• mammacatta

äntligen fredag...!

tänk att det äntligen är fredag. vad ska man förgylla helgen med nu då...?
    motormässa...? *tror inte det*
    prommis *för hurtigt*
    tvtittande *för slött*

nej ja vet; sitta å häcka framför datorn som en annan dönick och skriva kuliga saker i andras seriösa inlägg eller skämta om totalt opassande saker...

nån som hakar på? :D:D:D

• Svar på tråden äntligen fredag...!
  • Gable

Hilde, det är förb-nat synd att man inte kan välja sina släktingar och även de ingifta.

• Hilde

Vi var på Hagabadet i Göteborg.

Jag vill ju egentligen tycka om sambons syster, men de här märkliga turerna som finns kring hans mamma och deras beteende mot min älskling gör mig så förbannat ledsen hela tiden. Jag lovar min kille är den mest helylle kille man kan hitta och han ställer alltid upp om de ringer och vill ha hjälp ( svärmor ringer bara om hon vill att han ska hjälpa med nåt).

• Gable

Usch! Det där lät inte kul, du!!

Jag har också problem med svärmor o svägerska. Väljer att ignorera dom båda så långt det går, men visst blir man förbannad, trött, less och ledsen på dom. Värre kommer att det att bli när svärmor får nys om våra bröllopsplaner.

• Hilde

Ja Geble släktingar kan man inte välja själv.... synd Ibland undrar jag om hans syster kanske är lika förbisedd hon, fast jag inte får veta det. Eller så har de bara en viss stil mot honom av gammal vana.

• Hilde

hmmm jag menar Gable o inget annat flåt att jag stavar som en kratta!

• Gable

Trodde du hade ett smeknamn på mig

• Gable

Det finns mycket gammal vana i familjerelationer. Du skulle bara vara med på vår familjs julaftnar. Åherregud. Lars Norén har nog hämtat mycket inspiration från oss

• Hilde
    Sambon brukar börja planera för julen långt innan och då verkar han liksom se fram emot den.... men ju närmare man kommer julafton ju mer ambivalent, nipprig och surmulen blir han. Vi har prövat att fira en alternativ jul en gång, med kompisar och då mådde han faktiskt jättebra.

Förra julen firade vi delvis i hans systers nya hus, med hennes sambo, barn, svärmor och hennes nya partner. Delvis firade vi hos min mamma. Min älskling var inte sig själv överhuvudtaget på flera dagar före julafton och även hemma hos dem. Han slappnade av först när vi kom hem till min mamma på julaftons kvällen. HAn verkar faktiskt vara helt avslappnad där och jag är jätteglad för det. Fast hos min mamma finns nog inga måsten och osagda regler, det är nog mycket det som det handlar om.
  • Gable

Kan ni inte alltid fira jul hemma hos din mamma?

Ett tips! Skaffa barn, då kan man ju alltid skylla på att det är såååå jobbigt att släpa alla julklappar överallt så därför vill ni vara hemma hos er. ENSAMMA. Det kommer att vara min strategi

Svar på tråden äntligen fredag...!