• Tvåbarnsmamman

South Beach 2005

Jaha, nu har jag startat ett bra forum för oss som ska testa SB dieten med start på måndag (annandag påsk)! Nu laddar vi med kött o grönsaker och planerar vår kost ordentligt innan vi drar igång. Vi kan ju försöka begränsa svullandet i påsk också så vi inte ger oss in i några svullorgier bara för att vi ska börja på måndag, eller vad säger ni tjejer .

Andra tips är att ni börjar dra ner på kolisar redan nu, så ni inte hamnar i chocktillstånd på måndag, ät ägg o massor av kyckling i påsk, men begränsa påskgodiset som ju bara är socker. Sedan måste ni ta era mått på söndag kväll, eller måndag morgon då ni väger in er, så stämmer vi av hur vi minskar i både vikt och omfång.

Nu kör vi!

Kram kram

• Svar på tråden South Beach 2005
  • Tvåbarnsmamman

Nimis

Jag tror att 70% choklad är bäst, den innehåller inte så mycket kolhydrater, men jag gissar att dessa muffins inte är något för fas 1 ;)

• eyescream

Fasen också, nu står vågjäveln stilla! Nåja, kan ju vara för den "månartliga" perioden, men vad fasen... först rasade det på som tusan, och nu, pang stopp... Men, det är ju ett gäng dagar kvar, så det löser sig nog!

• MieMatlådan

eyescream! Hur ofta väger du dig?? ;)
    Jag antar att nedgången tack vara SB är som all annan nedgång.. det går i vågor. Håll ut för det är ju som du säger.. dagar kvar och preioden i ditt kvinnoliv.

• Nimis

Står det mycket i Toppform om South Beach?

När kom numret ut?

• Mary Poppins

En hälsning från salladsträsket.

Tack för tipset Vindla! Jag åt faktiskt omelett imorse, men jag måste erkänna att det känns kontsigt, som att äta lunch till frukost, utan gröt och juice.Men idag ska jag se vad affären har att erbjuda av grönsaksjuicer.dvs om det finns några osötade att komma över.
    Jag har tappat nästa två kilo se i måndags jag med, tyvärr var åtminstone det ena för att jag var sjuk igår. Värdens migrän, tog mig inte ur sängen en enda gång utan att kasta upp. Innan jag somnade för natten fick jag i varje fall lite blåbärssoppa och rågflingor+en kopp te att hållas inne.
    Till lunch har jag ätit sojabiffar, på hela bönor. Det var riktigt gott faktiskt, men annars kan man nog säga att jag har fastnat lite i "sallads-träsket". Det blir väldigt mycket grönsallad till lunchen och till middag kycklingsallad eller laxsallad. Jag får nog skärpa mig och söka upp lite matigare recept idag.

Oj, jag råkade starta en ny tråd i misstag.Klumpigt av mig.

• MieMatlådan

Nimis. Jag har hittat en del i tidningen Topphälsa och det numret tror jag fortfarande finns ute nu. Annars kan jag skicka dig kopior på min tidning om du vill.
    /M

• eyescream

MieMatlådan:

Hmm, varje morgon...Men jag tror jag "fuskat" lite för att se snabbare resultat.. blivit lite besatt av det kanske. Du vet, inte planerat maten lika bra. Idag blev det restaurangbesök till och med! Visserligen kött med grönsallad, men det känns ändå konstigt då man "dietar"...

Måste kolla: Vad tror ni om att sommaren närmar sig, och glassarna kommer fram. På 7-11 här i stockholm har vi ju den fett och sockerfria youghurtglassen... Kanske naivt och tro, men den lååååter ju ok... Finns även i Gallerian, för den som kanske vill vara lite "wild and crazy" och testa... Kanske någon som har??? Är det OK?

• Nimis

MieMatlådan

Kopior hade varit toppen! Jag har tittat efter tidningen, men inte hittat.
    Fast Pressbyrån borde väl ha?

Du har möjligtvis inte en scanner?

• Kattiz

Har haft MAGSJUKA :( och det betyder att min mat det senaste 1.5dygnet har bestått av Vischy Novelle och blåbärssoppa (lågkcal, sötat m. aspartam, 2 kolhydr/100g).
    Nåja kan fortsättningsvis inte äta normalt. Mår fortfarande inte 100%.

Jag är av den åsikten att ingen beskriver SBD lika bra som på dessa SBD sighter. Så läs hellre det än ngn tidningsrecenssion av dieten!!

Ingen vägning än så länge.. :(

• Kattiz

RÄKNA INTE KCAL!!!!!!!! Det är ingen kcal diet detta så sluta räkna dem ;)

Svar på tråden South Beach 2005