• Tvåbarnsmamman

South Beach 2005

Jaha, nu har jag startat ett bra forum för oss som ska testa SB dieten med start på måndag (annandag påsk)! Nu laddar vi med kött o grönsaker och planerar vår kost ordentligt innan vi drar igång. Vi kan ju försöka begränsa svullandet i påsk också så vi inte ger oss in i några svullorgier bara för att vi ska börja på måndag, eller vad säger ni tjejer .

Andra tips är att ni börjar dra ner på kolisar redan nu, så ni inte hamnar i chocktillstånd på måndag, ät ägg o massor av kyckling i påsk, men begränsa påskgodiset som ju bara är socker. Sedan måste ni ta era mått på söndag kväll, eller måndag morgon då ni väger in er, så stämmer vi av hur vi minskar i både vikt och omfång.

Nu kör vi!

Kram kram

• Svar på tråden South Beach 2005
  • MieMatlådan

Nimis
    Jo, jag har scanner... tänkte inte på det bara... :)

Kattiz... jag lider med dig! Har klarat mig men maken och ett av barnen har drabbats!! Krya på dig allt du kan..

• Mary Poppins

Usch vad otrevligt! Krya på dig Kattiz!! Fil eller blåbärssoppa med kli eller rågflingor, brukar vara bland det första som hålls i magen på mig i alla fall. Hoppas att det reder sig, magsjukor har ju i alla fall fördelen att de inte brukar vara länge!Ingen idé att tänka på diet när man är sjuk.

• Tvåbarnsmamman

Mary och Kattiz

Stackars er, inte kul! Ni får verkligen krya på er o ta det försiktigt, blåbärssoppa brukar väl vara ett säkert kort efter vad jag har hört. Tröstkramar till er!

Kattiz

Du har rätt, orginallänken är såklart tillförlitligast, det verkar finnas sakfel i olika tidningsartiklar, men de ger trots allt en snabb överblick hur det funkar o sen kan man söka mer info på nätet.

Eyescream

Efter vad jag läst i ett annat SBD forum, minns inte var, så ska just den glassen från 7-11 vara helt ok i SB, kanske inte i fas ett men iaf i fas2.

MieMatlådan

Vilken hedersfigur du är, du måsta ha ett hjärta av guld, delar ut kopior till alla som vill ha ;), det borde finnas fler som du.

Alla

Fuskvägde mig imorse och som jag misstänkte står jag still nu, möjligtvis kan det vara ett halvt kilo mindre yttelligare, min våg är inte helt pålitlig. De två första kg tappade jag de två första dagarna, och nu efter fyra dagar så har jag fortfarande bara gått ner två kg. Men men det verkar ju som fler råkat ut för det och jag ser inga problem att fortsätta med detta, man mår ju som en prinsessa så jag fortsätter o hoppas på bättre resultat på måndag.

Trevlig helg allihop, kämpa på!

• Tvåbarnsmamman

Glömde berätta en sak, igår hämtade jag barnen på dagis och barnens mormor var med och föreslog att vi skulle hälsa på hos henne. Hon skulle göra pannkaka och vi fick gärna stanna på middag - HJÄLP vad göra? Lösningen fick bli att jag köpte med en grönsallad med kebab till mig och skippade brödet, det funkade helbra.

Hur brukar ni göra när ni råkar ut för såna jobbiga situationer?

• Nimis

MieMatlådan

Om du har lust får du gärna maila artikeln, det vore jättesnällt!
    Min mailadress är nina_@spray.se

• Vindla

HÅller med, det är jättejobbigt när man hamnar i situationer där man måste äta, men inte vill äta det som bjuds. Ska t ex till mamma och pappa ikväll och äta middag med en massa andra, kyckling och potatisgratäng. Får bli några bitar kyckling och lite sallad. Vill inte göra egen mat och behöva förklara för 15 andra varför jag inte äter potatisen... Varför ska folk vara så nyfikna av sig hela tiden!?

• Vindla

Glömde säga: mår jättebra idag. PIgg och stark, inte sådär matt i musklerna som jag har varit innan.
    Hoppas ni alla andra också mår bra.
    Ha en skön helg och njut av solen - äntligen!!!

Kramar

• Tvåbarnsmamman

Har haft en helt underbar dag! Startade med kaffe o lite protein i form av äggvitor (kokta) rask promenad i 1,5 timmar, vilket var jobbigt på slutet då energireserverna tog riktigt slut. Fyllde på sedan med kebabsallad när vi kom hem som frukostlunch, därefter 7h trädgårdsarbete. Ja just det, glömde berätta att i morse stod vågen på -3kg och det efter bara 5 dagar - HÄRLIGT!!!

Kämpa på

Kram kram

• eyescream

Kul att det går så bra för er!

Själv har vågen stått stilla, men jag kan inte säga att jag varit så duktig. Var rätt nöjd med mina -4,5 på en vecka, så slappnade jag av... Surt! men men, sista dagen på första fasen imorgon, och inte ångrar jag varken startat med detta, eller att jag unnat mig youghurtglass! Den var oslagbar i solen!! Med promenader och nyvunnet intresse för att laga god och NYTTIG mat, så kommer nog det lilla kilo som ligger och "retas" att försvinna... Och nu vågar man ju väga sig igen, något jag slutade med ett tag.

Förresten, någon som testat ren eller viltskav? Kollade på kartongen, och köttet innehåller INGA!! kolisar, bara massa protein. Ett tips kanske, potatismos till "barnen" och äggröra och grillad aubergine till er! Jag har kört det, och det är gott! (men kanske inte ok, och det kanske därför vågen stått stilla...:()

• eyescream

Känns som att det mest e jag som är här inne och "skriver av mig". Vågen stod i morse på -,05, så nu e det bara ett ynka halvkilo till målet... Ska nog vara grejat till morgondagen. Och så e det sista dagen på fas 1, riktigt skön, ska bli trevligt att sätta tänderna i ett äpple...

Svar på tråden South Beach 2005