• Tvåbarnsmamman

South Beach 2005

Jaha, nu har jag startat ett bra forum för oss som ska testa SB dieten med start på måndag (annandag påsk)! Nu laddar vi med kött o grönsaker och planerar vår kost ordentligt innan vi drar igång. Vi kan ju försöka begränsa svullandet i påsk också så vi inte ger oss in i några svullorgier bara för att vi ska börja på måndag, eller vad säger ni tjejer .

Andra tips är att ni börjar dra ner på kolisar redan nu, så ni inte hamnar i chocktillstånd på måndag, ät ägg o massor av kyckling i påsk, men begränsa påskgodiset som ju bara är socker. Sedan måste ni ta era mått på söndag kväll, eller måndag morgon då ni väger in er, så stämmer vi av hur vi minskar i både vikt och omfång.

Nu kör vi!

Kram kram

• Svar på tråden South Beach 2005
  • tarz

Då var man inne på tredje dan. Gårdagen gick inte lika bra som väntat- blev bjuden på lunch av en nära vän (som inte förstår sig på det här med SB eller andra liknande "dieter"/livsstilar) så då det blev bla glass o lite mörkt bröd men höll mig till de tillåtna födoämnena under resten av dan. Får väl fortsätta med fas 1 i några dar till pga det här men sånt e livet... :)

Nu har jag iaf kommit in i "rätt tänk" och det känns som det e en bra bit på vägen. De kommande dagarna kommer att vara de svåraste, inte minst pga mitt godissug är som värst 4-6dan men samtidigt ska jag på middag till pojkvännens föräldrar ikväll (inte läge att peta i maten) och sen åker vi (pv o jag + lite kompisar) till Åre imorn för att åka skidor under ett förlängt vs vilket iofs ska bli jättekul men samtidigt så kommer det att bli många frestelser... Har tyvärr inte tillgång till dator där uppe så jag kan läsa era motivationshöjande inlägg så det e väl bara att kämpa på..

Eyescream- tack! Ska definitivt pröva på det ditt receptet!

Hur som helst så hoppas jag att ni alla får en riktigt trevlig dag!

-Tarz

• thevovvegang

Tarz:

vet att du inte ser detta eftersom du är i Åre, men ville bara säga åt dej att kämpa på! När jag började avbokade jag allt så att jag inte skulle bli utsatt för några frestelser, men det är ju inte alltid man kan göra så, då får man göra så gott man kan. Och om du ska åka skidor behöver du ju mer kolhydrater för att orka så du får väl försöka äta enl. fas två/fas tre de dagarna du är borta och sen kanske börja om? Och håll dig ifrån allt sött!
    Vet hur det är det här med att gå på middag hos pojkvännens föräldrar, man vill ju inte sitta och peta i maten och det är så jobbigt att höra: "Men varför tar du ingen potatis???" Fast det är nästan ännu värre när jag kommer hem till mina föräldrar, de äter inte nyttigt för fem öre och tycker att man är knäpp om man inte serverar all mat med pasta, ris, eller potatis. Och skulle man sen inte äta det ehller... Oj, oj, oj... Som tur är så bor de 20 mil härifrån så vi ses inte så ofta =)

Ha det så roligt i Åre!!!

• thevovvegang

Idag har började min "röda vecka" Jag har inte tänkt väga mig på ett tag nu eftersom jag blir helt besatt av vad vågen visar och blev knäckt när jag stod sill i några dagar. När jag kan vänta mig att vikten börjar gå nedåt igen, har hört att kroppen gör sig av med vätskan den samlat några dagar efter mensens början men jag har ingen aning. Någon som vet?

• eyescream

Tror det med mensen tagits upp tidigare i detta forum, tror att man då snackade om att vissa kvinnor binder vätska fram till en vecka efter mensen slutat... Jag vet att jag "bunkrar" på mig vad som ibland kan kännas som ett par liter. Vågen stod upp ett halvt kilo i morse, och det är röda veckan på G... så jag räknar det inte som någon jättekris... Dax för morgonpromenaden...

