• Tvåbarnsmamman

South Beach 2005

Jaha, nu har jag startat ett bra forum för oss som ska testa SB dieten med start på måndag (annandag påsk)! Nu laddar vi med kött o grönsaker och planerar vår kost ordentligt innan vi drar igång. Vi kan ju försöka begränsa svullandet i påsk också så vi inte ger oss in i några svullorgier bara för att vi ska börja på måndag, eller vad säger ni tjejer .

Andra tips är att ni börjar dra ner på kolisar redan nu, så ni inte hamnar i chocktillstånd på måndag, ät ägg o massor av kyckling i påsk, men begränsa påskgodiset som ju bara är socker. Sedan måste ni ta era mått på söndag kväll, eller måndag morgon då ni väger in er, så stämmer vi av hur vi minskar i både vikt och omfång.

Nu kör vi!

Kram kram

• Svar på tråden South Beach 2005
  • gollings

Får man äta oliver i fas !?

• Mimmi27

Hej!

Jag ska börja med SB imorgon och har köpt boken. Men jag är osäker på hur noga jag måste följa måltidsplanen? Kan jag blanda fritt mellan recepten i fas 1?

• gollings

Mimmi27
    Jag är också i början och är lite osäker på hur man kan blanda med måltiderna men jag har gjort det ändå, dock hållit mig till JA-listan.
    Då kan vi ju peppa varandra :)

• Mimmi27

Gollings
    Det kan vi väl göra! Som sagt, jag ska börja idag, håller på med inköpslistan nu, sedan är det dags att handla! Vilken dag är du på, och hur mkt ska du gå ner (om jag får ställa den frågan...)?

Alla
    Jag har läst igenom dessa 28 sidor nu (puh) och har fått många bra tips och motivation. Så jag hoppar gärna på eran tråd! Känner att jag borde ha börjat tidigare (snart bikinidags ju...) men bättre sent än aldrig. Var i Turkiet för 2 v sedan, nej ALDRIG MER vill jag ligga och skämmas på stranden och känna mig så fet.

• gollings

Mimmi27:
    Jag började i onsdags men det har blivit lite fusk i helgen... skriver min C-uppsats som ska in på tisdag så jag orkade inte riktigt. Mådde lite illa i början också, vilket inte passade sig då jag behövde vara pigg och skriva. Men jag blandar friskt med recepten från fas 1 och väger nu 70 kg (171cm) och tänkte gå ner 5-10 kg men det får ta lite tid, är ju aldrig bra att gå ner för snabbt om man vill behålla det.
    Vad har du själv för mål?

• Mimmi27

Gollings

Jag väger 66 kg, är 159 cm. Jag har inte bestämt mitt slutmål, men först och främst vill jag gå ner 6 kg. Som gammal invand Viktväktare ska jag nog satsa på 3 kg i taget, tycker det är sporrande med delmål.

Nu har jag precis ätit 2 portionsformar grönsaksquiche till frukost, känner mig inte riktigt mätt, men det kommer väl...

Tänkte på din fråga ang oliver, eftersom det inte finns med i receptet i Grekisk sallad i boken, borde det väl inte vara tillåtet? Annars har man ju alltid oliver i det.

• gollings

Jag håller med. Olivolja får man ju äta i mängder så oliver borde vara ok. Annat som är svårt är att hitta magra ostar. Mozzarella t.ex. har jag inte hittat mager alls. Har du ngt tips på var man kan hitta det?
    Tre kilo åt gången låter vettigt. Kanske som mål till midsommar?

• gollings

drick grönsaksjuice till också (om du inte gjort det) det mättar lite till. Jag var lite hungrig i början men sen försvann faktiskt godissuget och tyvärr blev jag inte sugen på nånting tillslut. Hungrig men inte sugen. Konstigt. Magen krånglade också som sagt men det är bättre nu.
    Det är bara att köra hårt, och hungrig ska man inte behöva vara.

• gollings

Mimmi27: Sitter väldigt mkt vid datorn för tillfället (och har bredband) så det är bara att skriva inlägg vid behov :)

Svar på tråden South Beach 2005