• mammacatta

äntligen fredag...!

tänk att det äntligen är fredag. vad ska man förgylla helgen med nu då...?
    motormässa...? *tror inte det*
    prommis *för hurtigt*
    tvtittande *för slött*

nej ja vet; sitta å häcka framför datorn som en annan dönick och skriva kuliga saker i andras seriösa inlägg eller skämta om totalt opassande saker...

nån som hakar på? :D:D:D

• Svar på tråden äntligen fredag...!
  • Chrihanna Joster

...liten rättelse bara... Plasma görs endast i stora storlekar och LCD i mindre storlekar. Det är olika sorters teknik i dem och därför lämpar sig tex inte en plasma i liten storlek. Därför finns det tex en LCD i digitalkameror och inte plasma...

• mammacatta

jaja, jag sa ju att jag trodde... visste huvudprincipen men inte vilken... :D

• Beachy

Fick en liten föreläsning till frukosten om skillnaden mellan plasma o LCD. Är oerhört tacksam för det är ngt jag undrat över länge..... Fast man kanske skall vara glad att han pratar o inte sitter begravd i tidningen (eller stirrandes på LCD:n!!!)

• Hilde

Hej igen !!! Ville mest titta in på den här tråden o se om det fanns nåt nytt! Och nähä här fanns inte så mycket aktivitet ser jag För övrigt så tror jag att jag och min älskling ska hoppa över plasma och LCD... JAG VILL HA PROJEKTOR!!!!!!! Mumma....

• mammacatta

en projektor har ju den galanta fördelan att den inte står i vägen för vackra arr i fönster... ´
    å ja måste ge en elgoe till Chrihanna Joster som på ett utmärkt sätt följt min uppmanning till allmänn busighet - ett seriöst inlägg i våran annars så opassande tråd... :D:D:D

hilde: om verktygsporr - räknas allt med el åxå? eller måste d vara power? jag är annars helsåld på fiffiga el-lösningar. typ när man har en kontakt för alla myslampor å dimmer, eller en kontakt vid sängen för att kolla att alla dörrar är låsta... :D

• mammacatta

...å en liten undran. varför så många trådar om smink? är vi som blivande brudar helt besatta av d eller blir man smittad här eller...?

osa i sminkfrågan sssm

• Hilde

mammacatta utan el ingen power!!!!

Min farbror hade nåt häftigt i sitt hus. När han renoverade så installerade han vridbara spottar i taken i varenda rum, inklusive badrummet Dessa kunde han sedan styra med en liten fjärrkontroll. Vrida runt ljuset, dimma ner och dimma upp m.m. Det kan man kalla verktygsporr osså... ELLER HUR ???

• Hilde

hi hi jag har just bekänt mina BT synder för min far... Han tyckte lyckligtvis inte att vi är så fåniga, inte fånigare än många andra i världen i alla fall

• mammacatta

*dreglar* fy gröne va fräckt! d skulle vara ascoolt i vardagsrummet ju!
    har försökt få min sambo att fatta, men nej... han är en rödbeta och lyssnar lite.. selektivt... :D

• Hilde
    min rödbeta brukar i och för sig lyssna aldeles utmärkt när det handlar om fiffiga pryttlar Fast det är nog ändå jag som är lite konservativ i det fallet. Inbyggda spottar innebär att man behöver göra åverkan på sina tak... Eftersom jag pysslar med byggnadsvård och mitt hus är gammalt så göre sig sådana lösningar inte besvär... tyvärr. Men i ett nyare modernt hus kan det nog vara fräckt ;-D
Svar på tråden äntligen fredag...!