• Tvåbarnsmamman

South Beach 2005

Jaha, nu har jag startat ett bra forum för oss som ska testa SB dieten med start på måndag (annandag påsk)! Nu laddar vi med kött o grönsaker och planerar vår kost ordentligt innan vi drar igång. Vi kan ju försöka begränsa svullandet i påsk också så vi inte ger oss in i några svullorgier bara för att vi ska börja på måndag, eller vad säger ni tjejer .

Andra tips är att ni börjar dra ner på kolisar redan nu, så ni inte hamnar i chocktillstånd på måndag, ät ägg o massor av kyckling i påsk, men begränsa påskgodiset som ju bara är socker. Sedan måste ni ta era mått på söndag kväll, eller måndag morgon då ni väger in er, så stämmer vi av hur vi minskar i både vikt och omfång.

Nu kör vi!

Kram kram

• Svar på tråden South Beach 2005
  • gollings

Mimmi27:
    Jo, tack uppsatsen ska in imorrn så jag ska sitta uppe hela natten...
    JAg är också ett läkerol-fan men enligt SB fick man äta 75gram sockerfria saker/dag. Stämmer inte det? Antar att det gäller för cola light också. Sen är ju aspartamet aldrig bra för kroppen...

• Mimmi27

Gollings
    Det stämmer nog, det där med 75 g känner jag igen... Jag ska dra ner så mycket som möjligt av båda, men det är svårt... Har du smakat de två nya Läkerolsorterna, jättemumsiga!

• Mimmi27

Gollings
    Det stämmer nog, det där med 75 g känner jag igen... Jag ska dra ner så mycket som möjligt av båda, men det är svårt... Har du smakat de två nya Läkerolsorterna, jättemumsiga!

• gollings

har smakat den ena, den röda asken. Den var god. Annars är favorien salvia och salmiak. Kan lätt trycka i mig två askar om jag har tråkigt, fast då blir nästa stopp toaletten både en och två gånger. Hur går det med dieten annars?

• Mimmi27

Jo, än så länge går det bra. Men eftersom jag har varit med i Viktväktarna är jag så van vid att väga och räkna allt, så jag blir så nervös att jag ska äta för mkt. Detta är min andra dag, och jag ha inte gått hungrig varken igår eller idag, och det är skönt. Har du smakat blomkålsmoset från boken? Jättegott! Har ätit det med kalkonbacon ikväll.

• gollings

Mimmi27: Nej, jag har inte smakat moset än m det ska jag prova. Jag är själv med i viktklubben som jag fortfarande anv. Vet att man inte ska behöva men jag känner lite som du att man vill veta hur mkt man stoppar i sig. De två första dagarna blev dock endast 1200 kcal... trots att jag var jättemätt, men det är ju oerhört mkt mer fett än tidigare men det är ju det som är tanken. Vi får väl se vad som händer

• *Line

Hejsan allihoppa!
    Mimmi27: jag kan tala om att om du äter en ask läkerol så är det ungefär 23 kcl, en påse (bigsize) är det ca 33 kcl =) en annan har haft tråkiga dagar och suttit och räknat på det! vad det gäller cola light måste du få i dej över 3 lit om dagen för att aspartamen ska kunna vara skadlig! däremot är det aldrig bra att dricka något med kolsyra eftersom det blir enorma gaser som bubblar runt av kolsyran! men det struntar jag personligen i *hehhe* äter du dietorelles hårda el viktväktarnas blir det ca 6 kcl per hård karamell! så några kan man allt trycka i sig varje dag om man känner för det! själv åt jag som mellanmål choklad igår (och kan berätta att det var ingen choklad över 70%) eftersom jag tänkte att de var ingen idé att ha det hemma! då skulle jag bara mumsa i mej det! men nehera, det vart motsats effekt jag mumsade i mig all annan choklad som fanns i hemmet! Blääääk för mig =(!!!! hoppas det går bra för er andra!

• elefantia

Hejsan!
    Gollings är det du som är vegetarian?
    vad äter du?
    Behöver lite pepping och bra mattips!
    har snurrat runt i både fas 1 och halvt i fas 2 ett tag nu. denna allmänna förvirring gör att man inte vet vad man kan äta!
    Men ni sporrar mig så kanske borde jag till den fas ni är i !

vi hörs!

• gollings

elefantia:
    Japp det är jag som är veg. men jag äter fisk så det har blivit väldigt mkt sådant nu. Annars gjorde jag en "limpa" på mosade sojabönor, ägg och lök och så in i ugnen. Eget recept men det borde vara ok i fas 1. Annars är det ngn på den här sidan som har länkat en jättebra sida med en massa bra recept.
    Hur länge har du hållit på? Kanske bra att köra fas 1 helt ett tag och sen ligga på fas 2 en längre tid? Vad har du tänkt?

• *Line

Usch! här sitter jag och drömmer om vad mina föräldrar stoppat in i kylen! sitter här vid datorn och vet att min käre far har vart på marabou! gud ge mig kraft att stå emot kylen!!!! vill inte sukta er men min käre syster har talat om att det ligger fransk nougat, mjölkchoklad, scotte,daim, japp och apelsinkrokant!!! måste fly! önskar att ni hade skrivit något som jag inte redan läst så att jag blev jätte peppad! men nehera allt som fokuseras i min hjärna är chooooklad!!

Svar på tråden South Beach 2005