• Titrania

Septemberbrudar 2005 tråd 3 ;)

Hm, förra tråden återigen avstäng för svar... Kom igen nu tjejer! ;) Nu är vi igång igen!

• Svar på tråden Septemberbrudar 2005 tråd 3 ;)
  • agronom

Bride2B: Vi ville helst ha min konfirmationspräst (kvinnlig)men hon har gått i pension och jobbade tidigare i STockholms stift (vi gifter oss i Strängnäs stift). I det pastoratet där vi gifter oss finns inte någon kvinnlig präst men vår präst ska försöka ordna vikarie för att kunna ta semester så kanske han får tag på en kvinnlig vikarie och att han får semester runt den 3/9!

• Bride2B..

agronom... :( fyfan vad trist!!

• agronom

Bride2B: Nja så farligt är det inte. För vår del är det inte könet på den som viger oss som är det viktiga utan hur kontakten/kemin mellan den personen och oss är. Vad jag ville ha sagt var bara att jag inte hade blviit mindre gad över att vigas av en kvinnlig präst!

• Kattis72

Bride2B: När jag ringde och frågade om präster fick jag namnet på alla som jobbade i församlingen. Vi fick välja själva sa de... och vi var eniga om att välja den yngsta - en kvinna som bara är något år äldre än oss. Kul med en ung kvinnlig präst tycker vi!!!!

• Bride2B..

Kattis72, jo det låter jättekul. Tror dock inte att det finns nån så ung i den kyrkan vi kommer vigas i

agronom.. mjo det som du skriver är sant!

• Titrania

Bride2B, okaj. Var bara nyfiken! ;)

• Bride2B..

Titrania....okelidokeli :D

• Fru Larsson

Jag önskar att jag hade en präst som man känner men nu har vi inte det. vi har blivit tilldelade en kvinnlig präst. Hon var med på barnens skolavsltuning förra året och verkade väldigt rar, en lite äldre mys-dam. Typ. Ska bli spännande att träffa henne!

I helgen ska vi dela ut och skicka inbjudnignarna (har varit panka och inte haft råd med frimärken men idag kom barnbidraget)

• Bride2B..

Fru Larsson... vad kul me inbjudningarna :) alla mina e snart utdelade.. måste dock göra 8 st till då fler vill ha kort som minne osv... *pusta*

Svar på tråden Septemberbrudar 2005 tråd 3 ;)