Hej allihop!
Jag är en fd. flitig anhängare av den här tråden men har inte varit här så mycket på senaste tiden eftersom jag har lyckats så bra med min diet. Jag har lärt mig en ny livsstil och för alla er som känner att det går segt ibland: KÄMPA PÅ! Ibland stannar vågen upp, ibland rasar dem, ibland går vikten upp, men totalt sett så har jag gått ner 4, 4 kg sen i efter påsk. Mitt "drömmål" var att gå ner fem kg innan sommaren. Jag är 1.68 cm och väger nu 56 kg. Jag är jättenöjd. Det var de sista kilona som skulle bort och jag trodde aldrig att jag skulle lyckas för jag har provat på så mycket för att gå ner i vikt under en lång period. Men inget har fungerat. Jag har antagit att min kropp helt enkelt vill väga över 60 kg och att det inte går att göra ngt åt det. Men det gjorde det. Igår provade jag min bikini och jag kan nu, för första sommaren nånsin, gå ner på stranden och känna mig fin.
Några råd till er som kämpar:
Ge inte upp! Ett snedsteg och ni är tillbaka där ni började.
Vi som inte behöver gå ner mer än 5 kg kan inte räkna med att rasa i vikt som de som har mycket övervikt att bli av med. Det tar längre tid, särskilt om man redan innan SB åt hyfsat enligt GI metoden.
Gå inte slaviskt efter boken eller sajten om SB. Känn er fram jälva. Vad funkar för er? Alla har olika kroppar och alla kroppar reagerar annorlunda.
Var noga med att inte dra ner för mycket på fettet. Det kan leda till att man stannar upp i viktnedgången. Detta har hänt mig flera gånger. En "ätardag" kan alltså vara bra om man har kört fast. men då handlar det inte om att frossa i onyttiga fetter och kolhydrater...
Ta en rask morgonpromenad innan frukost varje dag. Hela dagen kommer kännas annorlunda, jag lovar. (Och har man vovvar som jag, kommer de bli jättenöjda!)
Lycka till!