• Tvåbarnsmamman

South Beach 2005

Jaha, nu har jag startat ett bra forum för oss som ska testa SB dieten med start på måndag (annandag påsk)! Nu laddar vi med kött o grönsaker och planerar vår kost ordentligt innan vi drar igång. Vi kan ju försöka begränsa svullandet i påsk också så vi inte ger oss in i några svullorgier bara för att vi ska börja på måndag, eller vad säger ni tjejer .

Andra tips är att ni börjar dra ner på kolisar redan nu, så ni inte hamnar i chocktillstånd på måndag, ät ägg o massor av kyckling i påsk, men begränsa påskgodiset som ju bara är socker. Sedan måste ni ta era mått på söndag kväll, eller måndag morgon då ni väger in er, så stämmer vi av hur vi minskar i både vikt och omfång.

Nu kör vi!

Kram kram

• Svar på tråden South Beach 2005
  • eyescream

Couscous och bulgur får du skippa under första fasen, och FunLight är OK, men i måttliga mängder är väl att rekomendera.

Feta ska också vara Ok, men som jag tipsat så många andra, LÄS PÅ, för annars kommer det lätt bli att man trycker i sig massa "fel" saker, i tro om att det i vanliga dieter är ok

• opus

eyescream:

Tack för info!
    Jag läser och läser och läser! Problemet jag stöter på att det även på de officiella SBD-sajterna, som ofta hänvisas till härifrån och i boken förekommer motsägelsefulla uppgifter, samt att många produkter och livsmedel saknas.

:)
    Helena

• thevovvegang

Jaha... Då var man inne på dag åtta. Det började så bra, gick ner 1,8 kg på fem dagar. Problemet är att vågen står still, och den har gjort det i tre dagar. Borde väl inte väga mig varje dag, men det var ju vågen som hjälpte mig igenom de första jobbiga dagarna.
    Jag försöker istället vända på mitt resonemang och tänka att jag ju faktiskt gått ner två kg på en vecka! Men jag är ändå orolig att det ska stanna upp nu och att denna diet också misslyckas och att jag sen när jag går in i fas två och tre går upp mina kilon igen och kanske nått extra.
    Jag behöver motivation och stöd från er andra! Har ni varit med om såna här svackor? Jag ska ha röda veckan om ngn dag, kan det påverka? Såg att ni andra tog upp det men jag förstod inte riktigt vad ni menade...
    Jag äter sockerfritt godis varje dag kan det påverka? Äter dock inte mer än 75 kcal som man ska. Ibland äter jag inte alla mellanmål, men i SB boken står det ju att man bara ska det om man känner att man behöver.

Tar gärna emot tips, råd och tröst!

• opus

thevovvegang:
    Oroa dig inte - du har ju haft en fin viktnedgång!!!! Grattis! Vad jag har förstått så kan vikten röra sig upp och ner från dag till dag, bla beroende på vattenmängd.
    Själv är jag på min 6:e dag och misstänker att jag inte gått ned alls. Märks inget alls på kläderna och jag vägde mig tyvärr inte innan !
    Du har gått ner 1,8 på 5 dagar - det är ju superbra!! Kämpa på!
    Opus

• Nimis

Läser en del på www.southbeach-diet-plan.com för att lära mig om dieten, men det är svårt ibland att veta vad som är ok eller inte.
    Det finns en del recept på sidan, men jag förstår inte vilka som är OK i Fas1.
    Finns det någon hjälp att få när det gäller att lägga upp matsedeln två första veckorna?

• thevovvegang

Opus:

Tack! Jag vet att jag borde vara nöjd, och jag drog på mig ett par jeans idag som har suttit så tajt så jag fått skavsår förr. Nu var de jättesköna! Men man är ju livrädd för att man ska misslyckas, den här metoden känns ju för bra för att vara sant. Har gått ner tio kg förut med egenkomponerad GI-metod men sen sa det stopp, nu har jag 5 (som iofs bara är tre nu) envisa kilon som inte vill bort... Och det är ju de sista som är svårast.
    Men det är väl bara att kämpa på antar jag. Hur ofta har du tänkt väga dig? Hur länge har du tänkt köra fas ett? Om det fortsätter så här trögt som det har gjort de senaste dagarna ska jag nog lägga till en extra vecka med fas ett, tycker att det går riktigt bra att äta såhär.

/Heléne

• tarz

Då var man inne på sin andra dag. Blev ägg o grönsaker till frukost o snart blir det en försenad lunch bestående av kycklingsallad. Än så länge känns det inte så jobbigt men vet att det e den 4-6e dagen (iaf för mig) som e värst.. Det e väl bara att kämpa på! Hur e det förresten med köttfärs, är det ok att äta det under fas 1?

• eyescream

Köttfärs har jag käkat, har kört tacosallad till middag ett par gånger. mer sallad än köttfärs självklart, och skippa de färdiggjorda kryddblandningarna. Men köttfärs med låg fettprocent har jag aldrig hört nej till...

• Vindla

HJÄÄÄÄÄÄLP!!!

Nu vet jag inte riktigt vad jag ska göra. Gjorde fas 1 i 13 dagar men sen brast det och jag åt pizza och mackor och många öl... :S Vilket jag ifs inte ångrar för det var skitgott ;)

MEN! Nu vet jag inte vad jag ska göra. Vill gärna fortsätta på dieten, men hur ska jag göra det? Kan jag bara fortsätta på fas 2 igen? Eller ska jag börja om? (NEEEEEJ!!!) Vad tycker ni?

Gick trots allt ner 4 kg och vill gärna gå ner 4 till. Minst.

Ha det bra, kramar!

• EmC

eyescream: Vad kryddar du tacofärsen med om du inte använder kryddblandningen? Älskar tacosmaken så det låter gott med sallad, men jag har ingen aning om hur jag ska krydda.

Svar på tråden South Beach 2005