• Titrania

Septemberbrudar 2005 tråd 3 ;)

Hm, förra tråden återigen avstäng för svar... Kom igen nu tjejer! ;) Nu är vi igång igen!

• Svar på tråden Septemberbrudar 2005 tråd 3 ;)
  • Titrania

Emelud, det kan man ju inte säga annat! ;)

• Kattis72

Mejlade och frågade prästen, som jag och min blivande vill ska viga oss, om hon kunde det datumet vi valt.
    Fick precis svar att hon både ville och kunde viga oss!!! Är så himla glad!!! :)
    Hon är bara några år äldre än oss, och det känns så spännande med en ung kvinnlig präst!!

• Fru Larsson

Emelud, du kan också ladda ner blanketterna som pdf-filer på skatteverkets hemsida. Va skoj med klänningen, jag älskar KIK:s klänningar. Vilken är det du har köpt (det har du säkert skrivit tidigare men jag är halv-senil).

Jag vill också ha min klänning!!! Längtar!!!

• Emelud

Gahhhhhh....höll just på att få ett redigt utbrott på min 3-årig son....men men, åter till det viktiga

Agronom: Han stressputten som ringde från KiK sa ju till mig att vara där mellan 12-16, så jag var där 15:30. Men det var som sagt kaos endå. De 3 provrum som finns användes av 6 pers. Fick byta om i omgångaar! Tjejen som hjälpte mig dock var hur trevlig och effetiv som helst, men det andra mä-hä:et som jobbar där...vet inte riktigt vad jag ska säga. "-Hur göööör man deeet här, ehhh. Vilken knapp trycker jag påååå hääär" Jag har lämnat in klänning för ändringar och ska hämta den den 29:e juni. Där stressade de på också!

FruLarsson: Jag har köpt en bustieé med blomranka och en lång balkjol med synligt tyll nedtill.

• agronom

Emelud: Var det den äldre som var mähäät eller? Funderar starkt på att inte lämna in toppen och kjolen hos dem pga detta stressande...känns inte så trevligt utan mest som att de vill käma en på så mycket pengar som möjligt på så kort tid som möjligt. Vi gifter oss ju först i september så varför ska ändringarna vara klara i juni....verkar mer som att de vill ha in semesterpengar

Får väl försöka gå dit direkt vid öppningstid och hoppas på det bästa.

• Emelud

Agronom: Mä-hä:et är inte hon "sömmerskan" med glasögon utan en rätt ung tjej. Väldigt smal och med mörkt hår ung till axlarna. Känner också att de har stressat på, dessutom fick jag betala rubb som stubb igår. Det trodde jag att man gjorde när man tog med sig klänningen hem! Det är väl semesterpengar.... Synd att man skulle behöva bli besviken, för klänningarna är ju underbara!

• agronom

Nu har vi kommit hem från vårt vigselsamtal och det var över förväntan!! Prästen är super personlig och mån om tt akten ska bli varm och nära!! Jättekul!!

Vi blev nästan lite pirriga när vi satt i bänkarna...

• Bride2B..

har ni redan tagit kontakt med prästen? jag vet bara vilken präst jag skulle ha men inte när vi ska träffas....

• agronom

Bride2B: Prästen tog kontakt med oss! Han ville träffa alla som ska gifta sig i pastoratet juni-september innan sommaren då han ska ha semester och han ville dels informera de som skulle ha hans vikarie vem som skulle vikariera samt att kantorn ville veta om hon skulle kompa någon visa som hon behöver lära sig innan bröllopet. Prästen satte upp tre mötestillfällen och så fick man anmäla sig till en av dem. Vi var 4 par igår som ska gifta sig 11/6, midsommarafton, 20/8 och så vi 3/9. Jättespännande och så pirrigt!!!

• agronom

Ni får ursäkta men jag är så uppspelt efter vigselsamtalet igår. Prästen var så bra och akten kommer att bli så fin och så innerlig. Fick så många bra tips och fina alternativ. Vi bestämde oss för att byta inmarsch från Jesu bleibet meine freude (Bach) till Brudmusik (Stenlund)då kantorn förslog oss att byta Bach eftersom hon var van att spea den på begravningar...Vi vill ju inte att någon ska sitta och assosiera till begravning på bröllopet. Vill gifta mig imorgon!!! Kan inte vänta 3 månader...Får nog äta upp det uttalandet när jag sedan sitter upp till öronen med grejor att göra och bara några dagar kvar...

Svar på tråden Septemberbrudar 2005 tråd 3 ;)