• Titrania

Septemberbrudar 2005 tråd 3 ;)

Hm, förra tråden återigen avstäng för svar... Kom igen nu tjejer! ;) Nu är vi igång igen!

• Svar på tråden Septemberbrudar 2005 tråd 3 ;)
  • Kattis72

Chrisan: Vi skickade ut inbjudnignarna andra vecka i maj... Visst funkar det att skicka ut dem tillmidsommar, men finns där lånväga gäster (som vi har) kan det vara bra att de får lite mer tid på dig - att boka resa till billigt pris etc.

Bride2B: Vi finns ju här!!! ;) Nä, visst blir det säkert ensamt, men du har väl vänner omkring dig - och framför allt din blivande make!
    Min mamma bor 100 mil bort och jag saknar henne massor, speciellt nu vid bröllopsplaneringen!!!

• Kattis72

Oops! Många stavfel blev det... ;)

• Mama

Hej på er!

Här är en septemberbrud till! Gifter mig den 10 september. Hemligt på stadshuset. Bara jag, min man och vår då 11 månader gamla dotter!

Det ska bli såå härligt och myyysigt! Är inte ett dugg avundsjuk på allt planerande här inne.. Blir jättestressad av att bara läsa det

Men jag ska nog köpa en fin klänning. Men ingen brudklänning. Gärna gul och brun. Nån som sett en sån klänning? Åsså ska vi ha varsin ring. (Är inte förlovade)

• Kattis72

Mama: Härligt med ett "hemligt" bröllop!
    Ska ni ha någon fet för era familjer och vänner senare, eller skippar ni det oxå? *nyfiken*

Jag känner mig inte alls stressad - det mesta är klart och bröllopet är inte förrän den 3 september. Väntar bara på att alla ska svara på inbjudnigarna, men det lär ju dröja då sista OSA är satt till den 1 augusti!

• Mama
    Hej.

Nä, ingen fest efteråt heller. Vi ska äta en brrakmiddag på kvällen och sova på Grand hotel.

Dottern får nog vara hos mormor då. Och då får väl hon reda på att vi gift oss. Sen mailar vi och berättar.
  • Emelud

Jaha, då har man provat klänningen ( min alldeles egna! ) och betalat och allt! ( Det var den lönen.... ) Den var sååååå fin, men trist nog så var det överfullt inne på KiK, så det kändes som om man inte fick tillräckligt med tid att titta och känna efter ordentligt. Men det blir bra sen....

• Titrania

Emelud, härligt! Morsan har precis börjat sy min... :)

• Emelud

Titrania: Handy-mama....det är inte dumt! Definitivt blir det iaf billigare...

• Emelud

Ok....Hindersprövning, en liten fråga bara. Var inne på nätet och skulle beställa blanketter. Beställde till mig själv, alltså jag matade in mitt persnr. Måste jag göra likadant till min blivande också? Känner mig som riks-pucko nr 1 !!! Det som den skickas hem, ska det sen fyllas i och skickas tillbaka???

• agronom

Emelud: Då vet jag vad jag har och vänta mig i veckan när jag ska dit för mina kläder...Viken tid var du där på dagen? Har du lämnat in den för ändringar på KIK?

Det räcker om du skickar efter hindersprövningen som ni bägge sedan fyller i och skriver under för att sedan skicka in till ert skattekontor ihop med namnändrings blanketten. Inte så lätt när man aldrig har gjort det förut ju...

Svar på tråden Septemberbrudar 2005 tråd 3 ;)