Septemberbrudar 2005 tråd 3 ;)
Hm, förra tråden återigen avstäng för svar... Kom igen nu tjejer! ;) Nu är vi igång igen!
Hm, förra tråden återigen avstäng för svar... Kom igen nu tjejer! ;) Nu är vi igång igen!
Oj, jag märkte att tråden kommer stängas snart... :(
eller jag kanske e helt fel ute o den kommer "räcka" i 1 månad till i alla fall...
Appropå väder.......nu haglar det STORA isbitar utanför mitt fönster i danderyd.
De ringde från KIK idag på eftermiddagen och meddelade att klänningen var klar! Jättespännande! Ska dit på måndag och prova, så nu MÅSTE jag fixa skor i helgen! Tur att det händer lite saker så att jag får tummen ur....
Emelud.. vad kul.. *pirrigt kul*
Mina klänningar till brudföljet har lavendar skickat idag... kan redan kolla efter de på ems från o med imorgon... så jag e också lite pirrig om att de skall passa...! Orkar inte lägga ut mer tid och har inte ens råd att betala mer än jag redan gör... *håller tummarna*
Bride2B: Spännande, lite som julafton va? *hi hi*
Jag ska tillsammans med en av mina tärnor kolla på tyg till överdelar som de ska ha på sig. Kjolar har de själva redan kollat ut, så nu ska vi bara hitta ngt passande till.
Emelud... exakt så känns det! *hihi* nu vill man bara att de skall komma hiiiit :D
Bride2B: När du säger brudfölje, menar du tärnor då? (tjejen som har noll koll )
Isf, betalar du för deras klänningar?
Vi kommer att betala hår & smink, för faktum är, att man är inte riktigt gjord av pengar!Tyvärr...
Emelud... mjo jag menar min brudtärna, min blomstertjej och min lilla brudnäbb... De ska betala sina egna kläder. Jag ska stå för blommor. Pengar pengar här me!! :(
Kattis72 : Jag håller med om att detta är en jättebra sajt för inspiration! Jag tror att vi tjejer behöver prata av oss om bröllop med andra tjejer. De flesta killar förstår nog inte HUR stort det här är för oss. Gissar att det är gamla princessdrömmar som lever kvar i oss.
Ja, planeringen. Vi har bokat kyrka, präst, lokal, köpt ring...det är nog det som är färdigt. Min älslings kläder är också klara för han ska ha sin högtidsmilitäruniform..*Stiligt*!
Vi ska skriva inbjudningarna i helgen och posta dom på måndag..*ler*. Vi funderar på vad vi ska ha för o.s.a.. tips?
Vi bor på ett säteri tillsammans med mina svärföräldrar och dom har låtit göra egna inbjudningskort. En konstnär tecknade huvudbyggnaderna på säteriet och korten är jättefina! Vi tänkte använda dom till inbjudan då det då blir ganska personligt!
Men sedan har vi inte planerat mera. Vi funderar på att göra maten själva då vi är väldigt händiga i köket både jag och min blivande. Vi har egna jaktmarker och hela frysen full med rådjursstekar så det lutar åt rådjursstek med gräddsås tll varmrätt...
Sen är det ju förstås lite serveringspersonal som ska till men det brukar finnas hjälpsamma tanter till sånt (bor på landet utanför stockholm) som inte har så mycket att göra och bättre tillfälle för skvaller än bröllop är nog svårt att hitta...
oj vad jag skriver...