• mammacatta

äntligen fredag...!

tänk att det äntligen är fredag. vad ska man förgylla helgen med nu då...?
    motormässa...? *tror inte det*
    prommis *för hurtigt*
    tvtittande *för slött*

nej ja vet; sitta å häcka framför datorn som en annan dönick och skriva kuliga saker i andras seriösa inlägg eller skämta om totalt opassande saker...

nån som hakar på? :D:D:D

• Svar på tråden äntligen fredag...!
  • Gable

Ja jösses, tänk den som ska läsa ikapp den här tråden i morgon

De har tydligen mycket att erbjuda där på Malmen. Datorer och lasertjofräspass! Vart tog mammacatta vägen? Hon skulle ju kolla upp om det fanns trådlös uppkoppling ju

• Gable

Tack själv mammacatta!!! Ska försöka komma ihåg julklappsförslaget ända fram till november/december

• Beachy

Mammacatta skrev ett litet inlägg i falskadiamantertråden. Den seriösa tråden hade 10 inlägg, vår typ 230....

Tack alla, ni är underbara och roliga. Har legat dubbelt här i kväll. Vi kanske hörs i helgen....

Sov gott med alla sladdar, datorer, verktyg och tvapparater!

• Gable

Jag är stolt över att ha bidrag till en liten del av de 230 högst seriösa inläggen i den här tråden!

Stort tack till er som har öppnat mina ögon för den bistra verkligheten bland biodukar, projektorer, vattenpass och claes ohlson kataloger!

Har garanterat förlängt mitt eget liv med 10 år ikväll genom alla goda skratt ni har gett mig!

Sov gott tjejer, så hörs vi av någon annan dag!

Kram på er alla!!!

• Hilde

Nu är jag tillbaks.. ska nog ta och stänga av snart jag osså... har bara lite svårt att slita mig...

Godnatt jag lovar att ge något bra tips på verktyg imorgon...

• Beachy

Gable
    Jag har i dag blivit upplyst om något som vi inte visste tidigare, LCD och Plasma är två olika saker.... Nu blev det ännu svårare! Plasma är tydligen det bästa och till min stora glädje så har vi en sådan i vardagsrummet. Något annat skulle ALDRIG komma innanför tröskeln!!! Precis så som du känner också????

• Hilde

jag lovade återkomma med lite verktygsporr.... mmmumma

Vad sägs om ett Black and Decker laservattenpass i mellanprisklassen (700-800 kr) med följande beskrivning: Elektroniskt vattenpass med självjusterande laser för upphängning av tavlor, hyllor, lister mm. Inbyggd regeldetektor som finner reglar i väggar upp till 19 mm. Ljud med Gummihölje ger ett bra grepp. Stift för upphängning ger fria händer. 3 st upphängningskoner, varav en som förlänger laserlinjen. Batteri, alkaliskt 9 V (medföljer) Horisontell nivånoggrannhet ±1,0 mm/m Laserstråle våglängd 650nm Mätsträcka, strållängd, synlig linje total längd 3 m (+/- 1,5 m) Mätsträcka, stråle projicerad till mål total längd 9 m (+/- 4,5 m)

Julklappstips

• Hilde

Ett vanligt vattenpass, ibland kompletterat med ett hederligt gammaldags slangvattenpass går också bra... fast lika verktygsporrigt är det ju inte

Nu lämnar jag BT för idag, jag gör en liten intittning här imorgon. Får se vad ni hittat på då?

kram

• Beachy

Kostar d så mycket (mellanprisklass??)!!! Och d är inte ens gjirt av plasma...

• mammacatta

grejen m plasma och LCD är att de är olika stora, den ena är för små skärmar å den andra för stora... jag tror att plasma bara fungerar upp till en viss storlek, för sen blir d dålig bild. LCD är ju små lampor eller nåt som inte alls funkar i små storlekar.

titta, världen är full av onödigt vetande...

nu till vesäntligheter; har nån hört från vår förvirrade vän carro3?

Svar på tråden äntligen fredag...!