• Tvåbarnsmamman

South Beach 2005

Jaha, nu har jag startat ett bra forum för oss som ska testa SB dieten med start på måndag (annandag påsk)! Nu laddar vi med kött o grönsaker och planerar vår kost ordentligt innan vi drar igång. Vi kan ju försöka begränsa svullandet i påsk också så vi inte ger oss in i några svullorgier bara för att vi ska börja på måndag, eller vad säger ni tjejer .

Andra tips är att ni börjar dra ner på kolisar redan nu, så ni inte hamnar i chocktillstånd på måndag, ät ägg o massor av kyckling i påsk, men begränsa påskgodiset som ju bara är socker. Sedan måste ni ta era mått på söndag kväll, eller måndag morgon då ni väger in er, så stämmer vi av hur vi minskar i både vikt och omfång.

Nu kör vi!

Kram kram

• Svar på tråden South Beach 2005
  • Vindla

Hej igen.
    Hmm, var den här dieten tänkt att få bort kolhydratsuget? För min del har det nog fått motsatt verkan. Lääängtar efter en vanlig macka. Eller ett päron... Eller jordgubbar! *suktar*
    Fast grovt bröd med lågt GI är väl okej? Likaså frukt, vilket för min del i alla fall aldrig ger något vidare sötsug.
    Nåja, jag har hittills inte fuskat i alla fall. Men jag drömmer om bröd på nätterna ;S

En fråga till er som börjar fas 2 nu, hur gör ni? Hur mycket stärkelserik mat äter ni? Läste något om att en portion per dag är okej, fast det är ju inte så mycket...

Ha en fortsatt trevlig (för min del iaf) diet. Bara en vecka kvar nu, för oss som började på måndagen.

• thevovvegang

Jag har följt alla south beach trådar ett tag nu och planerat inför min egen start som började idag. (Kunde inte tidigare för jag skulle hem till mina föräldrar i två veckor över påsk, behöver jag säga mer?) Jag har provat atkins tidigare men reagerade på att maten inte alls kändes nyttig. South beach verkar mycket bättre! Nu behöver jag all hjälp och stöd jag kan få för att få bort mina sista fem kilo som har etsat sig fast på min kropp. Jag har nu kämpat mig igenom första dagen, mådde illa under mitten av dagen, men jag tror att det berodde på att lunchen jag åt blev äcklig och att jag inte fick i mig så mycket. Efter middagen mår jag mycket bättre. Nu ska jag ladda inför dag 2!

• Kattiz

Vindla:

Alltså när du börjar med Fas2 ska du inte få tillbaka suget eller ev "cravings" utan får du sug efter du ätit nåt så pröv ät det på annan tidpunkt eller skippa helt.
    Det är lika viktigt att läsa om Fas2 som det var att plugga in Fas1!! Här kommer en food list över Fas2
    www.southbeach-diet-plan.com/shoppinglist_p2.htm

Samt denna link!!

www.southbeach-diet-plan.com/forum/viewtopic.php

Bara att börja plugga in annars är man _hastigt_ i gamla banor igen!!
    Lååångsam reintroduktion av kolhydrater är lönsamt!

• eyescream

Haha, jag började min fruktkarriär för hårt, snacka om ja "förträngde" det jag läst någonstans med bara en frukt per dag... Jag tröck i mig 2 gula plommon och kanske 10 torkade aprikoser. och så blåbär på frukostgröten.. Denna var visserligen med extra linfrön i och fibergryn, så lite nyttighetspoäng kan den ju få...

Kan inte ni som hunnit till FAS 2 tipsa lite, jag tycker verkligen det e kul att lära mig detta. Och bäst är nog att sambon peppar mig att lära, och sen får jag lära honom! Men han är mest inne på rätt kost för att "bygga muskler" inte få undan fettet...

Nej, nu är det dax för kvällspromenaden med den lille fyrbente killen! Ha det bäst

• eyescream

Fast, nu på morgonen kollade jag igenom boken igen, och på Dr:ns egna recept så var det frukt flera gånger samma dag, så det kanske inte var så illa som jag trodde... Nu dax för morgonpromenaden, det blev dryga 8 km igår kväll, blir INTE samma mängd idag, då jag har annan träning inplanerad.

• thevovvegang

Hej alla SB:are! Jag är nu inne på dag två i fas ett och ajag undrar lite över biverkningarna. Har läst om yrsel, matthet och huvudvärk. Jag känner inget av dessa men jag mår jätteilla och får kvälgningar av maten jag äter. (Lagar recept ur south beach boken bla.) Har någon annan här upplevt att de mår illa? Går det över?

• Psh

Vad är det för skillnad mellan SB och Atkins? Hänger inte alls med...

• Psh

puff puff vill gärna veta skillnaden mellan sb och atkins...
    Är båda en lågkolhydratdiet?
    eller sb är en lågkaloridiet?
    Tacksam för svar!

• MieMatlådan

thevovvegang!
    Jag måste säga att jag har mått fint hela tiden, inte mått illa, ingen huvudvärk eller yrsel. Jag har haft lite lågt blodsocker ett par gånger men då var det bara att äta... Kör hårt och lycka till.
    /Mie

• Mary Poppins

Hej på er alla! Skönt att du kvicknat i Kattiz! Idag har jag avverkat en vecka med fas 1. Vågen visar bara 1,5 kg mindre än förra veckan. Men jag har tjuvvägt mig och i helgen visade den -3. Misstänker att det är min månatliga 2-3kilos uppgång. Men den brukar bara vara några dagar för min del. Synd att det skulle sabba min vägdag för jag har verkligen skött mig och mått prima. Dessutom har jag spenderat hela helgen i full fart, långa promenader, fönstertvätt, vårstädning..inget soffliggande alls!
    Tack för pajreceptet! Jag har testat det och det är ju faktiskt busenkelt att laga dem!!Gott gott!
    Ha det bra!

Svar på tråden South Beach 2005