• Tvåbarnsmamman

South Beach 2005

Jaha, nu har jag startat ett bra forum för oss som ska testa SB dieten med start på måndag (annandag påsk)! Nu laddar vi med kött o grönsaker och planerar vår kost ordentligt innan vi drar igång. Vi kan ju försöka begränsa svullandet i påsk också så vi inte ger oss in i några svullorgier bara för att vi ska börja på måndag, eller vad säger ni tjejer .

Andra tips är att ni börjar dra ner på kolisar redan nu, så ni inte hamnar i chocktillstånd på måndag, ät ägg o massor av kyckling i påsk, men begränsa påskgodiset som ju bara är socker. Sedan måste ni ta era mått på söndag kväll, eller måndag morgon då ni väger in er, så stämmer vi av hur vi minskar i både vikt och omfång.

Nu kör vi!

Kram kram

• Svar på tråden South Beach 2005
  • SB_Helena

Nä artificiellt socker är nog inte så skonsamt mot magen=)

• Nightingale

Mimmi27
    Jag äter ägg till frukost oxå, blir ju aldrig i livet mätt på bara drygt 1dl yougurt och hallon. Så ett ägg och ett par-tre skinkskivor brukar slinka ner!

• Nightingale

Har ni stannat upp? Går det bra för er?
    Jag är inne på dag 11 nu och det går fortfarande bra!

Är kvar på - 2 kg, men det beror säkert på för lite kolhydrater, ser fram emot nästa vecka då jag för börja äta lite.

Ska nog börja med en brödskiva/dag. Det är det som jag längtar efter mes. På den ska jag ha OST!!

Men i övrigt tycker jag att dessa (snart) två veckor hag fungerat utmärkt, ingen risk för återfall och glad hela tiden!
    Trött är jag förstås, men det beror nog mest på en jobbig arbetssituation..

• Sussili

Får man äta något som innehåller couscous eller bulgur? Jag fick "köbbe" (stavas med säkerhet inte så) av min libanesiska väninna idag de innehåller mest köttfärs, kryddor, bulgur och lite couscous. Nu har jag lagt in dem i frysen tills jag har fått svar på min fråga så snälla om ni vet så svara så snabbt som möjligt

Nightingale:
    Vad duktig du har varit som klarat dig så här långt. Angående trötthet så kan jag berätta att jag var kroniskt trött de 2 första veckorna - men då körde jag ju Atkins och det är lite, men inte så mycket, skillnad. Jag gick och lade mig mellan 19.30 och 21.00 på kvällarna eftersom jag var så trött, sedan vaknade jag dock helt utvilad redan vid 4-5-tiden på morgonen. För min sambo var det samma, trött på kvällen (vilket han inte brukar vara annars) och vakande tidigt på morgonen (vilket han heller inte gör annars - på helgerna brukar han sova till 8-9 men under våra veckor i fas 1 vaknade han vid 6.30)

• opus

Sussili:
    Enligt den info jag har är bulghur ok, och couscous oxå fast i begränsad mängd. Bulghur är alltså bättre. OBS! Detta gäller i fas 2. Inte i fas 1.

Annars går det även bra för mig :) Sakta men åt rätt håll. Jag har tre kilo kvar till min målvikt och det får ta den tid det tar.

Kram på er
    Opus

• Sussili

Opus:
    Tack för svaret. Nu har jag ätit mina "köbbe" - jättegott! MEN jag såg att couscous har ganska högt GI fast det kanske finns någon annan anledning till att man får äta det i begränsad mängd

Nu ska jag baka någon typ av jordnötskakor (som det finns recept på i Atkins kokbok fast jag har modifierat recepetet lite). Jag blir tokig av att inte kunna ha något att bjuda på till kaffet. Vi håller på och sätter upp nytt staket och ska snart börja bygga garage. Grannen hjälper oss en hel del och då är det ju trevligt att bjuda på något mer än en slät kopp koffeinfritt kaffe

• Mimmi27

För mig går det inte så bra... Visserligen har jag inte gått upp, men vågen har stått stilla de senaste sju dagarna. Var blev min motivation av?
    Jag ska försöka att ta nya tag nu, roligt att se lite inlägg här, det peppar mig lite.

• Sussili

Mimmi27:

Du är inte ensam - min våg har också stått stilla i 8-9 veckor men motivationen försvinner inte trots det. Jag mår bättre trots att jag inte går ner i vikt. Men jag tror att det kommer att börja röra på sig när jag börjar promenera kontinuerligt. Jag och en granne var ute 2 ggr förra veckan 40 respektive 50 minuter och vi har sagt att vi ska köra på igen under nästa vecka!

Kom igen, nu kämpar vi vidare...
    /Sussie (Sussili) med 30 kgs övervikt

• Sussili

Jaha, då har man vägt sig då - ingen förändring denna vecka heller

Men jag ger inte upp, vi åt sent igår kväll igen, vet även att jag dricker för lite vatten, igår blev det bara 4 glas (inte ens 1 liter vatten) och sen behövs ju motionen som jag i och för sig ska roa mig med i dag både genom promenad med grannen men också genom promenad med gräsklipparen

Som sagt så tänker jag inte ge upp jag ska nog klara detta. Det har ju aldrig varit problem att minska i vikt tidigare, trots att denna typ av bantning har varit det konstigaste jag varit med om med tanke på att jag endast gått ner 3 kg på 12 veckor tror jag det är nu. Ska väl även tillägga att jag endast åt 1 av de där kakorna som jag bakade igår, ifall nu någon skulle tro att jag bakar för att sedan sitta och vräka i mig massor vid fikat. men det gör jag alltså inte

• Nimis

Sussili, vill du dela med dig av ditt recept på Jordnötskakor? Det låter himmelskt!

Svar på tråden South Beach 2005