tjejer .

Andra tips är att ni börjar dra ner på kolisar redan nu, så ni inte hamnar i chocktillstånd på måndag, ät ägg o massor av kyckling i påsk, men begränsa påskgodiset som ju bara är socker. Sedan måste ni ta era mått på söndag kväll, eller måndag morgon då ni väger in er, så stämmer vi av hur vi minskar i både vikt och omfång.

Nu kör vi!

Kram kram

• Svar på tråden South Beach 2005
  • Mrs. Robinson

The vovvegang: Ja, jag tror att du satte huvet pa spiken dar. Sen SB forra gangen har jag generellt ganska bra matvanor, sa tyvarr tror jag att det ar det dar sista: motion eller mindre portioner....

Katten: At sa att du blir matt, mina scrambled eggs ar alltid 3 eller fyra, annars blir jag hungrig igen efter tva timmar. Du kommer att ga ner iallafall, om du haller dig matt pa SB (bra mat) kommer du att fa i dig mindre kalorier hur du an gor, och aven om det kanns som du ater mycket.

Bra nyheter: Jag hade pa mig mina "skinny Jeans" igar och det kandes bra igen pa manga mander (eftersom jag inte fick dom pa mig!:))

• eyescream

Fasen... 2 dagars slarv, och jag har gått upp... känner tydligt hur vätskan börjar samlas, och tror iofs att jag druckit för lite, och därigenom rör sig inte mina fibrer lika bra... Åter till ett par dagar av fas 1...

• thevovvegang

Igåtr hade jag gått upp i vikt... Har börjat väga mig lite oftare nu när jag är på väg in i fas två.
    Har ett sug på kvällen men inte efter socker eller bröd utan efter nått samskigt man kan göra med sötningsmedel. Har inte fuskat en enda gång när det gäller bröd, pasta, godis, chips, dricka eller liknande. Är inte sugen heller. Men nu har jag kommit på att kesella med grädde, bär och sötningsmedel är mums! Grädden är 20%. Men så tänker jag att det ju är tillåtet i Atkins och dieterna har ju likheter så om jag tar grädda nångång (det är ju max en halv dl.) så borde väl det gå bra. Bättre än socker eller?
    Nej, usch försöker bara intala mig att det inte är därför jag går upp i vikt... Måste sluta snaska på saker på kvällarna... Vad äter ni andra? Nötter är jag aldrig sugen på på kvällen, som tur är får man ju börja äta frukt nu.

Detta är som en djungel, känner mig så deppig över att jag inte går ner i vikt. Så här bra har jag aldrig ätit, hur ska det då gå när man kommer in i fas tre igen? Jo, då går jag väl upp det jag gått ner + lite till. Det känns ju hopplöst!

Peppa mig!

• opus

thevovvegang:

Tappa inte sugen! Om du är bara är ihärdig och äter rätt, så kommer du på sikt att tappa i vikt, alternativt ligga kvar på samma - om kroppen nu anser sig vara klar.

Ge dig själv och din kropp tid. Försök att inte vara för låst vid vågen. Hormoner och vätska påverkar ju kroppsvikten hela tiden och därför varierar ju vikten ibland från dag till dag.

Ät regelbundet och inte för lite, så att du håller igång förbränningen - du kommer att se resultat. :)

Opus

• thevovvegang

Tack Opus!

Det känns som om jag verkligen inte håller igen på maten (om du förstår vad jag menar)... Är rädd att jag äter för mycket. Och på kvällarna är jag dundersugen på saker, det ska man ju inte vara...

• Mrs. Robinson

Thevovvegang:

Ta det lugnt, jag vagde mig i morse och hade gatt upp 0.6 sedan forra invagningen. Nar jag vagde in mig pa SBD, fick jag meddaldet att stagnerandet ar fullt normalt, dessutom kallar Dr. Agatston Fas 1 for "the strict phase", Fas II for "The weightloss phase". Sa bara hang in there!

