• Tvåbarnsmamman

South Beach 2005

Jaha, nu har jag startat ett bra forum för oss som ska testa SB dieten med start på måndag (annandag påsk)! Nu laddar vi med kött o grönsaker och planerar vår kost ordentligt innan vi drar igång. Vi kan ju försöka begränsa svullandet i påsk också så vi inte ger oss in i några svullorgier bara för att vi ska börja på måndag, eller vad säger ni tjejer .

Andra tips är att ni börjar dra ner på kolisar redan nu, så ni inte hamnar i chocktillstånd på måndag, ät ägg o massor av kyckling i påsk, men begränsa påskgodiset som ju bara är socker. Sedan måste ni ta era mått på söndag kväll, eller måndag morgon då ni väger in er, så stämmer vi av hur vi minskar i både vikt och omfång.

Nu kör vi!

Kram kram

• Svar på tråden South Beach 2005
  • Sussili

Mimmi27:

Ta nya tag, slaget är inte förlorat än. Tänk på mig som trälade i 10 veckor och endast gick ner 3 kg, men jag gav inte upp och nu är jag inne i fas 2 och ska fortsätta kämpa där.

Heja, heja!!!!

• Mimmi27

Tack, Sussili, nu ska jag kämpa ett tag till! Ska försöka att hålla mig till fas 1, men det börjar bli lite enformigt, framförallt med äggen till frukost...
    Usch, vad tråkigt med seg viktminskning, visst, det är ju alltid roligt att det går neråt, men jag beundrar dig som håller motivationen uppe trots långsam viktminskning!

• Sussili

Tack för dessa ord Mimmi27. Min motivation är det inget fel på men visst har jag velat ge upp många gånger och istället börjat köra med Viktväktarnas CD-rom som jag har använt för några år sedan och gick då ner 20 kg. Sedan började jag plugga på universitetet (4 år) och gick upp dessa 20 kg + 10 till så nu tyckte jag att det var dags att prova något annat och försöka ändra min livsstil och det tror jag att jag kan göra nu. (annars får jag väl skylla på att kilona sitter hårdare fast när man ska fylla 40!!!!) Min sambo (som inte har lika mycket övervikt som jag har dock gått ner nästan 10 kg under denna tid - vi har ätit precis samma mat så lite konstigt är det ju)

Ikväll var första gången på 11 veckor som jag drack vanligt kaffe - har ju hela tiden hållit mig till högst 3 koppar koffeinfritt/dag. Ska bli intressant att se hur det inverkar på kroppen. Hade informerat dem vi fikade hos (några grannar som vi inte känner så väl) att vi inte äter socker eller vitt mjöl, så de bjöd på frukt till kaffet (vilket man ju får äta i fas 2) och det var ju jättepositivt att de fixade alternativt kaffebröd tycker jag.

Hörni tjejer (och om det nu finns någon kille med här) vi fortsätter kämpa och peppar varandra tycker jag! Jag avundas dock er som endast har några kilo att gå ner även om det borde gå snabbare för mig med viktnedgången (vilket det ju dock inte gör som ni märkt).

• Nightingale

Hejsan, nu kommer lägesrapport från mig efter en vecka i fas 1.

Jag är 175cm, det kanske ni vill veta.
    Före SB: 71,8
    (gick ner från 78 till 68 med VK men var sakteliga på väg uppåt, ja ni vet hur det är.)

• Nightingale

Hoppsan inlägget for iväg innan jag kvar klar...

Efter en vecka i Fas 1: 69,8.
    Exakt två kg.

HÄRLIGT!!!!!! NU är jag supermotiverad, även fast det stundar sambons lillasysters student, tjejfest med knytkalas på fredag (ska ta med grönsaksdip) och grillfest på lördag. Ingen match!!!!!!

Ändå äter jag 1,25dl naturell osötad yougurt med 10 hallon i varje morgon, dricker vanligt kaffe och fun light.
    --storfuskaren--

Hur går det för er tjejer????

• Sussili

Nightingale:
    Grattis!!! själv har jag inte vägning förrän på måndag, men jag väger mig varje dag och det går upp och ner beroende på hur sent jag äter kvällen innan, annars håller jag mig i princip kvar på mina 3 tappade kilon men idag ska jag ut och gå tillsammans med en granne (vi har tänkt oss att det ska bli en kontinuerlig promenad åtminstone 4 ggr/vecka), tänkte ta med mig stavarna för att bränna några extra kalorier

• Mimmi27

Så du äter yoghurt till frukost, Nightingale, då ska jag också göra det... Jag är inne på tredje veckan med ägg till frukost och jag är så TRÖTT på det!

Lycka till med promenaderna Sussili! Det är ju alltid bra att ha ngn med sig, svårt att ta sig ut själv. Iallafall för mig...

Skulle ju egentligen gått över till fas 2 denna veckan, men eftersom det blev så mycket godsaker i helgen stannar jag i fas 1, men kommer att blanda in lite från fas 2, så att det tillkommer lite nytt i kosten. Jag är väldigt fruktsugen, men ska försöka låta bli.

• *Line

oj oj oj =) jag har tryckt i mig så mkt sockerfritt godis från godisaffären här hemma att min mage inte sett dess like, vi lär stanna på toaletten länge! ja råder samtliga att inte frossa i sockerfritt, tänkte inte på att det var som dietorelle och vv, mm hahha! tji fick ja

• Nightingale

Mimmi27:
    Ja man kan väl säga att jag fuskar in lite fas 2 i fas 1. Men mitt sötsug är borta och jag går ju ner!! Så varför inte!

Helt utan kolhydrater är det ju inte bra att leva, dessutom är jag sjuksköterska och skulle nog innebära en fara för patienterna om hjärnan inte hängde med som den skulle, så jag vågade helt enkelt inte sluta helt!

Men det går ju bra ändå!

• Mimmi27

Nightingale
    Vad skönt att höra att du kan fuska och gå ner i vikt iallafall. No more eggs till frukost! Yeehoo!

Svar på tråden South Beach 2005