• mammacatta

äntligen fredag...!

tänk att det äntligen är fredag. vad ska man förgylla helgen med nu då...?
    motormässa...? *tror inte det*
    prommis *för hurtigt*
    tvtittande *för slött*

nej ja vet; sitta å häcka framför datorn som en annan dönick och skriva kuliga saker i andras seriösa inlägg eller skämta om totalt opassande saker...

nån som hakar på? :D:D:D

• Svar på tråden äntligen fredag...!
  • dala82

Hej tjejer!
    Jag är så glad idag. Var upp på stan imorse, skulle handla lite inför resan. det vanliga ni vet, solkräm och magmedicin...:) Gick förbi en affär i en av galleriorna i Uppsala. Såg en jättevacker klänning i skyltfönstret. "Den här måste jag bara prova!!!" utbrast jag till killen min, som såg inte såg lika överförtjust ut som jag...:) Har varit ute efter en klänning ett tag, ska på bröllop i sommar och ville ha ngt nytt. Den satt som gjutet! En röd halvlång (10 cm ovanför anklarna) klänning, otroligt fint tyg. Stod framför spegeln och drömde då min kille sa: "tänk dig den där i vitt..." och log brett...Jag slog till, lite dyr men det var den värd. Jag struntar i vad rött betyder på bröllop

Åh det bara spritter i min mage idag!!! :)

• dala82

Och förresten: Grattis Hilde! :)

• janos

Grattis Hilde!

Ja, det är en Kärcher vi har och den är jättebra och lätt att använda. Först sprutar man ut ett medel, med bakstycket av fönsterskrapan och gnuggar ut det på fönstret med den luddiga sidan. Sen slår man igång dammsugar torken och vänder på fönsterskrapan. Sen suger den upp all vätska och det blir inte en enda rand. Jag tycker om den och ännu bättre ät att min tekniska karl tycker om den ;)

Därimot måste jag komma ihåg att sätta den på laddning nu....*tassar iväg mot källaren*

• janos

Vad fin klänningen lät dala. Och jag tycker att det lät mysigt med din karls kommentar om färgen

Så du håller på att öva med bröllop genom att gå på andras ;)

• dala82

Ja får man inget eget får man våldsgästa alla andras...;) ;)

Alla Uppsalabrudar får akta sig i sommar, here comes Dala!

• janos

Kommer du från Uppsala, dala? Jag kommer ursprungligen från Enköping

• dala82

Janos
    Japp, bor där nu. Kommer egentligen från ett ställe en bit ifrån. Enköping, det är ju ganska nära. Hur länge bodde du där?

• janos

Jag är född och uppvuxen i Enköping. Flyttade till Luleå hösten 1999

• dala82

Jaha, där ser man...:) Nej nu måste jag gå och äta lite. Är ute hos mina föräldrar. De firar ju silverbröllop när vi är borta nästa vecka. Vi barn har gjort ett album till dem från deras bröllop + massa andra bilder + några sidor men anledningar varför vi älskar dem. Nu har vi gjort en skattkarta som de ska få snart...spännande och se hur de reagerar....

Svar på tråden äntligen fredag...!