Men jag fattar precis vad du menar, nar jag stoppar i mig tva stora skedar jordnots smor sa tanker jag "det har kan omojligt vara bra", men det har ju fungerat hittills. Bara hall dig till planen sa slapper det ska du se. Tank en vecka i taget, och snalla du vag dig inte sa ofta. det ar mer deprimerande och framkallar onodiga hjartattacker....

Ang. suget pa kvallen: At det som ar tillatet, tugga tuggummi, fila naglarna, fotmassage, bada, harinpackning.........

Lycka Till, det gar sa bra for dig! Bara fortsatt!

• eyescream

Ojoj, min "tillbaka till fas 1 dag" sket sig. Mina vänner och sambo drog iväg till Ultimate Comedy på Cirkus här i sthlm, kalas trevligt, och i pausen och före blev det 1 glas vitt... Och iofs några jordnötter, men det var för att jag bara käkat havregrynsgröt med linfrö innan dvs frukost... Sedan skrattade jag i typ 3 timmar, så det har väl iofs ökat på livslängden! Bra var det! Men sen kom "bakslaget ", för vi åkte förbi friday´s... Käkade friterade mozARElla sticks, potatis, you name it!!! Det roliga , och det som iofs låter lite !patetiskt" nu, var att det var gott, absolut, men inte inte så gott jag brukar tycka... jag testade en bit av förrätten, tog mina bordskamraters selleri, och sen var jag mätt! Detta var också en rolig känsla, då förrätten kom in, det första jag hoppade på var de knapriga och fina selleristavarna!!! Sjukt, skulle inte hänt innan! Och de var sjukt goda faktiskt, så jag ska bunkra selleri nu!
    Nåja, det slank dock ner en halv öl, och en underbart god drink med , håll i er, glass, oreocookies, mintlikör och baileys... DÄR föll alltihop, men gott var det, så nu blir det promenad med jycken och åter till verkligeheten!!!

• thevovvegang

eyescream:
    Man får ju sumpa sig ibland, det är bara att ta nya tag! Det är det som känns bra med den här "dieten" tycker jag: att om man spårar ur kan man bara gå tillbaka till fas ett igen ett tag. Andra dieter och bantningskurer är ju liksom: Tack för dessa två veckor! Lycka till i framtiden! Sen går man tillbaka till alla gamla dåliga vanor igen...

Mrs Robinson:

Usch, jag vet att jag väger mig för ofta men nu i fas två vill man ju se hur kroppen ragerar hela tiden när man börjar äta kolisar igen. Sist jag vägde mig vägde jag iaf 57,5 ett hopp ner alltså efter att ha stått på 58,3 hur länge som helst :) Tänk vad motivationen kommer rusande tillbaka så fort man går ner lite till. Har tagit det extreeemt lugnt med kolhydraterna, det har blivit en frukt om dan och lite lite fiberpasta igår och en halv brödskiva i förrgår. Men nu ska jag öka på lite! Och jag kan säga att det verkligen var gott att ta en mango igår ikväll. Släng er i väggen dietorelle!

• Mrs. Robinson

Jag vet precis vad du menar, jag har ocksa statt still en vecka, tills imorse da vagen visade 1/2 kilo mindre...nu motivation!

Jag har ocksa gjort som du, bara lagt till en brodskiva pa morgonen. Jag har inte borjat med frukt annu, jag ar radd att det ska satta igang sotsuget. Na, jag lagger hellre det pa vin, som jag drack igar, 2 glas rott. Mycket gott!

Keep going girls!:)

• thevovvegang

Mrs Robinson:

Har också köpt hem lite rött vin, det är gott att få unna sig lite på helgen. Det är nog bra att ta det snigelsakta så att inte kroppen sätter igång sötsuget igen, det vill man ju inte ha tillbaka.

Idag stod vågen på 57,2 3hg till sen i måndags alltså. Viktnedgången har visst satt igång igen men jag räknar med att komma till en platå snart igen. Känns skönt iaf. Alla mina jeans som för fyra veckor sen var för tajta är nu för stora. Vilken ärlig känsla. Och ändå har jag "bara" gått ner 3,2 kg. Tänk att det kan bli så stor skillnad för så lite!

Svar på tråden South Beach 2005