• Tvåbarnsmamman

South Beach 2005

Jaha, nu har jag startat ett bra forum för oss som ska testa SB dieten med start på måndag (annandag påsk)! Nu laddar vi med kött o grönsaker och planerar vår kost ordentligt innan vi drar igång. Vi kan ju försöka begränsa svullandet i påsk också så vi inte ger oss in i några svullorgier bara för att vi ska börja på måndag, eller vad säger ni tjejer .

Andra tips är att ni börjar dra ner på kolisar redan nu, så ni inte hamnar i chocktillstånd på måndag, ät ägg o massor av kyckling i påsk, men begränsa påskgodiset som ju bara är socker. Sedan måste ni ta era mått på söndag kväll, eller måndag morgon då ni väger in er, så stämmer vi av hur vi minskar i både vikt och omfång.

Nu kör vi!

Kram kram

• Svar på tråden South Beach 2005
  • Mimmi27

Sussili

Vad jag vet finns det inga gränser för hur sent du får äta, jag tror inte att jag har läst något om det i boken. Det står inte heller att efterrätten måste vara i samband med måltiden.

Hur går det för dig?

• Sussili

Mimmi27

Ja, det går väl inte direkt så bra. Jag har gått upp 1 kg sedan jag gick över till detta. men jag tror att det är vatten som jag lagt på mig eftersom jag nu äter mer kolhydrater, så jag hoppas att det vänder.

Nu har jag läst igenom alla trådar om South Beach och ser att många som håller på med dieten inte har så mycket övervikt. Själv har jag 30 kg som jag behöver bli av med och inte kan jag påstå att det går snabbt inte. Gick ner 3 kg de 2 första veckorna på Atkins introduktion (ungefär samma som SBD fas 1). Jag höll mig kvar i den fasen i 10 veckor!!!! MEN minskade tyvärr inte något mer under hela den resterande tiden. Då har jag ju inte fuskat mer än att jag har druckit kanske 2 glas vitt vin under vissa helger.

Nu kör jag i alla fall enbart SB i fas 2. Har lagt till havregryn så på morgonen äter jag gröt och ägg. Som mellanmål äter jag äpple. Hoppas på nergång när kroppen har accepterat mina, nu ändrade, kostvanor.
    Är dock inte sugen på något sött.

Hur går det för er?

• Nightingale

Hej hej!

Nu tänkte jag testa detta, är inne på fas ett dag 2

• Nightingale

Jag måste fråga en gång för alla, dricker ni fun light under fas 1?
    vet att den frågan ställdes tidigare i tråden, men jag hittade inget svar!

Jag älskar fun light, men avskyr att dricka rent vatten...

• Nightingale

En liten fråga, vad äter ni till frukost i fas 1?

• Sussili

Nightingale:

Själv är jag inget bra på att råda dig ang fas 1 eftersom jag käkade enligt Atkins då (ägg och bacon) men vad jag kan råda dig till är att läsa igenom både denna och andra SB-trådar för där finns det massor av frukostförslag och andra matförslag också förrästen.

Jag drack inte fun light i början, däremot drack jag sockerfri Fanta, vilket jag har slutat med eftersom jag märkte att mitt tandkött inte mådde så bra av för mycket aspartan.

Om du har SBD-boken så står det ju vad du får äta och inte äta i de olika faserna, har du inte boken så råder jag dig till att skaffa den - håller själv på och läser igenom min

Ha en bra dag!!!

• *Line

fun light tror ja inte är något problem alls! men det skiljer väl sig säkert från person till person, jag har kunnat dricka både de och cola light hela tiden =) frukost är det ganska gott med omelett, typp två hela ägg, kokt påläggsskinka el mager kalkonbacon och kanske en tomat till el nåt liknande, gillar man paprika är ju de ganska gott i omeletten, i fas 2 är min favorit naturell yoghurt med bär =) muuuums, sen har jag blivit besatt av mörk choklad och dietorelle =) hehhee

• opus

Nightingale:

Jag drack/använde själv Fun Light under fas 1 och märkte inga negativa konsekvenser av det. Vad du kan vara uppmärksam på om det hindrar din avvägning från sockersuget?

Jag åt mycket ägg ....omelletter, kokta ägg och äggröror med grönsaker och tex skinka. Keso slank oxå ned.
    Opus

• Nightingale

Hej hej, ska alltså till på dag fyra i fas 1 imorgon, Gillar egentligen inte keso, men äter det ändå med kanel och liiiite sötningsmedel, det är väl ok hoppas jag!!

Hur går det för er?? Det känns som om tråden avtagit!!

• Nightingale

Skulle egentligen skriva att det går JÄTTEBRA för mig, tycker att allt jag äter är jättegott och att det gått mkt lättare än jag någonsin trodde att det skulle göra. Men som sagt jag vet att det bara är början än, det går alltid bra i början så länge man tycker att det är roligt....

Svar på tråden South Beach 2005