Septemberbrudar 2005 tråd 3 ;)
Hm, förra tråden återigen avstäng för svar... Kom igen nu tjejer! ;) Nu är vi igång igen!
Hm, förra tråden återigen avstäng för svar... Kom igen nu tjejer! ;) Nu är vi igång igen!
För er som känner er stressade över bröllopet kan jag berätta att jag förutom det, idag skickade ut inbjudan till min 30 årsfest.
Vi har nyligen blivit klar med en alltan på baksidan och nu renoverar vi köket. Och då menar jag hela köket med rivning av en vägg, nytt golv, ommålning av tak och väggar samt alla nya skåp och vitvaror.
Om en vecka ska jag operera mina ögon för att slippa glasögon.
Bröt ihop lite igår men nu mår jag bra igen!
Heja Sanna! Fullt ös! Ja! visst har de många fina tiaror på den sidan, till bra priser också. Det är en pålitlig leverantör, jag fick min på en vecka!
Hoppas det ordnar sig Bride2b!
SannaE och Fru Larsson, tack! det hoppas jag verkligen me
Hoppas att det går bra för dig med kläderna Bride2B. Du får rapportera resultatet här!
Idag ska jag och hämta min topp och kjol på KIK. Ska bli spännande och intressant att se om de hetsar på om sömmersketider. Om de gör det tänker jag lämna kläderna hos en annan sömmerska som jag anlitat tidigare. Man måste ju inte använda KIK (även om de tycks tro det...)Ska bli kul att få hem de fina kläderna!! Måste gömma dem för M2B bara, funderar på att ha dem hos en av tärnorna.
Nästa helg ska vi till Grytsberg för att välja meny, dekorationer osv. Vi ska också hinna med att träffa fotografen en sväng för att diskutera miljö och bilder.Nu rullar det på....
Hur går det för er andra?
Lycka till hos KiK, agronom. Hoppas att du har bättre tur än jag!
Vi har fortfarande en "viloperiod" i bröllopsplanerandet. Men det snurrar ju i huvudet konstant, slöja el inte....diadem el inte osv osv Mitt största stress-moment just nu är pengar.....alltid jobbigt det där! Men det löser sig...
I eftermiddag ska jag åka iväg och ha vilohelg från familjen Det behövs ibland!
agronom... jag "uppdaterar" så fort jag vet nått...
Emelud: Nu har jag hämtat kjolen och det var helt plötsligt inga problem att få sömmmerskan hos dem att ta in toppen i sidorna.....(det var efter att jag sagt att jag kunde ta toppen til en annan sömmerska för att göra detta...)Det var jättefint! Dock upptäckte jag när jag kom hem att det fanns små, små svarta prickar, linjer på en del ställen på kjolen. Är det vanligt på tahi-siden? Syns ju bara om man tittar på kjolen noga men inte roligt att köpa kjol för 3 500 kr och så hittar man något fel i tyget..Har jag blivit en Bridezilla?
Agronom: Skönt att det gick bra! När blir du tvungen att hämta toppen? Jag har ingen koll på thai-siden egentligen, men jag vet att min kompis som var med när jag provade, noterade att det var som en "reva" el linje bak på kjolen. Den gick horisontalt, men hon tanten med kort ljust hår (hon är lite sur, va?? )sa att det kunde man stryka bort! ( ???? ) Vi får väl se när jag hämtar den...... Men visst, men vill ju att det ska vara perfekt när det kostar så mycket pengar! Det bor kanske en Bridezilla i oss alla?
Emelud: den 30/6 för " det var ju ingen idé att dra ut på det trots att du inte gifter dig förrens i september"...Men nu har jag betalat allt så nu får de inga mer pengar av mig.
Ok, tror att det är sömmerskan (hon har inte varit någon solstråle när jag har varit där heller... ). Hon var inte uppe alls när jag var där. Bara de två mörkhåriga tjejerna. Den ena (yngre) var lika rörig som vanligt medan den andra är väldigt trevlig och verkar ha koll.
Precis, horisontella svarta linjer/prickar. Jaha de går att stryka bort. Varför har de inte gått bort när de har strykt då?
Agronom: Ja, det kan man fråga sig!!!! Kanske har vi mycket bättre strykjärn än de... Du fick iaf vänta en till dag jämfört med vad jag fick *he he he*. Ska hämta min den 29:e.