• mammacatta

äntligen fredag...!

tänk att det äntligen är fredag. vad ska man förgylla helgen med nu då...?
    motormässa...? *tror inte det*
    prommis *för hurtigt*
    tvtittande *för slött*

nej ja vet; sitta å häcka framför datorn som en annan dönick och skriva kuliga saker i andras seriösa inlägg eller skämta om totalt opassande saker...

nån som hakar på? :D:D:D

• Svar på tråden äntligen fredag...!
  • Hilde

Jaha nu kanske jag kan bli övertalad av sambon att bli mamma i alla fall Han säger att han minsann kan vara hemma, men, men det är ju inte det själet till att jag väntar. Föresten jag måste fråga... hur gammal är du mammacatta? Jag är ju snart 32 o är tyvärr mitt i studierna och har aldrig någonsin haft ett vettigt arbetsliv.

• Hilde

Nu ska jag osså ge mig... ska ju på möhippa kl. halvtvå. Ska på spa, så jag behöver definitivt in i duschen o avlägsna lite kroppsbehåring vi hörs så småningom.

• Gable

Jag är mobbad av vissa *blänger jättesurt på MC* i den här tråden. Snor alla mina nummer....

Sajbärmorsan! GRATTIS!!! Hoppas du får en fantastisk dag! Är sååå avundsjuk, det är ju över 1 år kvar innan vi blir man o fru.

Jag trodde också att MC var blond, blev jätteförvånad att du var mörk. Lustigt! Ingen av er andra ser förmodligen ut som jag föreställer mig.

Idag har jag legat på soffan hela dagen och läst alla mina 2011 bröllopstidningar. Sen har jag trakasserat sambon med diverse planeringssamtal. Han uppskattar inte det just nu. Han JOBBAR. Vi får ta det seeen! Surskalle

• Gable

Hilde är du 32?? Jag trodde du var runt 25.

Du är säkert blond också, inte brunett som jag tror. Eller?

• Gable

Maya är svarthårig. Det är jag helt övertygad om.

Fast hon är säkert rödhårig egentligen.

YIPPPIIIE jag tog 1115!!

• mammacatta

jag är snart 33, å¨jag kan bara säga så här: jobb eller inte spelar ingen roll, barn betyder inte att du är bortsopad från arbetsmarknaden. jag passar på medans jag är arbetslös. å jag har studerat i 7! år.
    sen blir man inte yngre - en äldre kropp har d tuffare att bli med/vara med/få barn. den åtehämtar sig helt enkelt inte så snabbt som en 25årings.
    sen vid 36+ så ökar risken markant att det blir fel på barnet, efter 40 är det en exponentiell kurva...
    sen3 är det myyycket vanligare m tvillingar när man är äldre... enäggs är ärftligt, tvåäggs inte.

barn är kärlek å hat, kan skatta mig lycklig till en löjligt snäll liten prupp, men han kan redan driva mig till vansinne.. men i vanliga fall är han så kär i mig å jag i honom så d skär i mitt hjärta *ler lite fånigt*

• Maya K

Gable:

Nu hade du helt fel om mig Jag är blond.. Färgar håret så egentligen är är jag mellan blond med skiftandes i rött... ... Du då?? jag har fått för mig att du är svart hårig.....????

Idag har jag tränat min överkropp som bara den till bröllopet.. hahaha.. nej då.. vi har varit ute och åkt mc och det är årets första ordentliga tur för mig så nu är jag stel som bara den...

• Hilde

Hejsan brudar

Jag är faktiskt ganska brunhårig med röda slingor. Egentligen har jag naturligt en mörkt blond kalufs, med guldig ton fast sedan så har jag nästan svarta ögonbryn. Jag är aningens överviktig Eller kurvig och välformad..... beror på vilket humör jag känner mig på

Jag har föresten överlevt möhippan!!!!! Ja... bruden blev jättenöjd tror jag och det är ju viktigast. MEn själv så höll jag på att somna i flera etapper. Det var bara jag som inte var nybliven mamma eller inte väntade barn. JAg blir så dj..la trött... bara.... Från ungefär klockan två till efter klockan nio har man alttså avhandlat allt om graviditeter, förlorade sexliv, glidmedel, kejsarsnittärr, osv in i oändligheten...... men inte en enda gång under hela dagen var det en enda som talade nåt om att det är fint, kul eller underbart att ha barn. Inte ett enda ord som var positivt, bara bara det negativa.... hmfgrfff.... Nu vill jag absolut inte ha barn längre MAn kan tydligen inte ens ha ett trevligt sexliv utan smärta efteråt Näh ärligt talat jag vet att jag har kompisar som minnsann haft ett bra sexliv osv efter förlossningen och tyckt att det visserligen var jobbigt att få barn och en stor omställning, men de här damerna fokuserade bara på det som var negativt.... Fast jag kanske missförstått nyblivna mammors behov av att prata av sig

• Hilde

Hör ni brudar ! Öhhhh!!!!!!

LAvendar tråden har fler inlägg än oss igen..... gaska upp er nu och aktivera igång lite inlägg vet jag...

Vi hörs.... nu ska jag äta mangosorbet...

• Gable

YEEES!! Jag hade *nästan* rätt på Hilde!

Svarthårig?? Neeej då! Jag är vackert brunett med lite rött i. Av naturliga orsaker, var jätterödhårig som liten.

Kan hålla med dig Hilde, att när man träffar kvinnor som nyligt fått barn/är gravida så är det bara en sak som är intressant att diskutera. Trist men sant. Det lugnar ner sig med åren. När barnen är äldre är dom inte lika intressanta att prata om och man kan tack o lov ha viktigare saker att prata om. Typ shopping och sånt

Hörrni, när ska MC gifta sig? Tror jag har koll på er andra, Hilde är i slutet av aug och Maya är i sept -06. Stämmer det? Själv ska vi slå till i *host host* början av juni -06. Det är fortfarande hemligt exakt när. De som är inblandade i bröllopet av varierande orsaker vet redan, för jag kan bara inte hålla tyst. Sen är det väl bra om de har tid på sig att förbereda sig. Eller??

Svar på tråden äntligen fredag...!