• Titrania

Septemberbrudar 2005 tråd 3 ;)

Hm, förra tråden återigen avstäng för svar... Kom igen nu tjejer! ;) Nu är vi igång igen!

• Svar på tråden Septemberbrudar 2005 tråd 3 ;)
  • Molann

Titrania:

Nej, embossing är tvärtom väldigt enkelt. Du bara stämplar, häller på, häller av överflödet, och värmer. Klart!

Spara dock överflödet, för det kan man använda igen. Ett extra papper under, så kan man hälla det tillbaka i burken. Busenkelt, och JÄTTEKUL!

• Titrania

Molann, kan vara värt att testa då mao? ;)

• Molann

Titrania:
    Självklart ska du testa. Är verkligen superkul! Lycka till, och jag hoppas att det blir så bra som du tänkt dig :)

• Molann

Hur ska ni göra med fotograferingen?
    Vi har sagt att vi vill fota oss mellan vigseln, som ska vara kl 15.30, är det sagt, och festen. Fotograferingen vill vi göra utomhus. Tror ni att det är för mörkt vid halv-fyratiden? Jag tänkte om vi ska tidigarelägga vigseln litet, för att vara säkra på att få ljus. Jag har blivit lite nojjig, då det är folk som pratat om att det blir åtminstone halvskumt redan kl 16, då blir det ju inte så bra som vi tänkt oss...
    Känns inte som att vi vill ta fotograferingen vid annat tillfälle heller, då min far ska ge bort mig till min väntande make vide altaret. Han är med och väljer klänning, tittar på smink, håruppsättningar och så, men han får inte se hela paketet förränn i kyrkan. Jag vill att han ska dra efter andan, och ha saknat mig och fantiserat massor. Inte ha sett mig ett par timmar innan och pussats framför kameran! dessutom inbillar jag mig att det kommer att synas i våra leenden att vi är nyvigda och lyckliga som aldrig förr! Vad tror ni. hur gör ni?

• Lucyinthesky

Vi ska gifta oss klockan 16, och fotograferas utomhus efter. Har inte alls tänkt på dethär med ljuset!! Men det ska väl kunna gå? Man kanske inte kan begära strålande sol, men visst ska ljuset räcka till.. Får nog ringa och prata med fotografen igen..

• Titrania

Molann, då ska jag nog testa, tycker det är superfint! ;)

Vi ska fotografera oss innan vigseln (antagligen). Mest för att jag känner att man är som "fräschast" då... + att gästerna inte behöver vänta efteråt.

• Mischa

Vi ska också fota oss innan vigseln.Jag har fått tips omatt det är bäst att göra för annars är både frisyr och blommor kanske inte lika vackra pga alla kramar lycka till
    Molann!Jag tror det fortfarande är ljust vid den tiden Vi ska också gifta oss "sent".Får hålla tummarna för att det är så.Jag tycker dock att ert sätt (att din blivande inte ska se dig innan) är väldig romantiskt.Jag önskar vi kunde göra likadant

• agronom

Vi kommer också att fotografera oss innan vigseln för att slippa låta våra gäster vänta på oss. Känns ju bra att ta dem när man är som fräschast och som minst rödgråten...

• Bride2B..

Vi, som många andra på tråden, skall också fotografera oss innan vigseln då allt är "fräscht". Vi har fototid 13.30 (men skall infinna oss där senast 13.15) och vi vigs klockan 15.30 :) Jag tror att vigsel runt den tiden är ganska vanlig.

Jag är lite osäker på när jag skall skicka inbjudningarna. Jag har ju gjort klart de i förregår *finally* och nu vill jag ju skicka ut de men jag tycker fortfarande att det är lite för tidigt! Mamma fick sin igår och mormor fick sin, sedan har jag varken delat ut nått eller skickat några fler. När tycker ni det är lämpligast att skicka ut de? Vigseldatum: 3:e september senaste OSA har vi satt på 1:a Juli... Jag tänkte i mitten av maj någon gång men jag är så otålig :D

Speciellt nu när jag och min brudtärna var på sminkkurs (make up stores).
    Min Brudmakeup blev hur fin som helst och mycket bättre än förväntat. Eftersom jag då har ojämnheter och lite rött på ansiktet så rekomenderade hon produkter som skulle vara väldigt bra. Dessa prioriterade jag att köpa innan sminket för att få bort alla acne och det röda så jag är hur nöjd som helst. Synd att jag inte har någon kamera så jag kan ta bilder för jag vill verkligen visa hur FINT det blev :D

• Molann

Vad gäller det här med att fota oss före, så har jag full förståelse för att vilja vara som fräshast, men det är så mycket annat som talar för att göra det efter. Svåra val det där...
    Att gästerna ska få vänta känns för oss helt naturligt, då hinner de som behöver köa till toa, hitta sin plats vid bordet, vår Toastmadame hinner berätta hur kvällen kommer att gå av stapeln, de som inte känner varandra hinner hälsa och så hinner alla transportera sig till festen och så innan vi kommer med vår hästdroska. Och fint folk kommer sist har jag hört :P
    Detta ger även vår toastmadame möjlighet att återigen fråga alla om de har något de vill säga eller göra under middagen, Cateringfirman får litet mera tid att förbereda sig och vet när det börjar nalkas. Jag vet inte om vi tänker galet, men det är så vi har tänkt i alla fall :)
    Och micha, ja det är litet romantiskt. Allrahelst iom att min far ska vara den som för mig till altaret. Har ni förresten nåt bra tips på ingångsmusik? Vi ska ha den klassiska (Hendels???) på väg ut, men det känns fel att ha den in med pappa! Något glatt men inte för glatt. Lyssnade på Äppelbo-låten men den är lite FÖR glad.

Svar på tråden Septemberbrudar 2005 tråd 3 ;)