• Tvåbarnsmamman

South Beach 2005

Jaha, nu har jag startat ett bra forum för oss som ska testa SB dieten med start på måndag (annandag påsk)! Nu laddar vi med kött o grönsaker och planerar vår kost ordentligt innan vi drar igång. Vi kan ju försöka begränsa svullandet i påsk också så vi inte ger oss in i några svullorgier bara för att vi ska börja på måndag, eller vad säger ni tjejer .

Andra tips är att ni börjar dra ner på kolisar redan nu, så ni inte hamnar i chocktillstånd på måndag, ät ägg o massor av kyckling i påsk, men begränsa påskgodiset som ju bara är socker. Sedan måste ni ta era mått på söndag kväll, eller måndag morgon då ni väger in er, så stämmer vi av hur vi minskar i både vikt och omfång.

Nu kör vi!

Kram kram

• Svar på tråden South Beach 2005
  • eyescream

Så... nu e jag tillbaka på dag 1... i fas 1. detta kommer att vara den riktiga omstarten... Resan till Egypten gav bara plus 1 kilo, så nu är målet tappa 3 kilo.

• Mimmi27

Gollings:
    Vad bra! Det lär nog bli lite frågor och funderingar från mig!
    Jag var på ICA Maxi idag, fick hjälp av expediten att hitta Mozarella 9%. Däremot hittade jag ingen mager Ricotta.
    Har jag förstått rätt, att man får äta så mkt man vill av JA-grönsakerna?

• gollings

Mimmi27
    Jag tror det, men hur mkt som helst orkar men inte + att man tröttnar efter ett tag. Ska kolla upp med mozzarellan. Min ricotta har en fetthalt på 9% så det borde vara ok. Den står inte light på den eller nåt.
    Har fortfarande inte fått nån klarhet i hur man får blanda med måltiderna så länge det är från fas 1. Men det borde vara ok???
    Lycka till!

• *Line

Hejsan hejsan allihoppa! Nu börjar jag på fas 1 igen. Start idag! usch har verkligen misslyckats, frossade tor, fre och i lör! blir så himla besviken på mig själv, det var smågodis i määängder! Tänkte på det att Oliver är nog inte tillåtet, i fas två är dem de i maten men dem finns aldrig med i fas 1. Föresten är det någon här inne som har gillat Ricottan? själv tycker jag att den smakar något VÄLDIGT mystiskt, usch vilken annorlunda smak, men ja antar att smaken är olika! Är det någon som har något bra tips för magen? jag blir nämligen lite hård (hoppas ni inte blir alltför äcklade) och jag såg på "du blir det du äter på tv3 förra veckan. Kände igen mej då med dåliga små pluttar! men kosten ska väl vara bra? mkt grönsaker och kött!!! Lycka till ni som startar från början! nu ska ja göra mitt andra försök till att bli av med godissuget!! Peppa mig gärna =)

• gollings

*Line:
    Jag har samma problem med godiset. Det har blivit ett måste och när jag väl sätter igång kan inget stoppa mig. Men jag har slutat med godis tidigare genom att bestämma mig och då behövde jag inte tänka på det och då gick det bättre. Håller med om att ricottan smakar illa. JAg använder keso istället, för dom där efterrätterna med ricotta går inte att äta.
    ANg. magen har jag som sagt varit allt annat än hård, och det ganska rejält. Har även mått lite illa. Kör på bara så kommer säker avföringen igång som den ska!

Kör hårt nu och ett stort lycka till!

Man får väl skippa oliverna då :(

• opus

Line:
    Krossat linfrö kan du pröva mot hård mage. Strö över olika rätter.
    Opus

• *Line

Ja! godis är verkligen som en drog! usch det är farligt när man tänker på det i ett nyktert tillstånd, när man väl sätter igång är det som om fan har tagit över man vräker i sig och ser inget stopp! Usch ryser bara när jag läser om mig själv =) Nu är det slut med godis, jag måste lära mig att leva utan de för jag kan inte ha ett sunt förhållande till det, smakar jag lite eller någon enstaka gång så är det kört! Tack Opus för bra tips linfrö ska jag prova genast! Konstigt hur alla reagerar olika med magen. Men man får väl ge det tid. Hur länge har du kört Gollings? är du i fas 1 nu? går det bra för dig?

• gollings

*Line
    Jag började som sagt med fas 1 i onsdags men det blev lite undantag nu i helgen men nu ska uppsatsen in imorrn så det blir det nya tag. Det funkade riktigt bra första dagarna och jag vill gärna bli av med det där godissuget, det är ju inte helt hälsosamt för kroppen att vräka i sig godis. Det blir fas 1 i två veckor och sen fas 2 så länge jag känner att det går. Så nu är det bara att köra!
    Den här sajten är riktigt bra för peppning och jag kollar den varje dag!

• Mimmi27

Golling:
    Hur går det för dig? Mitt i C-uppsatsen och allt, svårt att tänka på diet då kanske...

• Mimmi27

Jag har två laster... Den ena är Cola light, är det tillåtet i SB? Den andra är Läkerol, jag blir inte klok på hur många jag kan äta om dagen, det räknas väl som sockerfritt godis. I vanliga fall går det två askar ungefär i veckan.
    Någon som kan hjälpa mig?

Svar på tråden South Beach 2005