• tarz

thevovvegang!

Tack för stödet, det där var precis vad jag behövde höra innan jag åker iväg! Ha en riktigt trevlig fortsättning på veckan! :)

• wera

Har misslyckat med SB!!! I går åt jag allt man bara inte får äta. Jag kunde inte stå emot på 9:e dagen. Godis, bröd, chips, glass... vad jag åt. Idag är jag tillbaka på ruta ett, men jag insåg redan igår att choklad faktiskt inte är så gott. Tro det eller ej men äpple smakar faktiskt mer och bättre än choklad däremot kunde jag inte slita mig från chokladkartongen under hela dagen - konstigt. Nåja jag har lovat mig själv att inte gräva ner mig i mitt misslyckande utan gå vidare med vetskapen att choklad, glass, socker smakar - egentligen inte så gott. Grädde och bär är betydligt godare och dessutom lite nyttigare.

Kan berätta att jag fick min mens igår så det var väl inte så konstigt att jag fick sockerpanik. Magen var stor som ett hus idag, svullen till max förmodligen för att jag åt så mycket socker igår samt mensdax.

• eyescream

Wera

Bakslag kan alla ha, men tillbaka på ruta ett behöver du inte vara, utan kör ett par dagar extra i fas 1, så ska du se. Sockerpaniken har ju en ganska bra förklaring! Själv testade jag på en Nogger Black igår av samma anledning, men kände samma sak, det var egentligen inte värt det, för SÅÅÅ jävla gott var det ju inte! Och för övrigt är vanliga noggern bättre

• opus

Wera:

Skillnaden mellan framgång och nederlag är inte hur många gånger man faller - utan hur många gånger men reser sig upp igen :)

Kanske behövde du påminna dig om precis det som blev din tanke efteråt - inte så himla gott trots allt!

Jag är själv på dag 9 idag och genemlever min första svåra dag. Har oxå precis fått mens, vilket kanske spelar in.

Först försov jag mig 1 1/2 timme imorse och när jag väl vaknade kändes det som om jag varit ute och festat hela natten.

Svag, darrig, lätt illamående, ont i ryggen och smällhuvudvärk - och mensvärk. Hualigen!

Åt en extra riklig lunch och la till en stor hög med färsk babyspenat, på ren intuition. Köpte oxå multivitaminer för säkerhets skull. Och en sån Atkins-bar med chokladsmak, för att vara förberedd.

Inga direkt felsteg alltså - men huu vad tungt det känns idag!

Försöker vänta ut detta och hålla humöret uppe iallafall!

Kram på er,

Opus

• opus

Hej allihop!

Vars håller ni hus? Har alla hoppat av eller är ni bara upptagna med annat?

Opus

• thevovvegang

Opus:

Vi är här! I allafall jag ;)

Jag är nu inne på dag tolv och efter ett nederlag när min våg stod totalstill slutade jag väga mig eftersom jag ju skulle ha mens. Nu har jag haft det i ett par dagar och vägde mig i dag. - 0,5 kg sen sist. Puh! Jag trodde att jag hade misslyckats även fast jag kört efter programmet slaviskt. Var nära att ge upp, men nu är jag jättemotiverad igen!

Mitt problem nu är att jag har blivit beroende av sötningsmedel tror jag. Man ska ju äta den där ricottan varje dag och det gör jag ibland. Men annars tar jag sockerfritt godis eller den nya sockerfria och fettsnåla glassen som GB har. Den innehåller grädde med fettmängden är ändå bara 5% så jag tyckte att jag kunde vara värd den. (Nån annan som har provat föresten?)
    Men nu måste jag lixom ha nått varje kväll och även fast det jag äter knappt innehåller några kcal och jag håller mig till max 75 kcal om dan så känns det som om jag fuskar... och jag får ångest...

Hur mycket sockerfritt godis och sånt äter ni?

Svar på tråden South Beach 2005