• mammacatta

äntligen fredag...!

tänk att det äntligen är fredag. vad ska man förgylla helgen med nu då...?
    motormässa...? *tror inte det*
    prommis *för hurtigt*
    tvtittande *för slött*

nej ja vet; sitta å häcka framför datorn som en annan dönick och skriva kuliga saker i andras seriösa inlägg eller skämta om totalt opassande saker...

nån som hakar på? :D:D:D

• Svar på tråden äntligen fredag...!
  • mammacatta

jaaa - lycka till lyllos!!!

• Hilde

hejsan mamacatta! Här satt jag och delade med mig av tryffelrecept och så dök du upp så här mitt på blanka förmiddagen

• mammacatta

jag ska ha ett gammalt halsband som mormor fick av morfar, bara guld å i bismarklänk. funderade på pärlor, men nåt gammalt blev ju åxå "på smällen"...

gable: nej, jag nyper mig själv ibland, kunde inte tro d när tråden levde kvar en vecka senare... trodde inte att den ens skulle överleva första halvtimmen...

åååå va jag är avis på cybermamman, hon är på fruSören nu eller nåt... *längtar*

• Hilde

Jag kan lika gärna skriva in receptet här osså, nu när jag ändå håller på Håller på o bli sugen själv nu

WHISKYTRYFFEL
    200 gram ljus choklad
    100 g rumsvarmt osaltat smör
    100 g florsocker (l 3/4 dl)
    30-50 ml whisky (bedöm själv beroende på sort)

kakao

Smält chokladen och låt den bli högst 35°, annars smälter den smöret. Vispa florsocker och smör luftigt. Häll i chokladen. Fortsätt vispa medan du sakta häller i whiskyn. (Välj en whisky du tycker om, och kanske inte den allra rökigaste.) Spritsa toppar och rulla dem i kakao.

Obs!!!! Snåla inte på chokladen, köp fin kvalitechoklad och inte block eller blockchoklad, det känns direkt på smaken.
    Sedan så låt topparna stå och torka stelna till sig innan ni rullar, det kan ta en stund till och med ibland någon/några timmar. Gör absolut inte dessa dagen före de ska förpackas, utan de tjänar på att få stå till sig någon vecka, bara de förvaras svalt så är allt ok... dock inte i kylskåp helst.

• mammacatta

jovisst serru, jag har löst melodikrysset å nu ska vi tare lungt tills vårmässan ska äntras. med JÄTTEbarnvagn å allt...

• Hilde

mmm mammacatta barnvagn i vår??? Jag har nog glömt åldern på din plutt...

• mammacatta

klistrade in d, blir gott nån gång när man ska luxa-till d..

• mammacatta

han är 8 månader nu. har du vare in på familjeliv å kolla? han äääär ju så söt!

• mammacatta

man skulle väl egentligen ha en nättare vagn en sån här dag, men jag tänkte spara den utgiften tills sen. vem vet, jag kansken måste investera i syskonvagn... *håller tummarna*

Svar på tråden äntligen fredag...!