• mammacatta

äntligen fredag...!

tänk att det äntligen är fredag. vad ska man förgylla helgen med nu då...?
    motormässa...? *tror inte det*
    prommis *för hurtigt*
    tvtittande *för slött*

nej ja vet; sitta å häcka framför datorn som en annan dönick och skriva kuliga saker i andras seriösa inlägg eller skämta om totalt opassande saker...

nån som hakar på? :D:D:D

• Svar på tråden äntligen fredag...!
  • Hilde

Min älskling var sisådär intresserad fram tills dess vi hade konsultation hos vår fotograf. Hon gav nämligen en massa olika råd till honom och hade en "att göra lista" som var bra att följa för en lyckad dag. Hon är ganska skarp och mer eller mindre gav honom tydliga tips och råd, som jag tror gjorde att han fattade hur viktig hans deltagande är. Efter det förvandlades han till en lika bröllopsfixerad typ som jag själv Dvs, sisådär mellanintresserad - ganska intresserad- jätteintresserad, allt efter dagsformen

• mammacatta

det är nu man är glad att man bor ihop med en kock - han vet vilket arbete d är att sno ihop en fest för 70 pers...:D

• Maya K

mammacatta:

Lyllos dig...

Visst har vi vänner och bekanta som håller på med catering och är kockar men jag vet inte.. just nu känns allting bara nere för mig.. Jag som trodde att jag aldrig skulle komma till detta stadium.. Är inte deprimerad men ledsen och less över allt.... Den j.... a-kassan försörde min dag... Är du intresserad vad som hände så gå in på Tentaångest tråden och läs!!

• Maya K

Hilde:

hmmm.. det skulle ha hänt min m2b men det är en kompis som ska fota oss :(

• Hilde

he he, precis

JAg brukar älska att laga mat till många och höll som bäst på att planera en buffe som jag skulle göra själv Sambon gav mig så uttryckliga order om att jag oavsett hur mycket extra det skulle kosta absolut inte fick stå o laga mat till mitt bröllop.... han vill ha en brud som orkar vara vaken på festen Att man behöver vara vaken på fest och bröllopsnatt hade jag ju helt glömt bort

• Maya K

Hilde:

Hahahah..... ja det är ju ngt som man måste tänka på... vad vore hemskare än att vara tvungen att stå kl 02 på natten mot bröllopsdagen och laga mat...

• Hilde

Men Maya kan inte er vän fotografen ge lite nyttiga förhållningregler om hur han ska fixa kläder, rakning och frisyr för att bli så snygg som möjligt till bröllopet. Sedan kanske hon kan nämna ett och annat som han bör tänka på vid skötsel av brudens klänning..... val av blommor.... i förhållande till färgtemat och era eventuella hårfärger för dagen m.m. hmmmmm.... ja nu kommer jag inte på nåt mer, jag ska fundera ut nåt bra. Kommer jag på nåt så poppar jag väl in med det så småningom Gissa hur den mest ointresserade kille kan gå igång på skönhetstips... Även fast man inte kan tro det

• Maya K

Det värsta av allt är att det är min m2b:s bästa kompis:)

Aja.... vi får se vad som händer... Det är bara så J.,..... IRRITERANDE att ha inte kan säga a eller ö om tex. kyrka och festlokal vilket är det viktigaste..

• Maya K

Sen så ska han promt ha ett liveband för att han är musiker..(iof så är jag det med), han måste bjuda hela släkten och kompisar som han inte umgås med utan bara pratar i tel. ibland.... osvosvosv

• Hilde

Min kille fick tillexempel veta olika former av vanliga bröllopskläder för män, med fotovisning, vilken sortv skjortkarage man kan välja, slips eller sån där kravatt, eller vad det nu heter. (studentdemens ursäkta) Hur han kan tänka på vilka färger som kan matcha med min klänning osv. Jag trodde alödrig att sånt skulle fånga nåt intresse, men när det var någon annan än jag som sade det, ja då funkar det tydligen. Hon pratade föresten jättemycket om mat, catering och annat smått o gott som han kan känna att han behöver involvera sig i.

Svar på tråden äntligen fredag...!