• Titrania

Septemberbrudar 2005 tråd 3 ;)

Hm, förra tråden återigen avstäng för svar... Kom igen nu tjejer! ;) Nu är vi igång igen!

• Svar på tråden Septemberbrudar 2005 tråd 3 ;)
  • Chrisan

Hej hej
    Är ny här )
    Bestämde oss förra veckan att vi skulle gifta oss i början av sep...huh..massor att planera...
    Men bara vi får ut inbjudningarna i tid samt jag får bestämt klänningsmodell så ska väl resten fixa sig

• agronom

EMelud: KIK ringde mig också igår för att tala om att kjol och topp kommit. Sa han till dig då att du bör komma mellan 14-16 på dagarna och att de snart inte har några sömmersketider kvar?

Blir lite stressad!! Man kan ju inte sprnga från jobbet hur som helst och har de inte tid att ändra kläderna så finns det ju fler sömmerskor här i stan....

• Kattis72

missan71: Låter som om ni kommit en bra bit på väg... och det låter jättefint med att ha en bild på säteriet på inbjudningskorten! :)

Vi postade våra inbjudningar i början av förra veckan (insidan tryckt på ett gammalt anrikt tryckeri. Framsidan och informationsbladet gjorde vi själva) och har satt OSA till den 1 augusti då restaurangen somska fixa maten vill ha exakt antal gäster 3-4 veckor innan!

Detta har vi gjort:

*Bokat kyrka
    *Bokat festlokal
    *Utsett toastmadame
    *Fixat solist i kyrkan
    *Ordnat med buffé samt dryck
    *Skickat ut inbjudningarna
    *Köpt placeringskort
    *Köpt klänning
    *Bokat min blivandes kläder + kläder till våra två näbbar (min brors söner)
    *Beställt ring
    *Bokat frisör + smink
    *Pratat (dock ej bokat) fotograf
    *Börjat skissa på festprogram

Har kvar att göra:
    *Beställa brudbukett
    *Beställa tårta
    *Boka bröllopsnatten
    *Ordna musik till festen

... och några saker till... ;)

• Emelud

Agronom: Exakt så sa han till mig också! Jag ska dit på måndag & prova som sagt.
    Jag blev också lite fundersam kring tiderna, men som han sa, om man ska kunna prova i lugn och ro så är det bra att komma vid den tiden! Så jag får helt enkelt ta och sticka en timme tidigare från jobbet....( ifs inte helt fel om jag ska vara ärlig )

• Kattis72

Chrisan: Hej & välkommen!
    Var och vilket datum ska ni gifta er? *nyfiken*

• missan71

Kattis72 :
    Aha! Nu kan jag skriva av din lista och snabbt komma ikapp..

Chrisan: Kul att du också hittade hit. Jag är också ganska ny här. Bestämde oss också nyligen för att gifta oss den 3/9!

• Kattis72

missan71: Kul att kunna hjälpa till... Tycker att vi har det mesta under kontroll, men som alltidkommer sommaren att rusa förbi och plötsligt är det dags att skrida in i kyrka! :)

• guppien

Får jag va med?! Är oxå septemberbrud

• Emelud

chrisan & guppien: Välkomna! Kul med så många septemberbrudar!

• guppien

Tack så mycket! Ja är det inte en härlig månad att gifta sig i
    Var bor ni alla?? Själv bor jag utanför Göteborg

Svar på tråden Septemberbrudar 2005 tråd 3 ;)